O
OffertOffret: Menar naturligtvis vad renoveringen skulle ha för pris i verkligheten om man skulle vilja ha jobbet utfört. Jag gissar vilt på att en offert skulle landa på 350.000:- för allt det det där med vitvaror etc. De så kallade riktiga proffsen vägrar peta i varandras skrån, och är bara proffs på en sak. Vi lyfter inte tung, vi bygger bara kök, men vill inte kakla stänkskydd. Vi river inte,
30 svar · 10,4k läst
J
Jahojjo: [citat] Om de har funnits i ett år är väl risken, eller chansen, uppenbar att det sålts mängder med möbler. Förutsatt att de levererat. Kopior säljs hela tiden i alla branscher. Möbler, design, kläder, kosmetika, bildelar, industriprodukter, osv, osv. Är ju till och med vanligt inom B2B. Många stora företag har ju hela avdelningar som sysslar med rättigheter och kopieringsletande. I
4 svar · 2,0k läst
J
jocke31: Vi har 1,29% ränta hos SBAB med ca 66% belåningsgrad. I detta ligger 0,05% ränterabatt för att vi har energigiklass C, om du har energiklass A eller B så får du ytterligare 0,05% rabatt på SBAB. Upplägget heter Grönt bolån och baseras på din energideklaration.
47 svar · 12,3k läst
S
SBS: [citat] Ge dom inga uppslag i onödan
36 svar · 7,2k läst
fahlis
fahlis: [citat] Så här x–y eller x—y
6 svar · 1,5k läst
N
Nordic74: Jag såg avsnittet för ett antal veckor sen. Är 99,9% säker på att jag arbetat med Amin för ca 20år sen på en industri som hette Dentatus. Vi gjorde tandläkar borrar och han var väldigt duktig. Kändes jättekonstigt att se vad han blivit och att han lurar människor. Är det den Amin jag en gång kände var han snäll och också konstnär och målade porträtt. Har ett porträtt hemma
63 svar · 24,3k läst
·
S
stf01: Alltid tråkigt med bränder och desto tråkigare när gamla ovärderliga hus brinner ned.
1 svar · 865 läst
Appendix
Appendix: Tänk även på att i "JÖK"en så har man kommit överens om att skatten på uppskov ska tas bort. Du kan alltså på sikt få ett räntefritt lån på den uppskjutna vinsten
1 svar · 1,4k läst
Mikael_L
Mikael_L: Jag har för mig att majoriteten av upptäckte svarta försäljningar av HR upptäcks och anmäls av bostadsbolagen själva. Och som det varit fram tills nu är det alltså bara säljaren som kunnat åka dit. Köparen fortsätter ha sin besittningsrätt. Om det börjar bli en risk att man först betalar dryga pengar för att sen förlora sin bostad ändå, så kanske det hejdar många köpare.
2 svar · 1,6k läst
F
FDT: [citat] Håller med! Det är tufft för ett utsug att hindra den termiska lyftkraften. Förr hade man värde på osupptagningsförmåga. Det verkar försvunnit ur databladen.
7 svar · 3,5k läst
·
J
Jahojjo: [citat] Du har såklart helt rätt. Men just denna artikel var väl väldigt transparent och det finns statistik och annat bakåt att följa om man så önskar. Att fler fastighetsaffärer görs än förut är ju ett faktum som ingen kan vrida eller vända på, och just det är ju ett gott tecken på att köpare och säljare har börjat mötas, men det är fortfarande köparens marknad. Något
2 svar · 1,3k läst
R
kläm åt Göte: [citat] Vad blir den juridiska konsekvensen för Göte? Hans allra största brist är egentligen inte inkompetens utan kriminalitet (bedrägeri). Och det gäller inte bara Sundsvallsparet på TV. Han borde hamna i fängelse vilket förmodligen inte händer i praktiken, vilket i sin tur är själva anledningen till att liknande bedrägerier kan fortsätta...Ungefär som släpphäntheten hos
33 svar · 16,5k läst
Magnus E K
Magnus E K: Men det lär ju knappast slå vanligt, obehandlat trä. Jag har läst någonstans att folk oftast ändå bygger om sina altaner inom den tid som vanligt virke skulle hålla. Och då är det ju dessutom enkelt att kassera, till skillnad från impregnerat som måste lämnas på rätt ställe (har de ens taget hänsyn till rivning?). Och ja, jag har tryckimpregnerad trall själv, men det är ditsatt
5 svar · 2,3k läst
T
