P
Pillarn: Canvac är väl Elons eget märke ? Allaway är väl ett finskt märke ? Osv...Hur kopplar du alla märken till "Cenva" Undrande funderingar.
67 svar · 26,8k läst
·
S
SA Timmertorp: Annorlunda projekt för mig som vanligtvis endast flyttar hus och sätter upp dom i originalutförande.
28 svar · 9,7k läst
·
H
Hus-Bonden: Har ett exempel hos mig där VA ingenjörerna som stått för utbyggnaden önskat sig ”extra allt” personalen förstår inte behovet av flera pumpstationer mm och Va verket säger ungefär, ja, revisorerna har sagt att nu måste avgifterna höjas för att täcka kostnaderna....Politikerna bryr sig inte. Var det ngn som skrev -återinför tjänstemannaanvaret? välkommen till verkligheten...
8 svar · 1,9k läst
Ruttenrot
Ruttenrot: [citat] Men när förstånd saknas kan det vara bra med ett förbud.
7 svar · 3,6k läst
AndersMalmgren
AndersMalmgren: [citat] Blir så jävla dyrt med privatjet för att ta sig till krogen bara ;)
46 svar · 9,0k läst
Henningelvis
Henningelvis: 30,5 per person. Lite i minsta laget för min smak.
10 svar · 2,0k läst
Redaktionen
Redaktionen: En lös golvstående duschkabin är relativt enkel att själv installera. Beroende på fabrikat kan det vara lite pilligt att montera ihop den, men följer man tillverkarens anvisningar ska det gå bra. Ett flexibelt avloppsrör följer i regel med i paketet. Det kopplas på under duschkabinens bottenventil och leds ner i golvbrunnen. Det finns golvbrunnssilar att köpa med färdiga urtag för
0 svar · 1,3k läst
Redaktionen
Redaktionen: Badkarsblandare monteras i princip på samma sätt som en duschblandare. Badkarets avlopp ansluts med 40 mm vita plaströr som anpassas så att det når ner i avloppsbrunnen. Rören kapas med såg och kopplas ihop för hand. Du kan läsa artikeln här: Montera badkarsblandare
0 svar · 801 läst
P
Pin: [citat] Får vatten från duschen?
2 svar · 984 läst
·
P
PappasHammare: Vad jag är trött på att vissa träknackare kan dra förutfattade slutsatser lite väl snabbt och inte skäms för det. Det är ju inte första gången hen är ute på hal is heller... Bara för man bor i ett storstadsområde så är man inte rik. Och vad spelar det för roll var man bor eller är född. Oavsett om det är en stad, ett land eller en kontinent. Usch för de med förutfattade
8 svar · 1,8k läst
Redaktionen
Redaktionen: Att montera tvättställ i badrummet är ett enkelt rörjobb du kan klara själv. Så här går det till. Du kan läsa artikeln här: Montera tvättställ - gör det själv
0 svar · 772 läst
Redaktionen
Redaktionen: Att byta duschblandare och duschset är ett enkelt rörjobb du kan klara själv om du är någorlunda händig. Du kan läsa artikeln här: Byta duschblandare och duschset - gör det själv
0 svar · 3,3k läst
Redaktionen
Redaktionen: Att sammanfoga vattenledningar i badrummet med hjälp av klämringskoppling är ett enkelt rörjobb som man kan göra själv. Här förklarar vi hur det går till. Du kan läsa artikeln här: Montera klämringskoppling - gör det själv
0 svar · 1,0k läst
Redaktionen
Redaktionen: En händig gör-det-självare kan montera en golvstående toalettstol och är man riktigt händig kanske till och med en vägghängd. Här beskriver vi hur det går till. Du kan läsa artikeln här: Montera golvstående eller vägghängd toalettstol - gör det själv
0 svar · 1,5k läst
Redaktionen
Redaktionen: Allt från svartarbetare, människohandel och farliga arbetsplatser uppdagades när svenska myndigheter kontrollerade 150 arbetsplatser. Du kan läsa artikeln här: Flera byggföretag fast i nationell insats
0 svar · 671 läst
K
klimt: Kanske litet på sidan av diskussionen, men jag är förvånad över hur höga priser många är beredda att betala för arrendetomter. I ett område jag känner till är flertalet fastigheter på arrende. De betalar nog rätt rimliga arrenden, men det knorras ändå en del. Värre är också att markägarens tillstånd krävs för många åtgärder på tomten. Det finns också ett fåtal
11 svar · 4,0k läst
P
Pin: [citat] Nej, för att de inte har "tjänstebostad" utan privat bostad och då spelar det ingen roll var de arbetar och var pengarna till lönen kommer ifrån. Jag betalar deras lön, men inte deras hus eller trädgård. Nu skrev jag inte att jag vill bygga i kungens trädgård, tvärtom har jag skrivit att jag vill behålla den som offentlig park.
