9 030 läst ·
85 svar
9k läst
85 svar
Politiker använde officiell mejl för bygglovsansökan
Sida 1 av 6
På konsumentens sida
· 3 630 inlägg
Två riksdagspolitiker kritiseras för att använda sin politiska mejl i ansökan om bygglov.
Du kan läsa artikeln här: Politiker använde officiell mejl för bygglovsansökan
Du kan läsa artikeln här: Politiker använde officiell mejl för bygglovsansökan
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 714 inlägg
Borde vara förbjudet att använda sin politikermail till privata ändamål.
Precis som de flesta arbetsgivare inte tillåter det.
Precis som de flesta arbetsgivare inte tillåter det.
"Han menar på att han bara har den mejlen och att det är onödigt att skaffa en till när han redan har en." Har inte ALLA en privat mail idag? Det trodde jag... Men det blir, som nämnts ovan, intressant att se om någon kräver att få se hans mail för att det är en offentlig handling.
Åh nej!!
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 628 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 628 inlägg
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 628 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 628 inlägg
Att vara politiker är inte ett arbete utan ett förtroendeuppdrag. Olyckligt om vi börjar se det som arbete, så faller ju den demokratiska modellen. Politiker är inte tjänstemän.13th Marine skrev:
Med tanke på de löner och andra förmåner de tillskansat sig så väljer jag att se det som arbete.Claes Sörmland skrev:
De anses ju till och med så inkompetenta att de inte anses kunna få ett vanligt jobb efter ett antal år i riksdagen och därför måste de garanteras en saftig årlig ersättning. Sen finns det väl knappast någon 'yrkesgrupp' som har så dåligt förtroende bland allmänheten som just politiker så att kalla dem något med förtroende låter som ett dåligt skämt.
Har en bekant som jobbade på IT avdelning i Tyresö kommun och där satt en politiker och beställde horor via jobb mejlen.
Det han inte fattade var att alla mejl som fastnade i spamfiltren granskades manuellt och skickades vidare..
Det han inte fattade var att alla mejl som fastnade i spamfiltren granskades manuellt och skickades vidare..
Allvetare
· Västra götaland
· 10 936 inlägg
Det har någon garanterat gjort. Jag har jobbat i en offentlig verksamhet i ungefär 13 år, och på den tiden har någon (journalister) begärt ut min e-post i alla fall tre gånger, som jag vet om ...Eaum skrev:
Låter som en skröna. Finns väl ingen som sitter och granskar mail som fastnat i spamfiltret.....G Greger_08 skrev: