ByggPutte: Peltilistat ovat nopeita ja käteviä. Voi tarvita vahvistuslistan joka kiinnitetään ylös, koska se on 340cm leveä. Terveisin Putte
zingo: Sitä löytyy kaikkialta, jopa Överskottsbolagetista tarkalleen samasta merkistä, jota kalliimmat rakennustarvikeliikkeet myyvät 30-50% kalliimmalla.
JPW: Eikö sellaisia ruuveja tule mukana, jos ostaa uusia saranoita, kuten BLUM (esim. Clas Ohlsson nro 31-2114)? Vähän tarpeettoman kallista per ruuvi, mutta ehkä OK, jos niitä todella tarvitsee ja vain muutama kappale.
Bror: Makaavat koolauspuut, makaava lastulevy, pystyssä oleva kipsilevy? Ongelma on, kun sinun täytyy kiinnittää kipsilevy, sinulla on vain lastulevy johon ruuvata. Jos liimaat kipsilevyn, se voisi ehkä toimia. Pystyn koolauksen asentaminen karmiruuvilla on hyvä, mutta melko hankalaa ja kallista. Olisin asentanut koolauspuut täyskierteisellä ruuvilla, käyttänyt kiilamaista välikkeitä, joita
P-plats: Essve:lla on: http://katalog.toolstore.se/webspeed/katalog/kat_produkt.p?bid=V70&kat_bid=V70&dokid=wc320116&katnr=1&katsektnr=97 ...ja heidän jälleenmyyjänsä löydät täältä: http://www.essve.com/templates/EframePage.aspx?id=3529
lastkaj: Murskeella on parempi kantavuus kuin singelillä, sillä ne tarttuvat toisiinsa paremmin. Sitten on pesty murske, joka on parempi, jos haluat paremman kapillaarisen kerroksen kuin tavallinen murske.
rickard: Hei haluaisin tietää, voiko olemassa olevalle pinnalle lisätä uuden kerroksen rappausta savupiippuun vai täytyykö se poistaa tiiliin asti. ja jos uuden kerroksen voi lisätä, mikä on suunnilleen minimipaksuus, jonka voi laittaa.
toker78: aion asentaa downlightit ja ne vaativat tietyn asennussyvyyden. mutta luulen, että se tulee olemaan noin 10-15 cm. kiitos vastauksesta!
Gearhead: Oikein sinulta! En oikein tiennyt itse "kulutuspinnan" nimeä, jossa on kuviointi! Mutta se näyttää silti liian paksulta kääntymään porrasnokan ympärille :-/ Täytyy varmaan kuitenkin höylätä ne tasaisiksi tai käyt. alu. lista!?
jon_h: On hyvin erilaisia asioita, miten paljon kuormaa lattiavaneri kestää (siis murtoraja) ja miten paljon kuormaa se kestää ennen kuin se alkaa taipua liikaa. Lisäksi on ilmoitettava, minkä laajuiselle alueelle kuorma jakautuu. Ja oikeastaan minulla ei ole mitään vastausta numeroina kummassakaan tilanteessa. Lisäksi se ei ole lainkaan relevantti kysymys sinun tapauksessasi, koska sinulla on
Carla: 13 mm kipsilevy, se on suunnilleen sama paksuus kuin trätex.
andersmc: Aiotko sijoittaa klinkkerilaminaattiin varastossa? Se, että se näyttää klinkkeriltä, on lähinnä ulkonäköasia. Lisäksi sen asettaminen on enemmän työtä kuin tavallisen laminaatin, koska sinulla on kuviosovitusta.
basil: Tiedän, että täällä on kirjoitettu paljon materiaalien hankkimisesta Puolassa ja yleensä viitataan 3 vuotta vanhaan linkkiin Puolasta. Kuitenkin mietin, onko kellään linkkejä sivustoille Puolassa englanniksi. Kaikki löytämäni on puolaksi ja minun on vaikea löytää tarvitsemaani tietoa. Kiitollinen kaikesta "tuoreesta" avusta, mitä voi saada. - Björn
Hundkojan: Ensi viikolla matkaamme alas toivottavasti löytöjä tekemään ja shoppailemaan rakennukseemme. Mutta nyt kysymykseen, kuinka olette kokeneemmat ratkaisseet kuljetuksen Puolasta Ruotsiin. Meidän täytyy käyttää jonkinlaista kuljetusyritystä, koska emme voi ottaa tavaroita mukaamme heti... Jakakaa mielellään kokemuksianne. Kiitos.
