En ole itse tuttu tämän työmenetelmän kanssa, mutta en pelkää kokeilla jotain uutta 8-) Minulla on sisustettu ullakko, jossa on brutaaleja halkeamia kattopaneelien (tretex) välillä, jotka ovat siellä, haluaisin laittaa korjauskipsiä, mutta runkorakenne ei tunnu olevan tästä maailmasta. Ensin ajattelin tapetoida lasikuitukankaalla ja tasoittaa, jotta voisi vahvistaa ja välttyä tulevilta halkeamilta, mutta nyt olen kuullut microlitista, jota ei kuulemma tarvitse tasoittaa asentamisen jälkeen...kerro lisää, jos tiedät!

Microlit on sileä lasikuitutapetti. Vain maalaa sen jälkeen, kun se on asetettu (samalla tavalla kuin tavallinen lasikuitutapetti).

Kannattaa olla melkein yhtä tarkka kittauksen kanssa ennen microlitin laittamista.

Se imee maalia todella paljon, joten osta halpaa kattomaalia, jolla kyllästät ennen lopullista maalausta.
/CC

Levitä liimaa seinälle - aseta kangas - liimaa uudelleen suoraan. Näin säästät paljon maalia ja saat vahvemman seinän.

Joo, olen samaa mieltä chris47:n kanssa - mikrokuitukangas on erittäin ohut, joten sen alla pitää olla tasaista ja hienoa. Kuitenkin pinta tulee täydelliseksi. Coopista löytyy hyvä ja edullinen katto/pohjamaali alle 200 kr (10 litraa). Olen kuitenkin käyttänyt sitä vain pohjamaalina.

Hei.

Olen juuri tehnyt sen, mistä puhutte. Minulla oli väsynyt katto kattokipsilevyillä ja rumat saumat. Tuloksesta tuli loistava.

Mutta olen samaa mieltä muiden kanssa. Laita kunnolla liimaa kattoon ennen kuin asetat microliten. Se imee kunnolla, ja on melko työlästä lisätä uutta liimaa, jos sitä on liian vähän. Kun sitten aloin levittää maalia telalla, se vain imaisi maalit. Täysin kyllästetty tela riitti vain muutaman metrin maalaukseen, yhden telan leveydeltä!!

Mutta täytyy tehdä tasoitustyöt yhtä huolellisesti. Niin että tulee tasainen ja siisti ennen kuin laittaa kankaan ylös.

/Gunnar

Guppi sanoi:
Hei.

Olen juuri tehnyt sen, mistä puhut. Minulla oli väsynyt katto, jossa oli kattokipsilevyt ja rumia saumoja. Tuloksesta tuli loistava.

Mutta olen samaa mieltä muiden kanssa. Levitä kunnolla liimaa kattoon ennen kuin asetat microlit:in. Se imee todella paljon, ja on melko työlästä lisätä uutta liimaa sinne, missä sitä on liian vähän. Kun sitten aloin maalata värillä, rollerin rengas vain imi kaiken. Täysin kasteltu tela riitti vain muutamalle metrille maalausta, vain rollerin leveydeltä!!

Mutta täyttötyö on tehtävä yhtä tarkasti silti. Niin että siitä tulee tasaista ja hienoa, ennen kuin heittää kankaan päälle.

/Gunnar
Kuulostaa hyvältä!
Mistä ostit sen?
Ehkä joku tuotelinkki suositeltavaksi!

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.