Byggahus.se

Kritik mot kvaliteten i Sommar med Ernst

1. Redaktionen
    På konsumentens sida · 2 356 inlägg

Redaktionen

På konsumentens sida
  2. Marlen Eskilsson
    Administrator · Skåne · 6 219 inlägg

Marlen Eskilsson

Administrator
    Jag uppskattar mer hans matlagning än hans inredningstrix.

3. Jonatan79
    Hobbysnickare · Stockholm · 8 062 inlägg

Jonatan79

Hobbysnickare
    Känns lite som att dom kramat ur det bästa ur programidéen efter dessa år.

4. Anna_H
    Husägare · Värmland · 10 550 inlägg

Anna_H

Husägare
    Jag intresserar mig mest för framförallt mäns kommentarer om honom. Från att bara ha hört negativa saker om hur fjollig och omanlig han är så är det nu istället rätt många som tycker att han är härlig som vågar tassa omkring barfota och göra lite som han vill i TV utan att vara så stereotypt manlig och just därför på något vis är extra manlig, men på ett bra sätt. En förebild som visar att man inte alltid måste hålla på med maskiner och verktyg, utan kan pynta och dekorera också.

5. nanowire
    Amatörexpert · Södermanland · 3 600 inlägg

nanowire

Amatörexpert
    Ernsta är ju lite av ett fenomen och därmed omtvistad, håller med Anna H om att det mest negativa omdömena verkar ha gett med sig, skrattretande till vilken grad vissa män kunnat irritera sig. Jag gillar honom och programmen, tycker oftast de är inspirerande och hittills aldrig dåliga. Detsamma kan inte sägas om andra program i genren.

• Laddar…
  6. T
    Medlem · VG · 11 262 inlägg
    Att Ernst, liksom de flesta "original" i media, får diverse kommentarer från olika håll är ju inget unikt. För egen del kan jag inte säga att jag märkt att han fått extra mycket eller någon särskild kritik från män just. Har väl heller inte riktigt uppfattat hans program som att de riktar sig till män så mycket som till kvinnor, och där brukar det ju mest vara positiv kritik, i alla fall vad jag hört.

Men det är klart, att om det är så här det blir

– Det finns inget vatten, utan är bara kranar på väggen och en hink under slasken, säger Carl-Jan Granqvist, vars hus renoverades i programmet 2011.

så kan jag förstå kritiken ;)

Att det sedan är mer regel än undantag med "rekvisita" i TV, är ju heller inget unikt ;)
    Timell har ju också fått sig en släng av den sleven, med slarvigt utförda arbeten m.m.
    Bygglov har jag inte hört något sådant om, ännu ;) Det känns ju också, i mina ögon, som det mest seriösa av programmen.

För mig är Ernst program en helt annan genre än bygglov och äntligen hemma m.fl.

Redigerat 2 sep 2016 14:46
  7. richardtenggren
    Självbyggare · Gävle · 3 242 inlägg

richardtenggren

Självbyggare
    Jag tycker Ernst är skön, har nästa alltid följt hans program. Jag tycker dock det blivit mer pyssel och matlagning än tidigare då det kändes som man fick se mer bygge förr. Hans kreationer faller mig inte alltid i smaken men det kan ju vara trevligt att inspireras.

• Laddar…
  8. M
    Senilingenjör · Skåne · 603 inlägg

mnils

Senilingenjör
    Vem är Ernst? Vad är tablå TV? Varför skall jag bry mig?

9. T
    Medlem · VG · 11 262 inlägg
    Varför läser du denna tråden?
    Varför skriver du i denna tråden?

10. H
    Medlem · 511 inlägg

hus520

Medlem
    Vi brukar också följa han program. Och håller med, för mycket mat och pyssel. Hade hoppats att få se mer av t.ex bygget av växthuset.

11. buspojken
    Allvetare · Gävle · 1 759 inlägg

buspojken

Allvetare
    Ja har lite svårt för karln, tycker han verkar skum ;) föredrar renare byggprogram som bygglov och arga snickaren. Vet dock att många äldre uppskattar han

12. T
    Lösvirkesbyggare · Stockholm · 4 040 inlägg

twoody

Lösvirkesbyggare
    Otroligt att folk verkar tro att allt som visas på tv är äkta , det finns manus till allt och sen klipper man programen så det ser bra ut .
    Och detta gäller inte bara byggprogram

13. I
    Anonym

ion

Anonym
    Jag gillar inte Ernst, ett deprimerande tonläge hela programmet, ett stort ego, helt absurda kreationer. Varför jag tittat? Blev tvingad av min fru, har väl tittat totalt 30 min men hört honom mer.
    -"Åååå, titta så fint det blev". -"Jaha, ja då gör jag en sån till vår trädgård". -"Du är inte klok, nåt sånt sätter du inte upp i vår trädgård!".
    ( Ack så kvinnligt) :wow:

14. legion
    Husägare · Västra Götaland · 701 inlägg

legion

Husägare
    Har själv varit med i Bygglov och kan intyga att allt var på riktigt från början till slut.
    Jag hade nog en del förutfattade meningar om byggprogram på tv men blev uppriktigt förvånad över hur rakt och ärligt hela bygget och produktionen av programmet genomfördes.
    Arbetet utfördes fackmannamässigt av bygglovgänget tillsammans med lokala firmor och inget lämnades ofärdigt efter att produktionsteamet lämnat platsen.
    Fortfarande efter 5 år håller allt ihop och har inte upptäckt några konstigheter(y)

15. Staffan2000
    Banned by Bo · 8 002 inlägg

Staffan2000

Banned by Bo
    Det var intressant.
    Fick ni skriva på ett kontrakt att det skulle skrikas hysteriskt i extas över tända ljus och lila väggar? För det är något jag förundrat undrat över då jag sett ett av alla dessa bygg och inredningsprogram.

Staffan

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.