Artikelkommentarer
Ej verifierad: Skrivet av: Christian Bångdal Tack så mycket kommer väll till pass nu när vi precis köpt hus :)
Ej verifierad: Skrivet av: berry Undrar hur mycket olja han behöver köpa följande år?
Redaktionen: Du kan läsa artikeln här: Danskarnas hushållsskulder är störst i Europa
Ej verifierad: Skrivet av: rioja då borde det motsatta gälla om man tar bort subventioner från privat vård skola och omsorg...
Redaktionen: Du kan läsa artikeln här: Växande intresse för solceller
Redaktionen: Det blir ingen strejk för de 6 000 byggnadsarbetare som strejkvarslats, parterna har kommit överens. Du kan läsa artikeln här: Det blir ingen byggstrejk
Ej verifierad: Skrivet av: Anders Det är ju en stor skillnad om det är en ekonomisk förerning eller ett privat bolag som äger nätet. en Ek är ju alla anslutna "delägare" och det går inte ut någon vinst till någon extern part, det är ju det bästa sättet att äga monopolistisk infrastruktur...
Ej verifierad: Skrivet av: Thomas Laursen Jag har köpt ett hus av Götenehus fast jag inget jobb har. Varför ska folk envisas med att inte handla? Då stannar ju allt av. Dessutom blir det lägre månadskostnad att äga sitt eget boende (hus)
Ej verifierad: Skrivet av: itakasan Värmeisolering (konsten att behålla den värme man har i huset) är en undervärderad resurs i det mediabrus som är fokuserat på värmepumpar och andra kapitalkrävande investeringar. Lite extra isolering är inte lika sexigt som en sprillans ny och dyr värmepump eller solfångare, men fungerar bäst när det är som kallast!
Ej verifierad: Skrivet av: Putte 81 Opps jag glömde att det va jag som gjorde innlägget. =)
Ej verifierad: Skrivet av: Jan Vi har i stort sett ingen fossilkraft att ersätta, varken i Sverige eller Norge så svamlet om 13000 snurror bevisar att de som räknat ut detta har ändå fler snurror men då i hjärnkontoret.
Ej verifierad: Skrivet av: Hasse Intressant fråga till försäkringsbolaget!
Ej verifierad: Skrivet av: Gäst Blir väl till att stämma kommunen då......
Ej verifierad: Skrivet av: Anonym Har flyttat för 4 månader sen in den nya hus och nu har jag börjat setta staket melan mig och granne på sidan. Mellan us fins 2 st.staket och tomtgränspinne, jag har gått alla de 3 gränsen in på min land så d blir fint och snygg men han seger ett jag få flytta staket 15 cm Nu undrar jag om LANTMÄTARE kunde ha suttit fel LANTGRÄNSPINNE???
Ej verifierad: Skrivet av: KnockOnWood Guran, det är nog just precis det som är tanken bakom och funktionen hos pantbrevssystemet. Nämligen att du skall kunna låna ut X kronor med säkerhet i en fastighet, och veta att den inte redan är belånad "över skorstenarna". Vilket ju skulle göra säkerheten värdelös för dig. Läs här:http://sv.wikipedia.org/wiki/Pantbrev
Redaktionen: Huset rasade efter påbörjad dränering, men familjen fick rätt mot grävfirman i tingsrätten. Du kan läsa artikeln här: Familj fick rätt mot grävfirman
Ej verifierad: Skrivet av: Magnus Varför inte en web-applikation för godtycklig browser med javascript-stöd istället? Känns inte som den utnyttjar några specifika telefonfunktioner.
Ej verifierad: Skrivet av: Nisseman Det mest sjuka med detta är att kommunerna själva inte tar hand om sina kulturminnen, sedan säljer dem och då q-klassar dem och börjar ställa massa krav. Detta på fastigheter de själva förstört byggnads och arkitektur-mässigt och sedan ska det lappverket skyddas och man får inte ens återställa till ursprungsskick för att "ändringarna ska bevaras"!?!? Så
Redaktionen: Du kan läsa artikeln här: Hjältevadshus varslar igen
Redaktionen: Du kan läsa artikeln här: Det går mot säljarnas marknad
Ej verifierad: Skrivet av: b8q Att kommunen vill ha pengar för att UPPRÄTTA en plan förstår jag, men då är det planbeställaren som betalar kostnaden. Men för att ANTA planen? Näe. Rätt gjort att överklaga.
Ej verifierad: Skrivet av: Peo För ganska många år sedan läste jag en artikel i tidskriften Byggforskning. Denna berättade att i försök med att lägga in en värmekabel i tegelväggen på ett gammalt hus hade man lyckats stoppa fuktvandringen underifrån effektivt. Tidskriften kan man finna via bibliotek. Detta var ju inte direkt väggvärme men resultatet var onekligen intressant, eftersom åtgärden
Redaktionen: Du kan läsa artikeln här: Energimyndigheten: Allt fler väljer rörligt elpris
Ej verifierad: Skrivet av: NickeK Kände inte till köparförsäkringen som Anticimex hade. Vad händer om säljaren tecknar en Säljaransvarsförsäkring hos Anticimex och köparen tecknar en Husköparförsäkring i Anticimex?
Ej verifierad: Skrivet av: Hasse Om man går tillbaka och undrar hur situationen upkommit så kan man fråga sig varför i h-e inte grunden blev sanerad direkt efter branden. Normalt sätts sådana åtgärder in dagen efter och då hade det inte varit något problem. Om det var LF som försenade det arbetet så borde dom gå till rätten med saken.
Ej verifierad: Skrivet av: Gammelvargen Står inget i artikeln om det handlar om Bostadsrätter i form av en villa eller del i samfällighet. Det kan var så att det är separata villor med friköpta tomter, men är man först så har man möjlighet att välja tomt.
Ej verifierad: Skrivet av: Martin Bra att ni står på er. Att företag som Mjöbäckvillan ens får utge sig för att vara hustillverkare är fördjävligt! Visst Mjöbäcksvillan kan ha haft otur och anlitat entreprenörer som gjort ett undermåligt jobb MEN då måste MV också ta det ansvar de har gentemot kunden genom totalentreprenadskontraktet. . Fyfan, hoppas verkligen ansvariga hos MV förstår vilken
Ej verifierad: Skrivet av: Johan Ser fint ut, men vad blir det för fasadlösning, ser ut som den så kritiserade cellplastvarianten?
Redaktionen: Elpriset i februari blev det lägsta på fem år jämfört med samma månad tidigare år. Du kan läsa artikeln här: Kanonlågt elpris i februari