hsd
hsd: Och meddela lä.sstyrelsen ;-)
7 svar · 1,2k läst
thomas33
thomas33: Det var "bara" 46% och jag som trodde att "under dörrmattan" skulle komma bland de vanligaste.
1 svar · 820 läst
elpaco
elpaco: Kan vi inte ge pengarna till bankernas aktieägare direkt istället? De kapar ju ändå åt sig marginalerna med någon diffus hänvisning till kostnader ..
2 svar · 707 läst
Elkludde
Elkludde: [citat] Tror det gäller alla kringresande,och det kommer att öka,det väller in av "duktiga och välutbildade akademiker" som snabbt kommer att lära sig hur man lurar dom man kommer åt
3 svar · 2,5k läst
R
gäst: Rätt roligt å höra å läsa detta,,, byggde ett hus över mitt gamla,,,innan ja rev mitt gamla,,,gick från (25 000 kW/å till mindre än 5000/ / år,,från 85/ 2 M Till 324 /2m ,,,,,,har lagt in tempjivare i varje skickt ,,,,,rätt roligtå se att dom fortfarande kör på de gamla...snacka om termos flaska ,,,har ju bara normal hushålls el i da,,,,men nu ska den åckså bort,,,en egen
11 svar · 3,4k läst
elpaco
elpaco: [citat] Det är ett argument som är ganska svårt att säga mot i sak, men det går å andra sidan att föra om de flesta värdeord. I vanliga fall brukar man utgå från någon form av samhällsnorm, som i sin tur ändras med tid och trend. Man kan i förlängningen av ditt argument tex tänka att en trist inredning även reflekterar en trist person, men vad betyder då "trist"? Är det också
51 svar · 4,8k läst
rickardg
rickardg: köksfläktens effekt är väl ganska försumbar jämfört med spisens... det behöver inte vara speciellt kallt ute heller för att motoreffekten ska vara försumbar jämfört med uppvärmningen av den luft man blåser ut från huset men det är ju ett eu-krav så märkningen kanske är rimlig i södra europa där man kör gasspis och har lite varmare klimat så spisfläktens verkningsgrad gör
3 svar · 917 läst
T
TheGame: Det är lite av en skurkbranch. vet folk i min bekanskap som gjort renoveringar och riktigt missnöjda. Oftast har det inte varit felgjort men det har kostat skjortan mer än vad dom kommit överens om eller något sådant. själv gör jag allt själv och det jag har behövt hjälp med själv har då alltid kostat enligt det kontrakt jag skrivit på.
6 svar · 793 läst
P
Paxman: [citat] Dagens svenska taxiförares utbildning går ju knappast att jämföra med elektrikers... Givetvis skulle lagen reglera att taxiförarutbildningen var långt mycket mer omfattande. Den skulle också reglera de behörigheter som skulle finnas för var taxiföraren får köra. Vissa får bara köra på motorväg, andra endast på små grusvägar, ytterligare en annan behörighet för att
18 svar · 2,8k läst
R
Anonymiserad 151941: Mycket bra skrivet! Jag har läst att en porslinsäkringcentral (vanligt proppskåp) ofta är bättre än automatsäkringar.
17 svar · 4,3k läst
D
difference: Ang el-exemplet. Så kan det vara och är med rörligt. Men även där är det billigare i längden. Det är oftast tur som gör att man binder vid "rätt" tillfälle. Gällande bolån och el. Men visst. Det är inte korkat att binda bolån just nu. Så extremt mycket till kan det inte gå ner.
12 svar · 2,4k läst
R
gäst: NiNi Liknande ärende, det är ett rent helvete att uppleva/genomlida som sagt. Skillnaden fastigheter har stått orörda betydligt längre, fick inte göra någonting och ingen riktig lagfart - Genom advokatbyrån utsatt för lagfartskapning och son försöker sälja.
10 svar · 954 läst
Marlen Eskilsson
Marlen Eskilsson: De hamnar i alla fall på vår Svarta lista om de inte följer nämndens rekommendationer.
2 svar · 754 läst
T
Thomas_Blekinge: jag tror inte denna tävling kan avgöras på tekniska grunder. Folk söder om bron upplever trähus oftast som provisoriska billighus, i bästa fall lämpliga som semesterhyttor. Och visst kan ett stenhus ge bättre svalka under solhettan än ett trähus. I Norden har man utvecklat en framstående teknik på trähus som inte lämnar mycket att önska (förutom känslan av soliditet). Det dumma
16 svar · 12,4k läst
R
gäsr: Jag har skaffat såna där plana, sågade naturstenar monterade på nät 30x30 cm som jag ska lägga i duschen som jag fixar nu. Men jag kan inte bestämma mig för hur anslutningen till klinkerramen ska se ut. Det blir väldigt mycket fogmassa mot ramen eftersom arken ju är ojämna i kanterna. Man kan kanske såga eller knäcka stenar med risk för att det blir vasst. Nån som har erfarenhet?