jon_h: Ehkä he tekevät niin, mutta se ei ole syy siihen, miksi en suosittele niitä. Ne eivät anna mahdollisuutta säätöön, joten jos välttämättä haluaa välikkeet, mielestäni saumanuora on parempi vaihtoehto.
imported_Byggaren: Sinun tulee antaa perustan (kantelementtien) seurata ulkoseinää syvennyksessä, jotta kylmä ei pääse sisään talon lattialaatan kautta. Kattotuoli asetetaan palkille, joka seuraa ulkoseinää syvennyksen ohi, jotta sinun ei tarvitse säätää kattotuolia tuen ollessa syvennyksessä.
johnnyz: Käyttäisin expanderspik, jos on puuregel, toimii loistavasti. Jos laatassa on kosteutta, ottaisin pohjalle plåtsyll puun sijaan. Silloin käyttäisin lyhyen spikplug tup 50mm pitkän.
johnnyz: Anna maton olla irtonainen, koska kyseessä ei ole märkätila. Yksi vaihtoehto lattian tasapainoittamiseen on pohjustaa se ensin ja sitten tasoittaa se tasoitteella nimeltä A45 ardex. Sen pitäisi toimia sinun tapauksessasi.
RobertC: [citat] se oli harmi, ettet sanonut tätä ennen kuin kävin ostamassa nauloja :) kai pitää mennä ostamaan niitäkin. tuntuu että niitä tulee menemään kuitenkin
Robert_Maria: Muutama huvila Västeråsin alueella on rakennettu tällä tavalla. Se on varmasti fiksua, jos rakentaa nopeasti, mutta erityisesti yhdessä tapauksessa katto oli ilman huopaa tai tiiliä pari viikkoa ja odotti nostoaan laatalle. Tämä johti siihen, että kattorakenne kastui läpimäräksi ja muuttui kosteaksi viikon sateen jälkeen.
Stefan_E: Tämä teksti tulee Login sida - TräGuiden Urtaita ja reikiä kantavassa palkissa tulisi tehdä rajoitetusti. Urtaita tai reikiä, joita ei ole esitetty piirustuksissa, tulee hyväksyä vastuulliselta rakennesuunnittelijalta ennen niiden tekemistä työmaalla. Epävarmoissa tilanteissa tulee suorittaa tarkistuslaskenta. Runko ja asennukset VVS:lle ja sähköille kannattaa koordinoida, jotta
Constructum Domus: Täältä voi nähdä erilaisia takstolar.
Avbytaren: Aion ostaa klinkkeriä ja kaakelia kylpyhuoneeseen noin 25 neliömetriä kaakelia ja noin 11 neliömetriä klinkkeriä. Olen ajatellut matkustaa Kalmariin Västervikistä ja otan mielelläni vastaan vinkkejä, mitkä kaupat Kalmarissa ja matkan varrella (Oskarshamn, Mönsterås jne) ovat hyviä, voin myös tehdä pientä kiertotietä E22:lta. Voiko joku auttaa minua.
Perk: Itse käytän eksokkeli ja minulla oli sama ongelma kahden radien kanssa eteisessä, joista toinen oli 220 mm halkaisijaltaan... Aiemmin sokkeli oli maalattu ja sen takapuoli sahattu auki ja kittattu. Halusin tietysti jatkaa eksokkeli eteiseen kuten koko muullekin kerrokselle. Sitten löysin Kährsin joustolistan, joka toimii tosi hyvin. Se on tosi kallis, mutta melko helppo työstää.
H_L: On vähän järkevyyttä tässä ketjussa, joka saattaa olla avuksi. Se ei vastaa kaikkiin kysymyksiisi, mutta ehkä joihinkin. http://www.byggahus.se/forum/faerg-mala-tapetsera/61847-spackla-kaellarvaegg-vatrumsspackel-eller-husfix-eller-vad.html