Då verkar det ju som att marknadskrafterna fungerar, där det är lägre efterfrågan måste dom som vill ha jobb skärpa sig.

var det inte någon som sade att det var lika i alla branscher eller hur var det? :D

AndersMalmgren skrev:
var det inte någon som sade att det var lika i alla branscher eller hur var det? :D

Ja, blir det för stor brist på något så kommer det ju alltid att finnas såna som försöker tjäna lätta pengar.
oavsett bransch.

Om man ska ha en rättvis bild måste man ju hänvisa till antalet beställda jobb kontra klagomål. Annars säger ju siffrorna ingenting. Har det beställts 10 miljoner hantverksjobb men alla andra branscher beställts 2 miljoner jobb så blir ju såna här siffror inte särskilt rättvisa.

Statistik kan alltid fås att visa det man vill beroende på hur man väljer att göra undersökningen och vilken data som tas i beaktande.

Det är lite av en skurkbranch.
vet folk i min bekanskap som gjort renoveringar och riktigt missnöjda.
Oftast har det inte varit felgjort men det har kostat skjortan mer än vad dom kommit överens om eller något sådant.
själv gör jag allt själv och det jag har behövt hjälp med själv har då alltid kostat enligt det kontrakt jag skrivit på.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.