twoody: Har provat hayday en del men tröttnade otroligt fort, yngre dotter tycker dock det är väldigt kul och hon är 7 år. Minercraft har jag aldrig kunnat spela då jag inte klarar av den tråkiga grafiken. Båda döttrarna älskar minecraft men dom var ju inte me på 80 talet när man spelade med den grafiken :rofl:
2 svar · 2,1k läst
Redaktionen
Redaktionen: Den fridlysta orkidén knärot har stoppat ett helt nytt bostadsområde. Du kan läsa artikeln här: Växt pausar byggplaner för nytt bostadsområde
0 svar · 831 läst
J
Jahojjo: [citat] Jag är läsare av Wilderängs blogg sedan många år. Den är bra. Liksom hans böcker. Läst dem? Perspektiv skapas inte genom att blanda och ge fakta. Handlar det om fastigheter ska det handla om det. Fastigheter i låt säga Östra Göteborg, har föga, eller inget alls, med BRFer i Stockholm att göra. Det är snarare att vilseleda. Stockholms brf-marknad lever sitt egna liv kan jag
5 svar · 1,6k läst
Redaktionen
Redaktionen: Huspriserna sjunker något under senaste kvartalet. Du kan läsa artikeln här: Sjunkande huspriser enligt SCB:s senaste siffror
0 svar · 705 läst
Redaktionen
Redaktionen: Extrema naturhändelser har blivit ett allt större problem för både husägare och försäkringsbolag. Du kan läsa artikeln här: Dubbelt så stor risk att huset råkar ut för naturrelaterad skada
0 svar · 786 läst
N
Nuntia: "vilka regler som gäller ökar i samhället, säger Lars Jansson." Säger en sann skråförsvarare
7 svar · 1,1k läst
Henke203
Henke203: [citat] Det förklarar ändå inte att inte bygglovet kom från fel håll alltså inte från rätt instans. Det blir som att få ett bygglov av nån kompis som jobbar kommunalt?? Men om dom är "offer" i detta så är det otroligt klantigt och naivt.
9 svar · 5,4k läst
Oldboy
Oldboy: Samma gamla välkända tugg som ältats varje höst i reklambladet "Vi i villa" och tidningen "Land" m fl i minst 30 år nu. Det finns väl ingen husägare i hela landet som inte känner till detta? Öppna dörrar slås in. Finns det ngt enda hus kvar i landet med vattenburet uppvärmningssystem som inte vidtagit åtgärder? Med vattenburet är det enkelt. Varför inte ta upp de besvärliga
1 svar · 2,6k läst
J
Jahojjo: [citat] Vilket? Att folk inte får låna mer? Det är väl varken förstått eller underförstått. Det står ju ingenting om att folk väljer något. Det var något du skrev. Allt handlar om att folk tar färre stora bolån, sannolikt pga amorteringskrav. Inte om de valt det eller inte.
5 svar · 2,1k läst
Redaktionen
Redaktionen: Påfallande positiv tongång avseende huspriserna framöver. Du kan läsa artikeln här: Hushållen: "Huspriserna kommer att stiga framöver"
0 svar · 903 läst
Markokoistinen
Markokoistinen: Miljövänligt och nytänkande är inte alltid samma sak! Beror lite på vadmålet är! Det är snarare hur man använt materialen somm nytänkande i detta fall!
29 svar · 4,3k läst
R
Ropa: " ...synliga köksredskap mot exempelvis tegelvägg - tänk storkök. " Jag betvivlar att en tegelvägg i ett storkök skulle godkännas av myndigheterna, knappast ens på en pizzeria. Dessutom skulle, åtminstone i mina ögon, rostfritt skära sig ganska rejält mot tegel. Detta sagt är rostfritt det ultimata enligt mig.
4 svar · 4,7k läst
Rickard.
Rickard.: [citat] Självklart kommer männen snällt stanna kvat i landet och dyka upp till rättegången. Allt annat är väl omoraliskt... Snacka om att man inte tar tag i problemet.
5 svar · 2,5k läst
Redaktionen
Redaktionen: Husägare beställde takrenovering men arbetet slutfördes inte och nu har han tagit företaget till Allmänna Reklamationsnämnden. Du kan läsa artikeln här: Renoverade taket men fick läckage för att arbetet inte slutfördes
0 svar · 1,2k läst
Mikael_L
Mikael_L: Jo, vi är väl överens. Både jag, och sen du, har bara ytterligare understrukit det hela. :) För mig personligen kokar det ner i att jag anser att man inte ska hålla på sprida gifter av olika slag och skadliga ämnen av olika slag helt i onödan, utan använda saker med förstånd, och med försiktighet. Det gäller både glyfosat, salt, fosfor osv. Men det är inte bra att heller gripas av
43 svar · 6,3k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.