Projektera tillbyggnaden

2k läst  7 svar

1. Redaktionen
    På konsumentens sida Nivå 8
    När vi skulle projektera tillbyggnaden började vi med att ta fram ett komplett förfrågningsunderlag. Sedan kunde jakten på entreprenörer börja.

Du kan läsa artikeln här: Projektera tillbyggnaden

2. E
    Anonym
    Skrivet av: Holger Wästlund

Mycket bra beskrivning hur en verklig upphandlingsprocess kan gå till. Det är typiskt att bara en byggare gav en offert. Och det är typiskt att man under upphandlingsskedet byter från en entreprenadform till en annan - i det här fallet från total till delad. Mina frågor är: Hur gick det? Höll kostnaderna? Höll tidplanen? Är ni nöjda med slutresultatet? Skulle ni gjort något på ett annat sätt om ni skulle genomföra en motsvarande upphandling en gång till? Holger Wästlund

3. Marlen Eskilsson
    Administrator · Nivå 20
    Vi är mitt uppe i bygget, men jag lovar att rapportera hur det gick. Vi har gjort oss själva en tjänst och avstått från att ha en tidplan som vi måste stressa upp oss över. Man kan ju unna den lyxen om man själv inte har något datum man behöver ha tillgång till tillbyggnaden. Vi låter det ta den tid det tar, men å andra sidan drar vi inte ut på det.

4. E
    Anonym
    Skrivet av: Åsa Cederberg

Hej!
    Vi är i precis till att starta vår om/tillbyggnad....vi undrar hur vi kan få tag i någon som gör en bra konstruktionsritning samt vad det kan kosta?
    Område: Halland, Kungsbacka

Vad betalade ni till er konstruktör?

5. E
    Anonym
    Skrivet av: Vivika Hagberth

Jag har sett en del äldre uppgifter på en grovt beräknad kvm kostnad vid tillbyggnad av hus - totalentreprenad- på ca 10 - 15000. Är det någon som vågar sig på en gissning? Ingen källare och ett plan.

6. E
    Anonym
    Skrivet av: Jas39

Hej, det hade varit intressant att få reda på vad de olika ritningarna kostar?!

7. E
    Anonym
    Skrivet av: Anette

www.byggahus.se

En bra sida för husbyggare!

Puss
    Anette

8. L
    Medlem Nivå 1
    Jättebra beskrivning!
    Vad kostade hela Förfrågningsunderlaget att ta fram?
    Inlusive (Arkitektritning, Konstruktionsritning, Inredningsritning, VVS-ritning och El-ritning)

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: