R
DanielpåSR: [citat] Inte i vårt fall nej men ett par som stämde i samma projekt med en grund som liknar vår har förlorat i tingsrätt.
38 svar · 7,2k läst
·
Larsan53
Larsan53: Jag har full förståelse för att personer blir förbannade på personer som uppbär förtroendeuppdrag som förtroendevalda politiker. Personer med förtroendeuppdrag uppbär allmänhetens förtroende och missbrukar politikerna sina förtroendeuppdrag blir toleransnivån ganska låg hos allmänheten.
17 svar · 4,0k läst
·
Redaktionen
Redaktionen: Många under 30 upplever att den tuffa bostadsmarknaden påverkar deras livsbeslut. Du kan läsa artikeln här: Bostadsmarknaden påverkar ungas livsval
0 svar · 948 läst
J
J-stedt: [citat] Högblankt svart är det jag sett och det såg inte så roligt ut. Sen är ju högblankt svart en mardröm ur belysningsergonomisk synpunkt …
13 svar · 3,6k läst
Marlen Eskilsson
Marlen Eskilsson: Jösses, är det till salu igen! Jag lägger till det :)
2 svar · 2,4k läst
·
Redaktionen
Redaktionen: Det går fortfarande ganska trögt på nyproduktionsmarknaden men man anar en ljusning i horisonten. Du kan läsa artikeln här: Fler vågar köpa nyproduktion igen
0 svar · 768 läst
S
Strontus: [citat] Varför bara Uppsala kommun? Om bevattningsförbud ska baseras på solidaritet och inte på behov så borde det väl gälla hela Sverige i så fall.
5 svar · 1,1k läst
Hemmakatten
Hemmakatten: Urtjusigt material! Vill ha!
1 svar · 1,4k läst
S
sunqan: [citat] Worst case 1,6 miljarder euro alltså (4% av 40 GEUR) om det är ett grovt gdprbrott :-)
7 svar · 2,3k läst
N
Nilsson i Boda: [citat] Varför du inte skriva i rubriken "IKEA börjar sälja solceller i Sverige". Svensk möbeljätte - larvigt.
40 svar · 8,1k läst
Redaktionen
Redaktionen: Trots att boprisutvecklingen går sakta uppåt och ibland i sidled tror hushållen allt mer på prisökningar framöver. Du kan läsa artikeln här: Fortsatt positiva vindar för hushållens bild av huspriserna
0 svar · 683 läst
Redaktionen
Redaktionen: Bostadsläget har förbättrats i kommunerna men är fortfarande ansträngt. Du kan läsa artikeln här: Bostadsbrist i 83 % av kommunerna
0 svar · 479 läst
M
merbanan: Nu när jag tittar efter så var det 10 år med 30% bidrag och jag hade räknat på det själv. Men då hade jag ej räknat med själva försäljningen av el och det var på en mindre anläggning än den som beställdes. Leverantören har inte fått räkna på det då de skulle ha på tok för bra betalt för en utredning. Förstudiepengarna lades istället på själva anläggningen.
28 svar · 3,1k läst
A
atomlab: Solsidan. Tillbyggnad utav koppar. Tror det var sadeltak på det tidigare
56 svar · 9,3k läst
·
Redaktionen
Redaktionen: Det är blygsamma förändringar på husmarknaden, och flera län som redovisar prisnedgång. Du kan läsa artikeln här: Huspriser i nivå med förra perioden
0 svar · 1,3k läst
Knut57
Knut57: När krävs inte färdigställandeskydd Kravet på färdigställandeskydd gäller enbart när åtgärden utförs av en näringsidkare för en konsuments räkning. Något färdigställandeskydd behöver därför inte finnas när en näringsidkare uppför huset åt sig själv oavsett om han eller hon avser att senare sälja det till en konsument. Färdigställandeskydd behövs inte heller när en
15 svar · 12,8k läst
Z
Zachtionman: [citat] Tänk även på att samma bevisbörda gäller under "garantitid" om den är längre än 6 månader. Att ge en längre garantitid än de 6 månader som gäller enligt KKL är dock frivilligt från säljarens sida. Därtill har man som kund 3 års reklamationsrätt, men om garantitiden har gått ut så ligger bevisbördan på dig som kund. Inte riktat till just dig och ditt inlägg
3 svar · 2,4k läst
Redaktionen
Redaktionen: Förra året var det länen utanför storstäderna som var mest flitiga på att bygga nya bostäder. Du kan läsa artikeln här: Flest nybyggen utanför storstäderna i fjol
0 svar · 750 läst
Redaktionen
Redaktionen: Hoppet har tänts för grannarna till en utbränd radhuslänga att tomten kanske äntligen kommer att städas upp. Du kan läsa artikeln här: Grannar blir kanske äntligen av med nedbrunnen radhuslänga
0 svar · 1,1k läst
yonna
yonna: Jag undrar hur man kan rätta till betongytor som blivit fel ... lägga på nytt ytskikt ... ?
