Eklundh
Eklundh: Heippa! Nyt kesällä minä ja avopuolisoni harkitsemme lasitetun ulkotilan rakentamista. Lattia-ala, jolle aiomme rakentaa, on 5600 x 4000 = 22,4 neliömetriä. Keskusteltuamme eri kirvesmiesten kanssa ja saatuamme monia ehdotuksia ulkonäöstä olemme päättäneet valita pilarianturan ja puupalkiston. Tämä johtuu siitä, että asumme rivitalossa jossa on rajalliset mahdollisuudet betonin
0 vastausta · 4,5k lukukertaa
M
matshermansson: Tarkastelen hieman MDF-levyä kylpyhuoneen lattiaan. Sen mukaan valmistajan, on mahdollista laatoittaa/siltoittaa suoraan sen päälle. Ehkä MDF on niin tiivis itsessään, ettei kosteus aiheuta liikettä. Mutta seinälle käyttäisin silti OSB+kipsiä.
2 vastausta · 7,2k lukukertaa
MathiasS
MathiasS: 45x220 on luultavasti turvallinen valinta näille jänneväleille. Asennetaan cc30:een, jotta voidaan taata kantavuus kaikille mahdollisille pintamateriaaleille.
1 vastaus · 4,3k lukukertaa
J
johu: kiitos...
2 vastausta · 13,1k lukukertaa
J
2 vastausta · 13,1k lukukertaa
S
sigpl: On tyhmää sekä sahata reglar että leikata kipsiä. Tee seinärakenne niin, että voit käyttää kipsin standardimitta, ts. sahaa vain reglar.
5 vastausta · 6,7k lukukertaa
G
guran1: Täydellistä :) Kiitos hienosta kuvasta. Guran1
2 vastausta · 2,7k lukukertaa
ByggaNytt
ByggaNytt: Voi helpottaa kun rakentaa, mutta muuten "pitäisi" olla korkea katto ;) http://www.familjenlindstrom.se/images/kyla_1.jpg http://www.familjenlindstrom.se/images/kyla_4.jpg
10 vastausta · 5,2k lukukertaa
P
poiu: Kuuma asfaltti jonkinlaisella tekstiilivahvikkeella. Kaltevuus = Ruotsin rakennusstandardi = lätäkkö.
4 vastausta · 8,1k lukukertaa
E
elof: Voitko tehdä yksinkertaisen luonnoksen siitä, miltä se näyttää, niin on paljon helpompaa antaa hyvä selitys.... Vaikea ymmärtää oikein, mitä tarkoitat muuten.
1 vastaus · 1,3k lukukertaa
S
sjalvdrag: [citat] Kuulostaa hyvältä! Mistä ostit sen? Ehkä joku tuotelinkki suositeltavaksi!
6 vastausta · 7,3k lukukertaa
H
Henrikxx: Siinä ei pitäisi olla ongelmia kondenssin tai kosteuden kanssa normaalikäytössä, koska putket lämmittävät ei-kosteaa ilmaa, jos läpiviennit on tehty oikein. Kuitenkin suositellaan, ettei lämmitysputkia vedetä ulkoseiniin jäätymisriskin takia, jos lämmitys lakkaa toimimasta samaan aikaan, kun on poissa kylmän talvikauden aikana. Jos ne ovat vain sisäpuolella, tilanne ei ole pahempi
1 vastaus · 2,9k lukukertaa
Bob_the_builder
Bob_the_builder: Aivan oikein. Viite tässä tapauksessa on Wirbos tekninen tuki.
7 vastausta · 5,2k lukukertaa
GoForIt
GoForIt: [citat] Kyllä, niin voisi sanoa. Minun "laatikot" ovat noin 120 x 120 cm ja 25 cm korkeita. Tärkeintä on, että sisäpuolella on kipsiä ja että ne ovat hyvin tiivistettyjä.
17 vastausta · 4,1k lukukertaa
chris47
chris47: Pue kumikankaalla. Voidaan ostaa HCJ:ltä, Microsta tai muista autokaupoista. /CC
2 vastausta · 2,5k lukukertaa
·
MathiasS
MathiasS: [moved] [link=http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=50396/0]Eristys[/link] [move by] MathiasS.
