Artikelkommentarer
jackt: Går inte att läsa artikeln (inte för mig i alla fall), kommer till en "logga in"-ruta..
Redaktionen: Fler vill och får bygga nära vattnet, men många beslut rivs också upp. Du kan läsa artikeln här: Antalet strandskyddsdispenser ökar
gästaren: Det värsta som finns är tänger av billigast kvalité, som inte går ihop ordentligt från början. Där är biltemes billiga helt klart av de bättre, riktigt fint stål för prisklassen, och bekväma hantag, skruvmejslar har jag uppmärksammat att bachos mellanklass mejslar är favorit hos de flesta hantverkare !
Redaktionen: Hushållens tro på stigande räntor har vänt, så här tror vi nu. Du kan läsa artikeln här: Trendbrott för hushållens syn på räntan
Sinologen: [citat] Haha, det har du rätt. Jag vill dock göra lite skillnad på den björkplyfa på Corbusier-bilden mot furuplyfan här. Eller ännu värre, de hus man har sett i ren OSB.
Lane: känns som nåt är konstigt på bygget om man orkar bry sig om detta. Dessutom lägga tid och skattemedel på att dra i ärendet...
trähandtag: Regeringen/Energimyndigheten borde titta på överföringsavgifterna! Prisutvecklingen är ju horribel. Snart är elöverföringkostnaden en av de största avgifterna för de som har villa. Man börjar fundera på att gå "off grid".
Redaktionen: Det är viktigt att du gör en grundlig undersökning när du öppnar fritidshuset för säsongen. Du kan läsa artikeln här: Vårkolla fritidshuset innan du slappnar av
Elina Blom Westergren: [citat] Det verkar ha varit ARN själva. Företaget ville inte betala alls.
Redaktionen: Statistik visar att värmepumpsförsäljningen ökar, både sett till början av året och sett till helåret 2015. Du kan läsa artikeln här: Allt fler satsar på värmepump
Markarbetaren: Så länge du inte utökar lånet så ska det inte spela nån roll. Ska även inte ha nån betydelse om man byter bank om jag fattat det rätt.
Eld: [citat] Det blir väl skattebrott eftersom företagsägaren tar ut tillgångar från företaget utan att skatta för det.
SBH: [citat] men vad skulle hänt om hade haft prisol tror du?
GiftfrittKvastskaft: Återupplivar den här tråden med verktyg, trädgårdsland och växthus. Är det något mer som borde tillkomma?
Redaktionen: Genom att omleda strömmen har en husägare lyckats undvika att betala för sin elförbrukning. Du kan läsa artikeln här: Åtalas för att ha kopplat förbi elmätaren
Redaktionen: En hantverksbil lämnade ett stort hål efter sig efter att ha kraschat in i en lada. Du kan läsa artikeln här: Misstänkt rattfull kraschade in i lada
Mats O: max 10 veckors kötid, sicken dröm det vore när jag ansökte; i mars 2009 fick jag mitt beviljat, efter nästan 15 månaders väntan...
Åsa Lund: Varför en fem år gammal artikel på första sidan? När den handlar om trender känns det extra tokigt
Redaktionen: Helgens bad slutade nästan i katastrof för en husägare i Dalarna. Du kan läsa artikeln här: Vedeldad badtunna höll på att bränna ner huset
Stefan1972: jag säger inte att jag vet men allt är ju inte svart eller vitt heller. Om det inte handlar om rena säkerhetsdetaljer så är väl frågan vad de är skyldiga till överhuvudtaget? Det är väl oftast bara ett sätt att köpa sig fri från skriverier och då ev släpa varumärket i smutsen och tappa kunder. De hade ju lika gärna kunnat strunta i allas motorproblem. Nu har de åtgärdat ett
Redaktionen: En ny prognos från branschorganisationen TMF visar att husbyggandet hämmas av brist på mark. Du kan läsa artikeln här: Så många hus byggs det i år
Redaktionen: Nu äger norrmännen fler svenska fritidshus än danskarna. Du kan läsa artikeln här: Många norrmän föredrar svensk sommar
gäst: [citat] Om räntan inte går upp, utan stannar på den här nivå i 5 år till, vad händer mwd huspris?
Redaktionen: Försäkringsbolaget Bostadsgaranti förlorar mot drygt 100 husägare i hovrätten. Du kan läsa artikeln här: Fler husägare får ersättning för enstegstätad putsfasad
tank77: [citat] Haha....ja, säg det, jo jag vet, det är ju inga svenskar och ickesvenskar kan man ju inte behandla hur som helst!
thomasx: Det är absolut inget fel i att använda uttrycket "betong brinner". Det ena förtar inte det andra.