10 205 läst ·
25 svar
10k läst
25 svar
Cortenstål - vackert och användbart material vid huset
På konsumentens sida
· 3 618 inlägg
Du kan läsa artikeln här: Cortenstål - vackert och användbart material vid huset
Personligen så tycker jag att det ser skabbigt och ovårdat ut. Saker som man bryr sig om, låter man inte rosta... Precis som när jag ser väggar av naken, obehandlad betong, så undrar jag om pengarna tog slut, så man hade inte råd att bygga klart?!

Håller med, tycker det ser mycket snyggt ut. Dynamiskt och levande, naturligt.Cecilia A skrev:
Förstår att vissa inte gillar det och att det kan provocera att ha ett rostigt hus, men de som inte gillar denna typen av formspråk brukar inte heller vara särskilt öppensinnade när det gäller annat heller...bara inse att gamla hundar kan ha svårt att sitta.
Visst jag förespråkar Svenska drömmen, ett rödmålat tornhus.
Men jag tycker nog att alla material kan vara spännande om dom används rätt. Dom har byggt ett Farbror Joakim hus inte så långt ifrån där jag bor. träpanel men helt kubiskt fattas bara $ på fasaden. Jag tycker inte trä var rätt för den fasaden. även fast jag gillar trä. Här skulle det nog varit mer rätt med betong.
Men jag tycker nog att alla material kan vara spännande om dom används rätt. Dom har byggt ett Farbror Joakim hus inte så långt ifrån där jag bor. träpanel men helt kubiskt fattas bara $ på fasaden. Jag tycker inte trä var rätt för den fasaden. även fast jag gillar trä. Här skulle det nog varit mer rätt med betong.
Och luftburna signaler? Måste de gå ut för att ringa?Fast jag har ju varit inne på att skärma av ett rum för att slippa alla signaler, mest för att se om det kunde påverka mig, men ett helt hus, njae, även om det hade känts säkert när åskan gick.
Men helt avogt inställd är jag inte, det går ju att lacka plåten när den fått rätt färg. För övrigt tror jag falu rödfärg och kalk tappar färg lättare än den plåten. Rätta mig om jag har fel.
Men helt avogt inställd är jag inte, det går ju att lacka plåten när den fått rätt färg. För övrigt tror jag falu rödfärg och kalk tappar färg lättare än den plåten. Rätta mig om jag har fel.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Jag skulle vilja veta vad en fasad i cortenstål skulle kosta.
Man kan ju drömma om allting, men om ekonomin inte var en faktor att ta hänsyn skulle jag nog hellre ha en fasad i Carraramarmor och gärna tak i guld.
Men inte väggar i gammal rostig plåt
Man kan ju drömma om allting, men om ekonomin inte var en faktor att ta hänsyn skulle jag nog hellre ha en fasad i Carraramarmor och gärna tak i guld.
Men inte väggar i gammal rostig plåt
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg