ett tips är kolla med återförsäljare utomlands om dom har nån på lager vett själv att robotgräsklipare inte är så poppis en här nere men för att få vara återförsäljare för husqvarna så måste butikerna ha hela sortimentet hemma

C
Inte bara elektronikkomponenter HQ har problem med. Försökte beställa en sele i fjol, men det var helt omöjligt att få tag på. Pratade med en ÅF om man åtminstone kunde få en indikation på när de skulle komma in, eller om man kunde "ställa sig på kö" med en vilande beställning, men de fick själva inga konkreta besked uppifrån.
Lite märkligt då åtminstone jag tänker mig att HQ borde vara ett företag med bra koll på leverantörskedjorna.

Fan, jag som hoppades på att komponentbristen skulle lugna ner sig under min föräldraledighet, men känns som att jag vet vad jag kommer pyssla med efter jul :sweat:

• Ledsen
  • Haha
Ring och 1 till
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Inte bara elektronikkomponenter HQ har problem med. Försökte beställa en sele i fjol, men det var helt omöjligt att få tag på. Pratade med en ÅF om man åtminstone kunde få en indikation på när de skulle komma in, eller om man kunde "ställa sig på kö" med en vilande beställning, men de fick själva inga konkreta besked uppifrån.
Lite märkligt då åtminstone jag tänker mig att HQ borde vara ett företag med bra koll på leverantörskedjorna.
varför skulle dom vara bättre en nån annan?

C
M maria01 skrev:
varför skulle dom vara bättre en nån annan?
Tänker att de (inklusive många av de varumärken som sugits upp av koncernen) åtminstone historiskt haft en väldigt stor del av produktionen i sina egna fabriker i västvärlden och därmed haft ett mindre beroende till utomstående leverantörer. Men det kanske är historia i dagsläget.

Beställde en Motorsåg, Husqvarna 592, men efter flera uppskjutna leveransorder så anullerade jag denna och köpte en begagnad 394:a istället. Ångrar inte beslutet eftersom 394:an kan jag ställa förgasaren manuellt. Guld värt vid vid sågning av virke. Använder den även till fällning av grövre för att motionera sågen. Kniper det så kan jag montera på 28" . Annars så funkar 560:in väldigt långt.

• Husqvarna 394 motorsåg på en nyligen kapad trädstubbe med måttband.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.