Marlen Eskilsson
Marlen Eskilsson: Ja, det är Stockholmarna den här veckan.
2 svar · 779 läst
Krilleman
Krilleman: Faktum kvarstår (precis som jag påtalat tidigare) att alla stora bolag inom "mäkleriet" har haft väldigt tydliga kopplingar till "deras" besiktingsföretag för dessa förbesiktningar. Gör alltid en egen besiktning med en egen utsedd besiktare som du har förtroende för, innan tillträde. Kostnadsreglera om något okänt dyker upp. Glöm inte att skriva in det i köpekontraktet. Så kallad
21 svar · 7,9k läst
S
Stadsarkitekten: Varför bara kåsera? Berätta så att intresserade läsare får vägledning att veta mer. Det här avgörandet är daterat 2016-01-05 i HD:s mål Ö 5088-15 och är rakt på sak om vad som gäller att underrätta grannar. Fastigheten som målet handlar om heter Skogstomten 4.i Karlstad. Bygglov beslutades 2015-08-15 i ärende dnr B 2015-754 av en tjänsteman. Även den uppgiften är intressant.
3 svar · 2,0k läst
Redaktionen
Redaktionen: Det genomsnittliga taxeringsvärdet har ökat med ett par procent. Du kan läsa artikeln här: Så mycket ökade taxeringsvärdet för småhus
0 svar · 704 läst
T
thomasx: Ahh, just det, det är jag som inte läser ordentligt. Dock fortfarande intressant att sätta det i relation till övrig tillväxt.
3 svar · 912 läst
T
thomasx: [citat] Nej, och det har som jag redan förklarat inte med någon av de grejer du nu nämner att göra. Och hon är fälld. Men det är som alltid, inte bara svart eller vitt, antingen eller. Utan det finns en skala. Och på en skala från 30 till 150 har hon fått 50. Det finns så klart en del randiga och rutiga skäl till det. Jag har redogjort för mina tankar.
30 svar · 5,1k läst
K
karlmb: Grattis till alla med enstegsputsat hus! Det kanske finns nån rättvisa kvar trots allt.
1 svar · 1,1k läst
hsd
hsd: borde kunna åtalas :mad:
14 svar · 2,4k läst
R
Villa V: Att kommunen tvingar villaägare till att sköta kommunens fastigheter som livegna slavar som dessutom är ansvarig för skada om inte dagverket är utfört till belåtenhet är barockt. Troligen bryter detta mot mänskliga rättigheter, EU-rätt etc, det har troligen aldrig prövats.
5 svar · 1,9k läst
C
CarlMagnus: Blir alltid så imponerad över hur folk klarar sig med så lite plats =)
4 svar · 2,5k läst
Redaktionen
Redaktionen: Uppsägning av kontrakt ledde till hot om våld. Du kan läsa artikeln här: Byggentreprenör hotade slå husägare med hammare
0 svar · 753 läst
E
EmelieGo: Znits menar jag! :)
6 svar · 4,6k läst
R
Leif Bertwig: Möblerna ingår inte i försäljningen så när det är tomt kommer det att vara dubbelt så stort.
4 svar · 2,0k läst
O
Odjuret: Men hur korkad får man egentligen vara? Om man ska bränna upp huset, inte håller man väl på med konstiga prylar och några dunkar bensin bredvid? Så då får man väl egentligen skylla sig själv....
10 svar · 2,2k läst
Redaktionen
Redaktionen: Det byggs mer, men inte tillräckligt. Du kan läsa artikeln här: Ökat byggande 2015
0 svar · 557 läst
R
Carl Eriksson: [citat] Även utländska företag måste använda den elektroniska personalliggaren när de utför arbeten i Sverige. De måste då uppge sitt utländska bolagsnummer och arbetarna måste uppge sina utländska personuppgifter. Vad gäller ID06 så är det som sagt innan inget krav på att man använder just ID06. Det finns redan flera elektroniska personalliggare som inte kräver ID06. En
19 svar · 2,7k läst
M
MagHam: Det ska nog stå: 85 procent av husets maximala effektbehov och 95 procent av husets årliga ENERGIbehov.
16 svar · 12,2k läst
B
billy_baver: [bild] [bild] Vet inte varför, men jag kom plötsligt att tänka på Jaques Tati! Snacka om tidlös elegans ...
11 svar · 3,7k läst
·
Redaktionen
Redaktionen: Under sportlovet kan de som vill gå på Sveriges första livestreamade bostadsvisning, direkt från sin vardagsrumssoffa. Du kan läsa artikeln här: Gå på visning utan att lämna hemmet
0 svar · 641 läst
Redaktionen
Redaktionen: Bygghandeln blev den stora vinnaren i e-handeln 2015. Du kan läsa artikeln här: Rekordmånga handlar byggvaror på nätet
0 svar · 754 läst
M
Marcussjogren: [citat] Du får ha en liten slang som sticket ut ur väggen som du suger på med jämna mellanrum för att bibehålla vakuumet!
6 svar · 2,3k läst
R
Fabrikören: Bra jobbat! Nu kan jag kolla om byggaren jag tänker anlita är med i listan.
1 svar · 1,2k läst
R
gäst: Det får man inte göra. Det kallas förbjudet lån.
10 svar · 3,1k läst
nimhed
nimhed: Hehe, såg nu att frågorna är ställda under en period av flera år. Tar tillbaka mitt påstående! :D
12 svar · 2,7k läst
K
karlmb: 27000 kWh/år. OK, säg 5000 för att värma utomhuspool, det blir ändå 88 kWh/år o m2. BBR kräver 55... Hur gick det där till?
17 svar · 4,1k läst
M
MagHam: Motorn får sämre kylning, hög ström och eftersläpning när den sänks i varv. Brukar kompenseras med överdimensionerade motorer för att de ska hålla.
10 svar · 6,3k läst
K
karlmb: Sjukt. Jag har en granne som jag misstänker har börjat klippa ned självsådda träd på min tomt, de fick för några år sen ok från mig att ta ner lite träd på den delen av min tomt då den inte direkt hör till trädgården. De ville ha mindre skugga på sin gräsmatta. Det blev lite missämja för de ville ta nästan vartenda träd så till slut fick jag säga stopp. Inget hände sedan
3 svar · 3,0k läst
Marlen Eskilsson
Marlen Eskilsson: Jag försvarade för att jag inte förstod vad som var fel. Nu förstod jag dock och har uppdaterat artikeln. Tack!
18 svar · 2,5k läst
Hemmakatten
Hemmakatten: Den här artikeln handlar väl endast om hemförsäkring, inte om villa/husförsäkring. En viss skillnad. Som husägare behöver man ha båda försäringarna eller rättare sagt så ingår hemförsäkringen i en villaförsäkring. Vore intressant om KV undersökt hur det står till med villaförsäkringarna. Anar dock att det är lika stor skillnad där också.
7 svar · 1,2k läst
K
kuntri: Intressant med integrerad lösning. Hur har det gått för dig Pappa Trulls? Vilka företag var det som kom med till sluttampen och vad har hänt sen dess?
6 svar · 2,6k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.