thomas33
thomas33: Tyvärr är det som Grels Erson skriver. I Halmstad finns det ett område som byggdes efter att flygfältet placerades där på 1940-talet. Nu håller villaägarna i detta område på med att klaga på buller från flygplan! Borde vara totalförbjudet att klaga, om man bygger bredvid något som man sedan stör sig på och funnits där innan.
2 svar · 1,4k läst
S
sajjen: Undrar just hur stor del IKEAs kontor i Älmhult har för den stora andelen utlandsägda stugor i trakten? Mer internationell småstad än Älmhult är nog svår att hitta.
1 svar · 926 läst
T
thomasx: [citat] Där har du helt fel. Källorna är tydligt angivna och övriga parter har getts möjlighet att uttala sig, vilket också tydligt anges i artikeln. Specificera istället vad det är du saknar, och vad du menar med "källkritik" i detta fallet.
95 svar · 13,3k läst
axelman
axelman: Enligt Naturvårdsverket så står VEDELDNINGEN för huvuddelen av utsläppen av de hälsovådliga PAH-partiklarna. http://www.naturvardsverket.se/Sa-mar-miljon/Statistik-A-O/PAH-till-luft/ Om man bryr sig så skall man varken MYSELDA eller bränna ris eller annat i trädgården. Ris och liknande lämnar man i komposttunnan eller på Återvinningsstationen eller så komposterar man ellerså
2 svar · 1,0k läst
O
Odjuret: Det var en intressant tolkning som Myresjöhus hade gjort.... HD konstaterade att det var ett fel i konstruktionen som Myresjöhus är ansvariga för. Sedan så är resten kvar.... Det är en delseger, men det är som sagt var långt kvar....
9 svar · 1,4k läst
E
Enolf: [citat] Visst är det så. Det hindrar inte att det vanligen triggar en störtflod av kommentarer. Och det låter likadant varje gång.
6 svar · 1,2k läst
H
Hubbe2: Problemet blir när sparade pengar växer i värde utan att bli fler i kronor, då minskar konsumtionen och det blir följder som inte är önskvärda. Jag håller med dig i sak när det gäller överkonsumtion osv. jag bara förklarade varför man eftersträvar inflation. Att det är just 2% har inte jag räknat ut, utan jag vet bara att det är inflationsmålet, det har nog någon smartare än
15 svar · 1,6k läst
H
huggan: Mer lån åt folket!
3 svar · 704 läst
Redaktionen
Redaktionen: SVT:s populära programserie Husdrömmar sänds just nu i en ny säsong, och vi pratade med Therese Melin som medverkade i avsnitt 5 2015. Hur är det egentligen att medverka i ett sådant program? Hur funkar det? Du kan läsa artikeln här: Så var det att delta i Husdrömmar
0 svar · 1,1k läst
P
projekt für alle: Är det ingen som funderar på cellplastens hållbarhet med tiden?
7 svar · 1,9k läst
Redaktionen
Redaktionen: Skydda dig från insyn eller matplatsen i söderläge från stekande sol. Fönsterfilm är bra till mycket. Du kan läsa artikeln här: Fönsterfilm - insynsskydd och skydd mot solen
0 svar · 1,7k läst
Redaktionen
Redaktionen: Skatteverkets undersökning visar att det fuskas mest inom byggbranschen. Du kan läsa artikeln här: Skatteverket: "Ekobrottslingarna finns oftast i byggbranschen"
0 svar · 714 läst
S
Squall Leonhart: [citat] Vad jag vet är det inte Prisjakt som ansvarar för att priserna är rätt i deras register utan det är respektive distributörs uppgift att uppdatera dessa. Om så är fallet så kan man ju inte beskylla Prisjakt för att ha dålig koll utan snarare distributörer som inte orkar bry sig. Nu kan jag förstås ha fel, men jag tror inte att Prisjakt har anställd personal som sitter och
3 svar · 1,7k läst
Redaktionen
Redaktionen: Energimyndigheten ser ett ökat behov av fakta om hanteringen av el från solcellsanläggningar, och inför därför solel som en del i statistiken. Du kan läsa artikeln här: Energimyndighetens statistik ska kompletteras med solel
0 svar · 492 läst
Redaktionen
Redaktionen: Trenden med stigande huspriser håller i sig. Du kan läsa artikeln här: Huspriser: Kurvan fortsätter peka uppåt
0 svar · 616 läst
F
falkn: Det finns ju dock andra storstäder i Sverige än Stockholm där det finns gott om jobb för de med utbildning. Jag själv bor i Malmö och visst är priserna höga, men med två okej inkomster så klarar man sig ändå bra och de flesta har råd att köpa sig ett hus om de vill, om än kanske inte inne i staden med 5-10 min pendling till jobbet.
27 svar · 2,9k läst
R
gäst: Jättefint och inte alls så vitt, det vägs ju upp av de röda detaljerna!
5 svar · 1,1k läst
R
RoBo: [citat] Håller helt och hållet med. Har högre elförbrukning på sommaren, poolen tar mer än värmen på vintern.
12 svar · 1,9k läst
Christel Månsson
Christel Månsson: Jag blir inspirerad av fina bilder och bra idéer. Det handlar ju inte om att ha ett perfekt hem utan om att hitta sin egen mix i ett levande hem där mycket händer. Man kan underlätta vardagen genom att planera in en viss ordning och smart förvaring, samt rensa med jämna mellanrum. Jag gillar t ex att gå in på Granit och drömma om all ordning jag ska ha, men gör kanske bara en liten bit
6 svar · 847 läst
R
Nordsjog: Kamprad, FI gör inte någon bedömning om 25% prisfall, var i hela friden har du fått det i från?
21 svar · 2,4k läst
R
gäst: vilken leverantör hade du där du fick en tunn och snygg båge?
13 svar · 5,6k läst
Redaktionen
Redaktionen: Energimyndighetens sammanställning visar att vi helst valde rörligt elpris under fjärde kvartalet. Du kan läsa artikeln här: Rörligt elpris var mest populärt
0 svar · 771 läst
V
vassmannen: Finns ett litet problem med det, än så länge. Odla med vår skit gör att vi kommer drabbas av alla organiska föroreningar (hormonstörande ämnen) som vi inte kan filtrera idag. Vilket kommer att kosta samhället betydligt mer än att lära oss att ta hand om vattnet bättre, i befintlig infrastuktur!
1 svar · 830 läst
Per Eskilsson
Per Eskilsson: Om du anger samma marknadsvärde för alla dina bolån så blir det rätt ute i listan.
14 svar · 1,6k läst
B
b8q: Många kommuners miljö- och hälsoskyddskontor har ett öppet radonregister, där alla mätningar samlas och där man kan söka på t.ex. fastighetsbeteckning eller adress. Umeå, Stockholm, Nacka, Danderyd, Täby och Vaxholm är några exempel. Googla gärna på "Radonregister" eller "Radonsök" + din kommuns namn. Har de inte ett sökbart register på internet så brukar det alltid gå att
10 svar · 2,6k läst
R
Gäst: Ta bort amorteringskraven det är dumt att begränsa utlåningen nu när folk behöver mycket bostäder!!
1 svar · 744 läst
Enk Projektet
Enk Projektet: Blåögda köpare gissar jag på :)
17 svar · 2,3k läst
Redaktionen
Redaktionen: Just nu har vi det högsta medelpriset hittills på småhus. Du kan läsa artikeln här: Prisrekord på hus
0 svar · 592 läst
T
twoody: Ett riktigt drömhus
11 svar · 1,4k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.