Byggahus.se

Kritik mot kvaliteten i Sommar med Ernst

1. I
    Anonym

ion

Anonym
    Men ibland uteblir lyckoruset. Kommer ihåg ett sånt där program, vet inte vilket, men ansiktsuttrycken var mer åt " vad fan har ni gjort med vårt hem" hållet.
    Kan ha varit : http://wwwc.aftonbladet.se/noje/0010/24/svt.html
    Jag känner en snickare med eget företag som medverkade i ett av de första fixa-programmen. Han var lite sur för det blev ingen reklam trots att han gjorde allt jobbet. I tv skulle det se lätt ut, vem som helst kan, tjoff tjoff och det är klart, och så hade snickarna hållit på flera dagar, snacka om att förringa och degradera yrkeskunskap.

Redigerat av moderator 4 sep 2016 14:03
  2. Mikael_L
    Medlem · 39 709 inlägg
    Jag är ju inte någon som direkt bänkar mig framför TVn varje gång Ernst ska vara i rutan, men det är å andra sidan inget på TV som jag följer, det är helt enkelt ganska få TV-timmar i veckan öht här.

Men i vilket fall har jag väl alltid tyckt rätt så bra om Ernst program, han har funnit sitt lite annorlunda recept, och för mig som gillar både matlagning, bygge och design så passar det nog rätt bra.
    Enligt mig är Ernst helt klart bättre än genomsnittet av all skit som sänds i dumburken.

Huruvida kvalitén har gått ner eller upp, eller öht har förändrats över tid kan jag dock inte säga något om, då jag inte alls följt programmet under åren, utan bara halkat in ibland mha fjärrkontrollen. :)

3. legion
    Husägare · Västra Götaland · 701 inlägg

legion

Husägare
    Nej inget sådant alls.

4. Patrik_Hed
    Medlem · Gävleborg · 7 897 inlägg

Patrik_Hed

Medlem
    I ett av dom senaste programmen så tipsade han om att ljussätta väggar med billiga halogen-bygglampor. :wow:

//Patrik

• Laddar…
  5. F
    Medlem · Stockholms · 1 502 inlägg

Fred vom Jupiter

Medlem
    Med några 500W halogenbygglampor ordnar man praktiskt nog även värmen i kåken. Det kan till och med bli lite för varmt i närheten av lampan.

• Laddar…
  6. shieldfire
    Medlem · stockholm · 297 inlägg

shieldfire

Medlem
    Senast gick sambon igång på

a/ att han målade över den tidstypiska stänkmålningen. Förmodligen för att vi pappspänner hallarna och trappan och ska stänkmåla dessa.

b/ hitta ett blindfönster som han prompt skulle såga upp!

Vafan ska han göra det för? Blir ju liksom modern inredning/design med traditionell pastisch bara för sin egen skull.
    Samtidigt som man tar bort det man kunde bygga vidare på från början.

7. nanowire
    Amatörexpert · Södermanland · 3 600 inlägg

nanowire

Amatörexpert
    • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.