Hei!
Olen ajatellut asentaa lattialistoja tammiviilulla. Ne on valmistettu MDF:stä, johon on lisätty tammiviilu!
Miten kiinnitän ne parhaiten ja siististi?
Liimaaminen voisi olla vaihtoehto, mutta jos joskus haluan poistaa listan, on kai suuri riski, että repäisen tapetin rikki?
Jos naulaan, niin mihin kohtaan listassa minun pitäisi naulata? Millainen naula?

Kiitollinen kaikista ajatuksista ja vastauksista!

Toki liimaaminen on vaihtoehto, mutta itse suosin naulaamista, joten suosittelen sitä :)

Käytä sähkögalvanoitua dyckert-naulaa, se toimii yleensä hyvin useimmilla alustoilla. Hyvä upottaja on tietenkin myös erittäin hyvä :)
Mihin sinun tulisi naulata, riippuu vähän siitä, miten lista on muotoiltu, onko se sileä vai profiloitu lista?

Ja mistä seinä koostuu, yksinkertaiskipsi/betoni/Leca vai mitä?

vähän paineilmaa ja dyckertpistooli tummilla dyckertpäillä.. 25m paikoillaan eilen.. huipputulos ;)

P
Betoniseinä: Ruskea kampanaula tai upotettu messinkiruuvi + punainen tulppa
Kevytharkkoseinä: Kultaiset "Finska pinnar"/Listanaula
Kipsiseinä puutolpalla: Dyckert, upotettu purrilla, tai naulattu pistoolilla.
Kipsiseinä metallitolpalla: Messingin värinen listasruuvi

Kuten elof sanoo, riippuu naulan sijoittaminen siitä, miltä lista näyttää ja millaista kiinnitystä pitäisi käyttää. Esimerkiksi kampanaula asetetaan sileän osan yläreunaan profiloidussa sokkelissa, kun taas dyckert voidaan asettaa jyrsityyn uraan, jotta se näkyisi mahdollisimman vähän. Sileillä sokkeleilla naulataan/ruuvataan sokkelin yläreunaan, koska sen takapuoli on kovera ja voi haljeta, jos naulaa keskelle. Lisäksi halutaan naulata ylös, jotta saadaan tiukka kiinnitys seinää/tapettia vasten.

Kiitos vinkeistä!!
Seinä on kipsiä pystylautaseinän päällä!
Lista on sileä!

...luulen, että hankin itselleni pienen naulapyssyn :)

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.