Riskerar du att bli bankens slav?

3k läst  33 svar

1. E
    Anonym
    Skrivet av: Fakathong

"Jag tycker att det är på tiden att det monetära system, som just nu möjliggör att man kan tjäna pengar på att hantera pengar, kraschar. Systemet bygger på en exponentiell tillväxt medan planeten har en gräns för tillväxten, ett tak som man inte kan gå över. Det kan med andra ord rent matematiskt inte hålla. En större krasch kommer med all sannolikhet inom 10 år. Själv hoppas jag att dagens system rasar till grunden så att man kan bygga upp något nytt, mer hållbart."

Inte om banker regering hinner ta bort sedlarna så att vi är hänvisade till kortanvändning

2. G
    Anonym
    Hahaha, hoppas ingen gick på det här "rådet" för fyra år sedan. Det här är ju en klassiker alltså. -"Dessutom borde det just nu vara ett bra tillfälle att ta sälja, med tanke på att de svenska bostadspriserna just nu är rekordhöga."

3. G
    Anonym
    Varför skulle någon vilja bo i en 25 kvm bod på någons gård? Bygg billiga lägenheter istället.

För att få sätta upp en Atterfallsbod måste man alltså ha en godkänd bygganmälan för att få bygga, och det kräver precis samma handlingar som ett bygglov, det är bara beslutsprocessen som är något ändrade det är allt.

Det är helt idiotiskt att säga att denna Atterfallsbod är bygglovs fri, för det är den inte.

Vid strandskyddade områden gäller alla hav, sjöar och diken där får du inte sätta upp något sådant Atterfallshus på 25 kvm alls om det inte finns hus vid vattnet sedan förut då går det bra.

4. F
    Medlem Nivå 2
    "När vet vi inte, men billigare tomter och högre räntor kommer"

Det tyckte jag var en bra öppning i ett tänkvärt reportage.

Precis som skribenten skriver så vet inte någon när sättningen kommer, men TVÅ saker kan man vara säker på.

1. Snyftreportage i Aftonbladet om "Familjen X" som tycker att banken skulle vägrat dem lån på 7 miljoner för sin lägenhet på 63 kvm i Stockholms innerstad då DE (banken alltså) borde förstått att priserna var på väg ner. snyft snyft. Eget ansvar..........Näääää

2. Alla kommer att säg "vad var det jag sa" (trots att de sagt så 10 år innan det blev så)

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: