L
laxen86: Fm har fått många klagomål mot sin verksamhet från boende runt deras anläggningar, som sen begränsat verksamheten att det bara är naturligt att dom gör så här. Om folk inte hade klagat på buller från en verksamhet som oftast har funnits där långt innan dom flyttade dit så hade det varit ett annat läge.
5 svar · 2,2k läst
T
Tilt: [citat] Det är faktiskt inte en "ränta" man betalar för uppskovet, utan en skatt. Men det viktigaste, och något som de flesta inte tänker på, är att man betalar skatt på hela uppskovsbeloppet, inte bara den del som man är skyldig i reavinstskatt: Säg att man gör 500.000 i vinst på försäljningen av en fastighet. Av dessa ska 22% betalas i reavinstskatt, det är 110.000 kr. Men
3 svar · 1,2k läst
Redaktionen
Redaktionen: De husbyggare som tvingas ansluta sig till fjärrvärmenätet i Växjö får sin sak prövad i högsta instans. Du kan läsa artikeln här: Marknadsdomstolen prövar fjärrvärmetvist
0 svar · 618 läst
Redaktionen
Redaktionen: Var mycket försiktig med att köpa tjänster av hantverkare som knackar dörr. Du kan läsa artikeln här: Se upp för asfaltskojarna
0 svar · 625 läst
thomas33
thomas33: Finns det få hus att sälja, kan det knappast bli ökad försäljning. Den 10 mars var det rekordlågt utbud på hus enl denna artikel, https://www.byggahus.se/ekonomi/rekordlagt-utbud-hus och idag står det här att antalet försäljningar ökar jämfört med ett år tillbaka???
1 svar · 652 läst
P
Perik: Tyvärr finns det inte mycket pengar att tjäna på att låna pengar som artikelns första mening antyder, men man kan spara pengar på att få en lägre ränta...
1 svar · 750 läst
klaskarlsson
klaskarlsson: [citat] Hmmm, så då bor man i ett obelånat hus med andra ord ? Och med ett medelpris på ca 2.6 Mkr för en villa i Sverige så skulle jag säga att även om du inte har en hög inkomst så är du hyfsat välbeställd... :) För Hyresrätter får man ju inte bygga om hur som helst... Sen kan ju pengarna vara bundna i huset av olika anledningar, man kan ha ärvt huset, det finns hus som är
57 svar · 8,2k läst
R
phantom_pixie: [citat] Japp. Nu får Svea rikes skattebetalare stå för den notan istället.
9 svar · 2,3k läst
R
Annorlunda: Vilken fantastisk trädgård. Den skulle jag gärna uppleva i verkligheten ? är den möjligtvis öppen för visning någon gång på sommaren.?
2 svar · 789 läst
H
Hallerudsbo: Sen blir det nya regler inom eu från 2017 så då kan det omfatta alla banker sen kanske
3 svar · 1,1k läst
S
Sir Duke: Och som Bromma-mäklaren säger i artikeln: "Vi har börjat med för-förhandsvisningar för att förhandsvisningar känns för allmänna". Herregud var ska detta sluta.
4 svar · 4,5k läst
A
AndersS: Det är ju lågpris konsumentprodukter som avses så de klarar normalförhållanden, är inget konstigt med det. Och det kan även vara dator, platta, mobil, som också påverkar hur bra eller dåligt det fungerar. Har man svårare förhållanden får man anpassa utrustning och har man inte kunskap får man ta hjälp eller köpa hjälp med lösning.
8 svar · 1,2k läst
T
Tilt: Var är Hans Rosling när man behöver honom!? :D Hemnets statistik är inte hela sanningen, men den omfattar en majoritet av de hus som finns ute till försäljning. Visst, hus som är svårsålda kan dras tillbaka och dyka upp igen som ett "nytt" objekt, liksom hus som flyttas från en mäklare till en annan, men jag tror att detta är en marginell del av den totala antalet objekt. Hemnets
8 svar · 2,1k läst
·
Hemmakatten
Hemmakatten: Förutom Attefallshuset kan man även göra en Attefallstillbyggnad på 15kvm bruttoarea.
