Du får inte o skall inte elda löv,utan kompostera om du tänker på miljön,Grova grena hugger du upp och har till värme eller myseldning,sedan om du inte bryr dig,så är valet fritt.
Enligt Naturvårdsverket så står VEDELDNINGEN för huvuddelen av utsläppen av de hälsovådliga PAH-partiklarna. http://www.naturvardsverket.se/Sa-mar-miljon/Statistik-A-O/PAH-till-luft/
Om man bryr sig så skall man varken MYSELDA eller bränna ris eller annat i trädgården.
Ris och liknande lämnar man i komposttunnan eller på Återvinningsstationen eller så komposterar man ellerså skapar man en Benjeshäck till glädje för fåglar och andra.
Vi måste vara rädda om vår friska luft.
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.