Byggahus.se

Bra pris på verktyg - så kan du fynda

1. Redaktionen
    På konsumentens sida Nivå 9
    Står du med tom verktygslåda eller bränner senaste lönen i fickan? Då kanske det är dags att investera i lite nya verktyg och maskiner. Givetvis gäller det då att spendera sina slantar så klokt som möjligt. Per-Henrik Lundblom tipsar om hur du gör de bästa verktygsaffärerna.

Du kan läsa artikeln här: Bra pris på verktyg - så kan du fynda

• Laddar…
    • Svara
  2. H
    Anonym
    Prisjakt har väldigt dålig koll på priser , sen har hornbach en prisgaranti som sträcker över allt bahaus har bara prisgaranti lokalt . Sen kan priserna vara olika i samma byggvaruhus kedja

• Svara
  3. F
    Medlem Nivå 1
    prisjakt har utmärkt koll på priser, men indexerar inte allt.

Dessutom listar de faktiskt även priser från engelska och tyska sajter.

• Svara
  4. S
    Medlem Nivå 8
    Vad jag vet är det inte Prisjakt som ansvarar för att priserna är rätt i deras register utan det är respektive distributörs uppgift att uppdatera dessa.
    Om så är fallet så kan man ju inte beskylla Prisjakt för att ha dålig koll utan snarare distributörer som inte orkar bry sig. Nu kan jag förstås ha fel, men jag tror inte att Prisjakt har anställd personal som sitter och letar upp alla priser varje dag för att hålla sig ajour. T.ex CDON och Dustin har ju uppdaterade priser på Prisjakt till och med när de har kampanjer på varorna.

Jag anser dock att Prisjakt har en minst lika viktig funktion som prisinformation, och det är kundomdömen om både produkt och butik. Den billigaste butiken behöver inte vara den med bäst omdömen, snarare tvärt om. Butiker som av någon anledning är märkbart billigare än övriga har i många fall något lurt på gång.

• Svara