Artikelkommentarer
Appendix: Brukar klaga på många hus som kommer upp här men detta gillade jag verkligen. Det må inte vara i min stil men man ser hur genomtänkt det är. Linjer, former och materialval är i samklang och man låter materialen tala för sig själv. Det gäller att hålla sig vid sådana här byggen så man helt plötsligt inte kastar in "detaljer" som man sett någonstans som snarare sänker helheten.
optimum: Alla delar av Sverige har sin charm. Jag har haft förmånen att få ta del av de flesta från norr till söder, Sverige är fantastiskt, Hoppas många får tillfälle att se det själva nu i sommar.
Redaktionen: En ny tjänst hos Skatteverket ska göra det lätt att deklarera uthyrning av bostad. Du kan läsa artikeln här: Beräkningshjälp för den som hyr ut sin bostad
Redaktionen: Funderar du på ett byggprojekt under våren eller sommaren? Nu når du snabbt all viktig information hos Boverket. Du kan läsa artikeln här: Tips: Boverket samlar viktig info för hemmafixare
Redaktionen: Helåret 2019 blev bättre än väntat för trä- och möbelindustrin. Du kan läsa artikeln här: Oförändrad orderingång för småhus
Anna_H: [citat] Denna fråga är besvarad i inlägg 23: https://www.byggahus.se/forum/threads/fast-med-nedbrunnet-hus-trots-foersaekring.363287/page-2#post-3548607
Redaktionen: Ett byggföretag i Göteborg får kritik från ARN efter att stenar lossnat i en nybyggd mur. Du kan läsa artikeln här: Bakläxa för byggföretag efter att stenar släppt i mur
wildeside: att vara död är inte friskt!
Fario: Enkla och mycket bra tips. Mina favoriter är dammsugaren, tejpen och bladmåttet.
crazytok: Många är ju dessutom permiterade med ledighet och nästan samma lön som tidigare. Självklart passar många på att snickra hemma då... går själv i samma tankar, kanon att passa på att göra sina snickeriarbeten som man annars hade gjort på sin semester. :)
j-o75: [citat] Jag har numera till och med skaffat två. En till varje fastighet. Jag tyckte inte att det skiljer jättemycket på olika erbjudande så jag valde företag som ligger nära och är väl etablerade. Dock har jag problem med den första elmätaren.
Redaktionen: Många husägare skaffade solceller under förra året, just småskaliga anläggningar dominerar statistiken. Du kan läsa artikeln här: Kraftig ökning av solcellsanläggningar i Sverige
Redaktionen: Husmarknaden har haft en positiv prisutveckling sista månaden. Du kan läsa artikeln här: Lugn bostadsmarknad med små prisuppgångar
BirgitS: [citat] I 80-talshuset vi hade gick då plastmattan ända in till väggen under skåpen. Diskmaskin från början också.
hyggabus: Snyggt bygge på en lite för liten tomt.
OCDennis: NEEEEJ!:surprised: Låt bolist och Järnia vara! XL är ju :poop:
Redaktionen: Ex-politikern som förfalskade bygglovshandlingar har fått sin dom. Du kan läsa artikeln här: Ex-politikern som skrev falska bygglov döms
BirgitS: [citat] Jag har visserligen bara läst ett par sidor i början av den tråden men i alla fall där såg jag inget om att någon person hatade alla hantverkare som finns och ändå mindre att alla icke-hantverkare gjorde det.
Myckling: Helt rätt. Statistik som slängs upp utan analys är inte speciellt mycket värd.
Redaktionen: Länen där priserna på fritidshus stack iväg mest. Du kan läsa artikeln här: Här tjänade man mest på sitt fritidshus sista 5 åren
steve5432: Förstår inte detta breda hets mot aktieutdelningar. Det beror ju helt på förutsättningarna. Det är inte bra att bolag sitter på alldeles för stor kassa heller, bättre att dela ut den så att pengarna kan göra nytta. Precis som aktiekapitalet tillhör ju den del av vinst ett företag kanske delar ut det s.k. "riskkapitalet", dvs pengar som ska användas vid sämre tider. Styrelsen får
Keiller: [citat] Det får du nog fråga redaktionen på byggahus.se som skrev artikeln. Frågar du mig så har inget alls med husbygge att göra :D
Nephew: [citat] Så här kan man också göra.
Nuntia: Kan vara bra som avskräckande. Gå ej in i huset har corona sjuk