11 svar · 5,6k läst
Lexington
Lexington: Jag saknar tvingar (om det nu räknas som verktyg). Vet inte hur många gånger jag haft hjälp av en tving!
23 svar · 7,4k läst
H
Herc: Dream on ! Snart kommer en reduktion av ränteavdraget.
2 svar · 918 läst
Bo.Siltberg
Bo.Siltberg: [citat] Du menar säkert inte så, men moderna felskyddsapparater som JFB ersätter på inget sätt en grundlig och korrekt installation. En JFB träder in först vid ett fel, ett isolationsfel som t.ex en kabel som släppt från sin anslutning eller skavts sönder. Kablar ska installeras så att risken för sådana skador är försumbar. Man får inte installera en JFB med skälet att
11 svar · 4,1k läst
mariatherese
mariatherese: Hur har man vinklat fallet? Är det inte gjort enligt anvisningar (då stämmer man väl byggföretaget/hustillverkaren)? Eller är det även om man utför det enligt anvisningar eller om det är omöjligt att bygga enligt anvisningarna, så tycker jag man skulle ge sig på SP. SP ägnar sig trots allt åt en i sammanhanget ganska tveksam verksamhet och bör vara de som har det
4 svar · 2,0k läst
harry73
harry73: [citat] Det var gödsel men antagligen med ett litet stavfel för att det ska bli frisörskorna. Jag har än så länge inte hittat var man stänger av den
13 svar · 2,2k läst
R
gäst: Jag sparar också 10-13 kkr varje månad, men det för att jag har ett helt rörligt lån på 3 mkr. Detta sparande var menat att gå till ett "bra-att-ha-konto-när-räntan vänt-upp" Har jag gjort sedan jag köpte huset för 6 år sedan, tyvärr så går räntan aldrig upp...Ska döp om det till "Ferrari-kontot" snart =)
49 svar · 5,6k läst
GK100
GK100: [citat] Det har stämt, vid tiden då detta introducerades i SE och reglementet var mer detaljstyrande.
131 svar · 11,8k läst
N
Nerre: Glöm inte bort att hålla sedlarna i bankfacket uppdaterade så du inte plötsligt står med ett bankfack fullt med ogiltiga sedlar... Själv har jag nog inte besökt ett bankkontor på 10 år. Deras öppettider gör ju att i alla fall jag är beredd att "betala" lite för att slippa passa dem. Ska jag betala nån dyr reparation på min bil så är det skönt att kunna göra det utan att behöva
7 svar · 965 läst
Redaktionen
Redaktionen: En preliminär rapport visar att dödsbränderna minskar i antal, men det är ändå viktigt att du har koll på din brandsäkerhet. Du kan läsa artikeln här: Antalet omkomna i bostadsbränder minskar
0 svar · 523 läst
R
gäst: http://forum.soe.se/attachment.php?attachmentid=50400&d=1285012200
2 svar · 1,5k läst
C
cpalm: Kontanter (sedlar och mynt) utgör ca. 3% av den totala penningmängden. Och den övervägande majoriteten av dessa kontanter finns inte hos banken utan i allmänhetens fickor/spargrisar, handelns kassalådor, etc.
15 svar · 3,1k läst
R
Useless oinloggad: Ja, man skall inte koppla den enbart till varmvatten. Men det borde vara betydligt enklare att göra så att man kan koppla den till både varm- och kallvatten så att den kan använda det som är rätt för tillfället. Många hus värmer ju varmvatten med värmepump eller något annat som är billigare än el, så det känns som en onödig dyr och komplicerad lösning i många fall.
17 svar · 2,2k läst
L
Lars2: Jättebra beskrivning! Vad kostade hela Förfrågningsunderlaget att ta fram? Inlusive (Arkitektritning, Konstruktionsritning, Inredningsritning, VVS-ritning och El-ritning)
7 svar · 3,7k läst
R
gäst: Jag har mörkt golv och mörka möbler, men vita väggar. Jag tänkte måla en fondvägg och undrar vilken färg som skulle passa bäst till mina färger? Det är ett rum på 28kvm och nästan 3m i tak!
1 svar · 1,2k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.