Byggahus.se

Stal el till fritidshusen

1. J
    Medlem · JKPG · 1 679 inlägg

j-o75

Medlem
    Ja det luktar nog gräsodling om det hela. Det var det första jag tänkte!

2. D
    Medlem · Västra Götaland · 630 inlägg

Daniel_82

Medlem
    Jag undrar hur de har mätt, med tanke på att de kopplade sig förbi elmätaren?
    Den tanken jag hade var att juristerna på elbolaget kanske visste de inte kunde kräva mer än två år och då drog till en ordentligt högre siffra för att på så sätt få in en del av de åren som preskriberats.

3. tommib
    Bergsfogde · Stockholm · 15 516 inlägg

tommibPremiumikon: Hand

Bergsfogde
    För att få något som håller i rätten har de nog hakat på en egen elmätare på matningen, innan kundens mätarskåp....

4. S
    Medlem · Västerbotten · 895 inlägg

Squall Leonhart

Medlem
    Kan tänka mig att t.ex (gamla) el-element stod igång dygnet runt, året om. Det lär nog räcka för att nå upp till sanslös förbrukning i ett fritidshus som mest troligt inte uppnår året-runt-standard när det gäller isolering.

Eftersom att det blidde en juridikfråga om det hela och liknelser med företag drogs upp så har jag en liten fundering här mest för nyfikenhets skull: Om företagsägaren stjäl hem dessa tiotusentals pennor som nämns, är det ett brott eller äger personen pennorna redan genom att denne äger företaget?

5. E
    Medlem · Stockholm · 2 597 inlägg

Eld

Medlem
    Det blir väl skattebrott eftersom företagsägaren tar ut tillgångar från företaget utan att skatta för det.

Rekommenderat från shoppen

Varför visas rekommenderat från shoppen?

Rekommenderat från shoppen är en annons från Byggahus egen shop. Produktrekommendationer visas automatiskt baserat på nyckelord som nämns i foruminlägget. Vi matchar innehållet med relaterade produkter som kan hjälpa läsare med sina byggprojekt. Inläggskaparen har inte själv lagt in produkterna i inlägget.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.