0 vastausta · 3,6k lukukertaa
M
matshermansson: [citat] Mutta mitä eristystyyppiä pitäisi käyttää kuvapalkin alla ja vasapalkin välillä? Tavallinen eristys?[/quote] Alapuolella tein niin, että otin ohuen suikaleen tavallista lasivillaa ja laitoin PU-liimaa. Tämä vaahtoaa kosteuden vaikutuksesta, jota joko laitetaan ennen tai tulee ilman kosteudesta. Tämä tiivistää erinomaisesti. Syy miksi liimasin oli, että minulla on
14 vastausta · 5,9k lukukertaa
·
FredrikR
FredrikR: Oletko tarkistanut Fiskarhedenvillanin kanssa? Ehkä helpointa tehdä niin? ;)
3 vastausta · 1,6k lukukertaa
S
sjalvdrag: Näin olin ajatellut minulle
1 vastaus · 995 lukukertaa
·
S
1 vastaus · 995 lukukertaa
·
MathiasS
MathiasS: [moved] [link=http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=18380/0]Vesi & viemäri[/link] [move by] MathiasS.
0 vastausta · 2,5k lukukertaa
G
G742049: Kungsbackassa on paikka, joka myy eri tyyppisiä faner, en kuitenkaan muista nimeä.
5 vastausta · 6,1k lukukertaa
K
kloka_elin: Epäilen, että puhumme eri asioista... Tätä betonia ei voi porata läpi minuutissa, olen täysin varma siitä! Talon seinät menevät hyvin, osa kevyttä betonia, joka on kuin voita porata, mutta myös massiivisemmat valettavat kantavat seinät menevät suhteellisen helposti, niissä voi puhua minuuteista. Mutta itse holvi on jotain muuta. Kivikovaa betonia, jossa on melko suuria
9 vastausta · 6,4k lukukertaa
D
danieldanieldaniel: Aivan oikein kuten stefan sanoo, käytä 13 mm kipsiä. Käytän vain sitä, jos 13 ei missään nimessä sovi, mutta se on erittäin harvinaista.
8 vastausta · 10,6k lukukertaa
S
skruven61: sama määrä vettä on jäljellä myös ihmisten ollessa ammeessa, joten kylpijöiden paino tulisi lisätä kokonaispainoon, eli noin 450-500 kg/m2 laskettuna "raskaalle" lattiarakenteelle.
3 vastausta · 2,9k lukukertaa
·
krillek
krillek: Joo, se saattaa toimia, jos holkkalista on riittävän paksu. Pitää kokeilla ja katsoa, toimiiko se. Kiitos vinkeistä!
4 vastausta · 7,1k lukukertaa
H
hultan: OK, sitten panostan siihen, että ne ovat hämähäkkejä. Parempi se kuin talosieni :) Ehkä täytyy vähän kerrata vanhaa koulubiologiaa ja tehdä vähän dissektioita ...
9 vastausta · 7,9k lukukertaa
·
D
dalle: Ehkä osoitteessa www.byggbeskrivningar.se
1 vastaus · 20,4k lukukertaa
T
TobbeGardner: Kiitos vastauksesta! Se vahvisti omat ajatukseni :)
2 vastausta · 3,7k lukukertaa
Bosen
Bosen: Kiitos vinkeistä!! Seinä on kipsiä pystylautaseinän päällä! Lista on sileä! ...luulen, että hankin itselleni pienen naulapyssyn :)
5 vastausta · 4,5k lukukertaa
Z
zingo: Jos aiotte tehdä se itse, arvioin materiaalikustannukset 30-40 riippuen ylellisyystasosta. Jos aiot palkata jonkun, kolminkertaista.
1 vastaus · 1,3k lukukertaa
K
kloka_elin: Kiitos vastauksesta! Olen puhunut hyvän yhteyshenkilöni kanssa maalikaupassa, ja hän väitti, että hänellä on hyvä resepti tammen lakalle, jota aion katsoa. Jos se todella toimii "fuskek":in kanssa, se kuulostaa erittäin hyvältä vaihtoehdolta! Listat voisi ehkä ostaa byggmax:ista, vai pitäisikö minun sittenkin tukea paikallista sahaa. /Elin
2 vastausta · 5,3k lukukertaa
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.