1 svar · 1,9k läst
Janus82
Janus82: Reklam för ditt eget företag eller?
8 svar · 1,7k läst
Redaktionen
Redaktionen: En sammanställning visar att ROT-avdraget haft positiv effekt på jämställdheten, men att det finns en del skillnader kvar. Du kan läsa artikeln här: Män äger fler hus och mer mark
0 svar · 745 läst
Redaktionen
Redaktionen: En nybliven lägenhetsägare i Norge gjorde ett oväntat fynd. Du kan läsa artikeln här: Hittade över 300 000 kr i skorstenen
0 svar · 748 läst
Redaktionen
Redaktionen: Andelen som tror att huspriserna kommer att stiga framöver ökar stort. Du kan läsa artikeln här: Majoriteten tror att huspriserna sticker iväg uppåt
0 svar · 686 läst
Redaktionen
Redaktionen: En buskörning ledde i helgen till att en husägare fick påhälsning. Du kan läsa artikeln här: Ungdomar körde rakt in i hus
0 svar · 709 läst
O
Otsef: Är inte mossa 90% näringsbrist, eller får du sådana strån man får i sankmark? Kan du dränera?
23 svar · 8,6k läst
R
gäst: [citat] Känns som ovanstående är ute o cyklar i sitt gnölande om ekonomisk utfrysning. Prata med d in bank!
20 svar · 9,9k läst
Redaktionen
Redaktionen: Tingsrättens dom överklagas i den infekterade tvisten mellan Göran Persson och dennes tidigare arrendator. Du kan läsa artikeln här: F.d statministerns grannfejd fortsätter upp i hovrätten
0 svar · 1,5k läst
Redaktionen
Redaktionen: Bosch har inte kunna styrka sina påståenden och döms till en miljon kronor i vite. Du kan läsa artikeln här: Bosch och Nibe i värmepumpsbråk
0 svar · 915 läst
mexitegel
mexitegel: Verkar inte vara många rätt i den artikeln? Enligt tabellen ökade Norrtälje med 57%, inte 54% som som det står i artikeln. Dessutom ökade Norrköping med 87%. Norrtälje kommer först på 4:e plats.
1 svar · 710 läst
N
Nerre: Rubriken är lite missvisande tycker jag, artikeln nämner inget om fackmässigheten i att såga av röret. Det handlar ju snarare om att de inte kunnat visa att de informerat kunden om villkoren innan arbetet påbörjades.
1 svar · 1,1k läst
harry73
harry73: Jämför man min citat med den länkade artikeln kan det bara finnas en slutsats. Stefan Löfven hänger på Byggahus ;) [citat] http://www.dn.se/debatt/fler-myndigheter-bor-flyttas-ut-fran-stockholm/
3 svar · 1,1k läst
mexitegel
mexitegel: Den länkade artikeln kräver inloggning :(
2 svar · 1,0k läst
klaskarlsson
klaskarlsson: [citat] Så är det nog :/ /K
17 svar · 2,5k läst
harry73
harry73: [citat] Då får vi formulera oss försiktig och se till att vi stannar on topic (=artikelkommentar);) Jag tyckte artikeln var i huvudsak ointressant för att jag trodde att Anna Book var en nobody i kändislandet. Kunde inte ha mer fel. Det finns tydligen väldigt många forummedlemmar som bryr sig väldigt mycket om henne :D Jag tar åt mig det och hoppas att hon får vara med i nästa års
122 svar · 18,7k läst
Redaktionen
Redaktionen: Många var med och tittade på lägenheten i Åre via mobilen eller datorn. Du kan läsa artikeln här: Så många följde Sveriges första livevisning
0 svar · 536 läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.