3 svar · 2,9k läst
AndersMalmgren
AndersMalmgren: [citat] https://www.pensionsmyndigheten.se/forsta-din-pension/om-pensionssystemet/sa-beraknas-din-pension-basbelopp-och-varderegler Samtidigt finns det inget tak på värnskatt. Samt att arbetsgivaravgiften borde vara lägre efter 43 309 eftersom den anställde inte längre får någon allmän pension
31 svar · 13,3k läst
K
KriZomb: [citat] Lägenheter i Stockholm numera. Gör en sökning på konkurshotade Oscar Properties eller projekten Svea Fanfar och se vad lägenheterna går för. 11miljoner är typ medelkostnad för deras bostäder.
17 svar · 5,7k läst
Nötegårdsgubben
Nötegårdsgubben: Jag tycker också att man bör betänka att det inte är dåligt att vi exporterar energi. Efter Tysklands katastrofbeslut att ersätta kärnkraften med kol- och gaseldning så är varje exporterad kWh till dem en välgärning.
118 svar · 12,4k läst
·
K
karlmb: Unhet [citat] Dumheter. Inte påverkas sjöboten nämnvärt ifall bryggan är 2 eller 3m lång. Flytbryggor är kanske ett problem, men vad är anledningen till att det finns så många såna...? Att det är så svårt att få tillstånd för en mindre fast brygga. Sålänge som en brygga inte ligger på tomtmark kan den användas för bad och tillfälliga angöringar. I utlandet är det inte
5 svar · 3,1k läst
Redaktionen
Redaktionen: Gräver fiberbolaget inte ned din kabel enligt avtal har du rätt att ge dem bakläxa, detta slår ARN fast. Du kan läsa artikeln här: Fick fiberkabeln nedgrävd - visade sig bara vara några cm
0 svar · 1,2k läst
raveper
raveper: När jag var på banken och gjorde upp husköpet sa bankdamen. "Det var ju kul, det blev lite pengar över" Jag svarade va?? Det kan inte vara möjligt, ska inte bli en krona över. Hon tittade förvånat på mig och började rota i sina papper.Lagfarten saknades. Som tur var ordnade det sig.
8 svar · 1,8k läst
Appendix
Appendix: [citat] Vi väntar fortfarande :crysmile: Hon kanske bor i Haninge? Eller jobbar på kommunen? :rofl:
5 svar · 2,8k läst
N
Nuntia: en in-situ betongfasad? Det enda jag ser är betongfasader
3 svar · 1,7k läst
Sommartorparn
Sommartorparn: Den här nyheten fick stor spridning när den kom, men det var få som följde upp förtydligandet att det inte rörde sig om en definitiv lista utan bara om ett förslag. Här en artikel från svd (längst ner står att artikeln har blivit korrigerad på den punkten: https://www.svd.se/snobar-och-jattedaggkapa-nya-invasiva-arter Citat ur texten: "Artdatabanken har inte föreslagit några
18 svar · 13,5k läst
·
H
hjalle74: [citat] Dito käre "Watson"....:)
75 svar · 15,5k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.