22 svar · 4,7k läst
·
T
ToRy: Det borde arkitekten eller byggherren gjort.
11 svar · 2,9k läst
Magnus E K
Magnus E K: Nej, hellre utan ring.
10 svar · 3,1k läst
Acke Westerlund
Acke Westerlund: Jag äger en AVA P70, modellen under P80. Har tidigare ägt Nilfisk och Kärcher samt använt några andra fabrikat, kan säga att AVA'an är klart bäst. Fördelar som inte tas upp i testet är att man kan koppla tillbehören direkt på handtaget, precis som på proffsmaskiner. Det är ju inte alltid man vill ha ett långt spolrör, t ex när man använder en sk skumlans eller vill komma åt att
1 svar · 4,0k läst
C
CalleSpeed: [citat] Utan byxor då!! //Calle
9 svar · 3,9k läst
Acke Westerlund
Acke Westerlund: [citat] Klart man står framför masken och vevar med högerhanden. Testpersonerna har fel Har en AVA T70, liknande T60, och det ör den absolut bästa högtryckstvätten jag använt. Upplever inte den som plastigare än npgot annat fabrikat. Att tillbehören är lösa och små är bara en fördel. Andra maskiner har olika spolrör med respektive munstycke på. Tar bara en massa plats.
3 svar · 3,8k läst
M
MagHam: [citat] Dom ville dränera för att få en torrare källare (och därmed minska möglet), men det går inte att gräva i marken runt huset utan hälsorisk. Marken är så förgiftad att det t o m tränger in i PEM-rören för dricksvattnet och gör det otjänligt om dom inte spolar en stund.
10 svar · 2,5k läst
Silver78
Silver78: [citat] Allting är ju i paritet med hur lång tid, vad och hur man utsätts. Jobbar du på tex en båtfabrik med starka lösningsmedel och plastfärger så exponeras du på ett sätt. Den är ändå begränsad till viss tid, plats och sätt. Bor man som dessa gör så kanske den enskilda faktorn för exponering på ett visst sätt förhöjer risken minimalt. Men vad händer om man blir påverkad
22 svar · 4,7k läst
E
Erik Salhammar: [citat] Du får nog se på det hela från en annan synvinkel; vem målar en tavla som en annan ska se, vem skriver en dikt som en främling ska läsa, vem berättar en historia som nån annan ska få höra, vem gör en låt för en publik...?
23 svar · 7,0k läst
·
S
STB: [citat] Det står inte uttryckligen i den här tråden. Länsstyrelsen tittar alltid noga på var gränserna skall dras för att inte köpa mark med för lågt skyddsvärde och inte missa någon skyddsvärd mark. Denna process innebär att all mark runt ett tänkt naturreservat utvärderas noga. Jag har personlig erfarenhet av det eftersom en del av min mark är på väg att bli naturreservat.
50 svar · 13,4k läst
·
JA”Snabbe”
JA”Snabbe”: [citat] Oftast inte så grönt på vintern utan mest brungrått. :rofl:
58 svar · 18,7k läst
·
A
A-Man_08: Det gick inte som man tänkt sig, mor har ju bytt kanal på tvn tidigare å när vi plockade fram fjärren så var förståss kanalknapparna trasiga, ingen hände när man tryckte på dem. :rofl: Så det blir till att åka dit igen med andra tvn:cool:
220 svar · 26,4k läst
·
C
cpalm: [citat] Tro det eller ej, men det finns alltid prylar som är ett snäpp vassare: https://www.christiedigital.com/en-gb/products/projectors/cinema/ Nu väcker jag nog habegär hos @AndersMalmgren :rofl:
60 svar · 7,6k läst
·
AndersMalmgren
AndersMalmgren: [citat] För mycket vin till söndagssteken? :crysmile: Vad blev det för maskin?
27 svar · 8,8k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.