2 410 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Snöskottning ledde till misshandel
På konsumentens sida
· 3 683 inlägg
Villkorlig dom till granne som slogs med käpp.
Du kan läsa artikeln här: Snöskottning ledde till misshandel
Du kan läsa artikeln här: Snöskottning ledde till misshandel
Man lägger upp en plogvall framför den andres uppfart, skulle jag tro. Ungefär så som vi alla drabbas av kommunens snöröjningsfordon, fast här är det väl kanske en enskild väg det handlar om. Eller två grannar med utfart intill (eller mitt emot) varandra, där den ene skottar bort ”sin” snö till den andres sida. Det förtäljer inte artikeln.sysmali skrev:
Får mig att tänka på vår ilskne granne här, som blev arg på kommunens snövall vintern 2010 när vi hade brutalt mycket snö. så han skottade konsekvent ut ALL sin snö på gatan. Han är inte helt frisk efter ett par slaganfall, och hade redan då hemtjänst. Flera av oss pratade med honom flera gånger, men droppen var när jag pratade med honom och sade ifrån lite mindre ödmjukt (men fortfarande i normal samtalston) att "Nu får du faktiskt sluta med de här dumheterna, du får lägga snön på gräsmattan som alla vi andra" och han började vråla kärringjävel och en massa andra betydligt grövre grejer åt mig. tre manliga grannar var också ute och skottade och hörde och kommer och vrålar åt honom så att han slinker in med svansen mellan benen.
Jag blev lite full i fan, så jag ringde till kommunen, bad att få prata med någon snöröjningsansvarig, berättade att "Jag ringer från samfälligheten, herrn i nummer XX är sjuklig och har hemtjänst och tyvärr inte orkar skotta bort snövallen själv, kan de sätta upp honom på listan över dem som behöver hjälp med det?"
Jodå, det skulle de göra.
Sedan gick jag borde till gubben, ringde på dörren och skrek åt honom "Nu har jag anmält dig, gubbjävel"
Han har inte sagt ett ord sedan dess och inte skottat ut någon snö heller, för han trodde ju förståss att det var en polisanmälan jag pratade om, vilket var avsikten

Jag blev lite full i fan, så jag ringde till kommunen, bad att få prata med någon snöröjningsansvarig, berättade att "Jag ringer från samfälligheten, herrn i nummer XX är sjuklig och har hemtjänst och tyvärr inte orkar skotta bort snövallen själv, kan de sätta upp honom på listan över dem som behöver hjälp med det?"
Jodå, det skulle de göra.
Sedan gick jag borde till gubben, ringde på dörren och skrek åt honom "Nu har jag anmält dig, gubbjävel"
Han har inte sagt ett ord sedan dess och inte skottat ut någon snö heller, för han trodde ju förståss att det var en polisanmälan jag pratade om, vilket var avsikten
Klicka här för att svara