På konsumentens sida
· 3 622 inlägg
Hantverkare sämre än genomsnittet på att använda bälte.
Du kan läsa artikeln här: Många hantverkare skippar bilbälte
Du kan läsa artikeln här: Många hantverkare skippar bilbälte
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 412 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 412 inlägg
Att bältet gör som mest nytta när det är draget bakom ryggstödet är en känt bland alla hantverkare. Tokigt beteende det här egentligen, att sätta sig i firmabilen måste väl vara det farligaste vi gör i jobbet och att då inte spendera en sekund (som kunden såklart betalar
) på att sätta fast bältet är bara dumt.
Dessutom skulle jag aldrig låta något sitta obältad i min bil, folk kan få ta vilka risker dom vill egentligen (även fast det är korkat) men inte på min eller någon annans bekostnad.
Dessutom skulle jag aldrig låta något sitta obältad i min bil, folk kan få ta vilka risker dom vill egentligen (även fast det är korkat) men inte på min eller någon annans bekostnad.
Redigerat:
Deet är rätt många hantisar somhar så bråttom till nästa kund eller frukost på valfritt byggvaruhus att dom inte hinner se tretti skylten på gatan där jag bor. Så detsparas tid både på att strunta i bältet och att hålla hastigheten. Lägger man sen på att många av dom struntar i att det är förbud mot genomfart när dom ska till byggvaruhuset och kommer från "fel" håll så sparar dom ännu mera tid där-
Men ja ä int bitter inte
Men ja ä int bitter inte
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 412 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 412 inlägg
Nu ska vi inte lägga ribban för lågt, givetvis är det inte sant att någon tror det men det är inte heller helt ovanligt.nimhed skrev:
Kollar man bältesanvändandet idag mot för 10 år sen så tror jag att siffrorna ser rätt bra ut då dom allra flesta använder bälte i alla fall där jag bor, kanske är annan kultur i storstäderna.
(mina observationer)
Bältet drabbar ju bara dem själva, vad som är värre är hur fort många kör. Bränner på och hetsar, skämmer ut firman, tror dom man vill anlita ”Roffes rör” när idioten ligger i röven på en och kör som en dåre?
Jag delar din åsikt ang den dålig reklamen som många hantverkare gör med sina bilar.Jonas ”Snabbe” Andersson skrev:
Men den där gamla godingen om att bältet bara drabbar den som skiter i att använda det är ju bara fånig. Det krävs inte att man tänker så mycket längre innan man inser hur detta mycket enkelt kan påverka andra individer, men även samhället.
Hjälm när man kör hoj o bälte i bilen, det är självklarheter.
Man kan ju iaf hoppas att det bara drabbar den som skiter i bältet och att processen blir kort så skattebetalarna slipper ta hand om en eventuell grönsak.K Kasken skrev:Jag delar din åsikt ang den dålig reklamen som många hantverkare gör med sina bilar.
Men den där gamla godingen om att bältet bara drabbar den som skiter i att använda det är ju bara fånig. Det krävs inte att man tänker så mycket längre innan man inser hur detta mycket enkelt kan påverka andra individer, men även samhället.
Hjälm när man kör hoj o bälte i bilen, det är självklarheter.

