Hei

Aion rakentaa terassin katolla ja minulla on vähän tilaa korkeussuunnassa, joten harkitsen kiinnittää lattiapalkit taka- ja etulinjaan palkkikengillä.
Harkitsen myös tehdä saman kattopalkkien (kannattimien) kanssa, eli kattotuolin kanssa.

Kysymykseni: Kestävätkö palkkikengät saman kuormituksen kuin jos palkit asetetaan kantolinjaan? Onko se järkevä ratkaisu?

Onhan se ok naulata terassilattia viistosti, joten mielestäni se ei voi olla ongelma tehdä sitä palkkikengillä. Jos et aio tehdä mitään valtavaa lattiaa, se kestää ehdottomasti.

Se menee hyvin. Olen tehnyt juuri tämän. Muutamia asioita, jotka kannattaa pitää mielessä, ovat se, että ulkoinen kantoparru, eli tolpat, täytyy asettaa oikeaan paikkaan. Ei voi olla mitään ylitystä säätöä varten.

Ulkoinen kantoparruni ei ollut yhdensuuntainen talon kanssa, mikä johti siihen, että jouduin kiilaleikkaamaan ulommaiset 15 pituutta, kukin noin 11 metriä, jotta se ei näyttäisi oudolta. Hyvin inspiroivaa työtä...

Tällä menetelmällä tulee hirveä määrä kannatinnauloja. Käytin kannatinnaulapistoolia ja olin erittäin iloinen, että vältyin käsinaulaamiselta. Ehkä sellaisen voi vuokrata?

Liitteenä kuva rakenteesta.

• Ulkoterassin kehikon piirustus talon kyljessä, jossa näkyy palkit ja perustukset.
mattiasp sanoi:
Se sujuu hyvin. Olen tehnyt juuri tämän. Muutama asia, johon tulee kiinnittää huomiota, on se, että on oltava erittäin tarkka siitä, että ulompi kantolinja, ts. pilarit, tulee oikeaan paikkaan. Eihän voi olla mitään ylitystä, jota säätää.

Minun ulompi kantolinja ei tullut rinnakkain talon kanssa, mikä johti siihen, että jouduin kiilaamaan ulommat 15 pituutta, kukin noin 11 metriä, jotta se ei näyttäisi oudolta. Hyvin inspiroivaa työtä...

Tällä menetelmällä tulee hirveä määrä ankkurinaulausta. Käytin ankkurinaulauspistoolia ja olin erittäin iloinen, että vältyin käsin naulaamiselta. Ehkä sellainen voisi vuokrata?

Liitän kuvan rakenteesta.
Mitä ohjelmaa olet käyttänyt piirustamiseen?

Se on Sketchup. Saatavilla ilmaiseksi ladattavaksi netistä Googlen kautta jollakin tavalla. Tuo kuva on piirretty oikeassa mittakaavassa oikeilla mitoilla 3D-muodossa. Se vei noin kaksi tuntia tehdä, mukaan lukien mittaaminen maastossa. Silloin en ollut kovin kokenut käyttäjä.

Tässä on toinen esimerkki siitä, mitä voi tehdä Sketchupilla:

• 3D-malli kattorakenteesta Sketchup-ohjelmassa, sisältäen mitat ja rakennusdetaljit, kuten ristikkotuet ja väliaikaiset tuennat.
se vaikuttaa olevan todella hyvältä

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.