Artikelkommentarer
pegr: Hugaligen sådana fel! Men vad kan man begära då ni "bara" betalade 4.5 mille.. Själv köpte jag ett hus för 835.000 utanför Nyköping o renoverade tillsammans med en snickare hela huset för 250.000, Nu har man nya rum i hela huset, 5000 kvm tomt o naturen in på hörnet. Men det förstås det tar ju 45 minuter till city... Å andra sidan kan jag o familjen ta in på hotell varje helg året
Workingclasshero: Hur mycket får man svära om vad man tycker om detta förfarande?
Redaktionen: Hittills i år har vi byggt betydligt fler hus än förra året, och många bygglov har beviljats. Du kan läsa artikeln här: Nyproduktionerna ökar i antal
jothan: Måste man göra en anmälan till kommunen. Enl regelverket hur stor får en sådan här hundkoja vara.
A-Man_08: Effekterna av amorteringskravet börjar synas, sen når man även en gräns för vad vissa har råd att betala. Förstagångsköpare har tex ännu svårare att ta sig in på bostadsmarknaden.
lars_stefan_axelsson: [citat] Nej, men de fungerar inte hellre längre som "det var tänkt". För det första så har patent minskat i betydelse idag. Idag så är det kort tid till marknad samt hålla på sina hemligheter som gäller. Patent används idag istället strategiskt för att upprätthålla terrorbalansen mellan stora företag. (Det är t ex inte ovanligt att man lägger s.k. "patentmattor", dvs om man har
gäst: Hej! Försöker få tag i sofforna/divanerna som förekom i programmet. Ngn som vet hur lösa det??? // Pierre [citat]
JohanLun: Ingen fara, jag tar sällan illa upp. Orkar inte läsa mitt och andras inlägg igen, men det ligger i sakens natur att man vid försäljning vill visa så låga avgifter och kostnader som möjligt, om de ökar så mycket att folk inte har råd att bo kvar eller lägenheten blir osäljbar pga detta vet jag inte, men många bäckar små. Det är iallafall värt att beakta när man jämför
Excel: Ännu en "jippie värdet stiger artikel" Det kommer gå åt helvete. Historen upprepar sig alltid. De som kan bör reservera upp en ordentlig buffert. Det kommer behövas i bistra tider.
bam054: Vi har börjat kika runt på olika leverantörer av så kallade ”passivhus”. En som vid en första anblick verkar intressant är Eco Ready House. När man googlar hittar man dock till denna tråd som onekligen föranleder vissa tveksamheter. Är det någon som vet hur det gått för paret Holmström och Dahlén?
Jonatan79: Mellan 2-4tkr kanske dom sparade på skattedelen, räcker iaf till en bättre skruvdragare ;)
MLA72: www.nilsholgersson.nu En grupp med HSB, Hyresgästföreningen, Fastighetsägarna mfl verkar stå bakom.
Noseone: Börja med spaltventiler. Dock är ju detta något för brf:en att fixa.
Redaktionen: Fastighetsmäklarinspektionen får mer pengar för att granska mäklare. Du kan läsa artikeln här: Extrapengar för tillsyn av mäklare
KnockOnWood: [citat] Aprilskämt strax före jul? [citat] http://www.nyteknik.se/energi/eu-vill-reglera-hartork-och-vattenkokare-6396258 [citat] https://www.byggahus.se/forum/verktyg-maskiner-fordon/241791-forbud-mot-kraftiga-dammsugare-med-en-effekt-over-1-600-watt-7.html?perpage=15#post2071711 Tänk, jag som trodde att engelsmännen gick till puben och fick sig en pint öl efter matchen :confused:
gäst: Artikeln skulle bli betydligt bättre med enkla ritningar för planlösningen på de olika byggnadstyperna. Jag har svårt att hänga med i de olika benämningarna.
Fario: Jag kör med klassikerna. Plåttavla, skåp och plastlådor. Men också med denna där jag har lite bra att ha-verktyg som följer med vad jag än skall göra. Haft samma verktyg i den i tre år nu. [bild]
Redaktionen: Tekniskt underhåll gör att du inte kan söka energideklarationer under morgonen idag. Du kan läsa artikeln här: Tillfälligt avbrott i tjänsten för energideklarationer
Redaktionen: Stor lista med de kommuner som presterar bäst när det kommer till energi. Du kan läsa artikeln här: Sveriges bästa energikommuner
hushem: Finns vissa områden runt Stockholm med fina adresser som nästan inte betalt något alls i många år och så blir folk chockade när priset går upp.
AndersS: Så önskemålet för tidplanen är inte kommersiellt 2018 vilket man kan luras tro utifrån artikeln relaterad till denna tråden utan önskemålet från EU är, citat från huvudartikeln: "Han manade operatörer och medlemsländer att samordna sina lanseringsplaner och vill nu se de första 5g-näten i EU på plats redan 2018, i kommersiell större skala senast i slutet av 2020, och inom hela
harry73: Det skulle betyda att pristillväxt borde vara ett vedertaget begrepp. Prisaccelaration är däremot ett begrepp som används. Och då är artikeln korrekt om den syftar på en exponentiell prisökning. Jämnför med expansionshastighet i astronomi. Det handlar inte heller om m/s
mr_bygg: Inte helt oväntat att Mjöbäcksvillans taktik att försöka trolla bort digitala spår misslyckades och det bara istället bara skapade ännu mer negativ uppmärksamhet. Vi byggde nytt för snart 10 år sedan med Borohus som ingår i samma koncern och jag skulle aldrig rekommendera någon att ha något med det företaget att göra. Som någorlunda ny medlem skrev jag om våra problem på
gäst: [citat] 49% Av Sveriges export består av tillverkade industrivaror, bland den högsta siffran i världen Där ingår allt möjligt, även fordon. Maskiner, teknisk apparatur och mfl från ingenjörstung industri. Sedan är det gruva och skog 22%. I Sverige råder just nu en artificiellt boostad högkonjunktur. Pga hög statsbelåning och låga räntor mm
DennisCA: Ja banker, speciellt stora sådana har jag inget förtroende för. Omoraliska institutioner som krashat ekonomin mer än en gång och bidrar till skattesmitande som urholkar västvärlden och sen bailar regeringarna ut dom och medelklassen och de fattiga får betala kalaset.
stefancrs: [citat] Vilket nog var mexitegels poäng. Man använder lika mycket energi, även om man köper mindre el.
Redaktionen: Både hushållens skulder och nettoförmögenhet ökar enligt en ny rapport från SEB. Du kan läsa artikeln här: Rekordhög skuldsättning på grund av bolånen
rickardg: kg koldioxid kan vara svårt att relatera till, en bil släpper ut storleksordningen 160gr/km, så en bil som går 1000mil/år släpper ut 1.6 ton koldioxid per år. Genom att ha träfasad på ett 200kvm enplans rektangulärt hus med 200m2 fasad blir då vinsten jämfört med puts 11kg/år om nu värdena i artikeln stämmer, vilket känns ganska försumbart i jämförelse med bilen. Finns andra
Redaktionen: Skydda ditt hem genom att säkerställa att din hoverboard är godkänd enligt konstens alla regler. Du kan läsa artikeln här: Flera hoverboards har fattat eld vid laddning
ZipLock: [citat] Kan man gissa att glesbyggden drar upp siffrorna för singlar i hus? Jag har släkt i Västerdalarna och där är det vanligt med singlar i (oftast ärvda) 200 kvm villor. Singlar i villor i närheten av storstäder borde däremot vara mer ovanligt.