4 960 läst ·
26 svar
5k läst
26 svar
Vackert byggnadsvårdade Villa Sachs i Djursholm
Sida 1 av 2
På konsumentens sida
· 3 683 inlägg
Denna fredag inspireras vi av Villa Sachs i Stockholm som är ett av Djursholms äldsta hus där självaste August Strindberg har bott.
Du kan läsa artikeln här: Vackert byggnadsvårdade Villa Sachs i Djursholm
Du kan läsa artikeln här: Vackert byggnadsvårdade Villa Sachs i Djursholm
Produkter som diskuteras: "byggnadsvårdade"
Stora boken om byggnadsvård
Den ultimata boken om byggnadsvård
445 kr inkl moms
Läs mer
Vackert fint hus med oftast lika vackra hus/omgivningar.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 731 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 731 inlägg
Jag skulle nog säga att med den prislappen så spelar det ingen roll i sammanhanget om man betalar 10 000 till en elektriker efter köpet för att göra om det. Antagligen finns det andra detaljer som man inte heller gillar och kommer att betala någon för att ändra.M MrsForest skrev:
Ja det känns så himla trångt, uppenbarligen är det 10 gånger vackrare än mitt eget hus men min tomt som inte är enorm är ju ändå dubbelt så stor som de där 670 kvm.L lat skrev:
I mitt tycke behöver ett så ståtligt hus rum att andas, nu blir det lite som konstverk hoptryckta i en smal korridor.
Ja där kan jag anse att den som svarat för plåtarbetet har fått minst en härdsmälta. VARFÖR i svartsvedda djävlar har man huggit sönder taket med en massa längsgående galder i olika bredder? Ett klåperi av grövsta art. Förstör allt vad ett hus i denna stil annars kan utgöra. Att det inte är skivtäckning kan vara förlåtande, men detta spektakel skulle för bövelen vara åsamkat med smisk på torget för den ansvariga, att det inte skulle ”locka” andra att förstöra liknande bostäder. Det DÄR gjorde ont i ögat.Magnus E K skrev:
Jag gillar det väldigt mycket, härlig färgkombination, grönt, rött, svart.
Snygga avskalade detaljer.
Och rummen gillar jag ännu mer, mycket ren och snygg inredning som inte känns för "mycket".
Och så älskar jag ju vitt inomhus, sån härlig rymd och ljus det blir.
Fast det falsade plåttaket undrar jag också varför man lagt med olika bredd på bandtäckningen?
Stör mig iofs inte så farligt.
Snygga avskalade detaljer.
Och rummen gillar jag ännu mer, mycket ren och snygg inredning som inte känns för "mycket".
Och så älskar jag ju vitt inomhus, sån härlig rymd och ljus det blir.
Fast det falsade plåttaket undrar jag också varför man lagt med olika bredd på bandtäckningen?
Stör mig iofs inte så farligt.
Produkter som diskuteras: "byggnadsvård"
Byggnadsvård för lägenheter
Renovera din lägenhet tidstypiskt
478 kr inkl moms
Läs mer
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 731 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 731 inlägg
Har du sett mäklarens länk till en sida med ett foto från tidigt 1890-tal?Klaugust skrev:
Där ser huset ut att vara ett enkelt litet hus i ett plan och som är falurött.
https://crm.fasad.eu/api/document/render/documentid/3284347
Och på https://www.bostadsuppgifter.se/bostad/danderyds-kommun/djursholm/gotavagen-4-b/v2z7/ står det att boytan var 150 kvm år 2016 och att den hade byggts om 1966. Nu säljs den som 280 kvm, så det mesta är ju nytt.