E
Skrivet av: Bruno

Är det någon som funderat kring varför en skärbräda i trä är bättre än en i plast? Den i trä är antiseptisk pga träts egenskaper. Det samma borde gälla för för en tunna i trä.

E
Skrivet av: DANIEL

Sotarn???
15cm sitthöjd....bekvämt...NOT!

• Gilla
Filmarbetarn
  • Laddar…
E
Skrivet av: Helena

Vi ville ha en så underhållsfri tunna som möjligt och valde en rostfri från Modulpool. Ja, den är dyrare än andra alternativ, men vi är otroligt nöjda. Lätt att få igång elden, tar ca 1,5-2 timmar att värma upp och håller värmen fantastiskt bra. Vi köpte den färdigisolerad och i vintras med 5-10 minus tappade den bara 2 grader/dygn. Kan varmt rekommendera den.-)

E
Skrivet av: Evert

Om det finns någon badtunna som är bättre än http://blekingetunnan.se/ så hör gärna av er. Superkvalitet rätt igenom. Dessutom klädd med skitsnygg ekpanel

S
Provbadat i tunnor av både plast, trä och alu. Plast är helt klart att föredra invändigt och trä är snyggt utvändigt. Skärgårdstunnan och Norrtunnan ser klart bäst ut i mina ögon. Snygga, välbyggda och med ergonomiska sittplatser. https://norrtunnan.se/

Isolering är en sak man borde beakta noga då man har en badtunna i vårt nordliga klimat. Botten, sidor, lock och slangar. Vissa säger sin badtunna är isolerad men har bara isolerat botten...

R
Har fjälltunnan, fungerar bra och ser fin ut .
Dock har den bristande kvaliten visat sig mer och mer, klena material i skorsten, ostadig fastsättning av kamin via trallskruv igenom plastinsatsen, insatsen repas mycket lätt , och dricka hållaren placerad i vattnet när tunnan är full...
Svåra att få tag på, iaf när köpet gått igenom.
Rekomenderar inte fjälltunnan , lägg till några extra krona på annat fabrikat är mitt råd!

Kontentan är att det inte finns en bra badtunna? Det kan ju inte vara mission impossible att bygga en bekväm, funktionell, kvalitativ badtunna till reko pris.

...jag ska köpa en badtunna och börjar bli mer å mer förvirrad.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.