Aion ostaa nauloja kiinnittääksesi rimoja ja ihmettelen, mikä koko minun pitäisi valita. Ajattelin ostaa gunnebo mikrokäsiteirtsinki-kierrenaulaa. Pitäisikö valita 75*2,8 vai 100*3,4 mm naulat. Rimat, joita aion kiinnittää, ovat 45*70, 45*95 ja 45*45mm.

vähintään 100 mm riippuen siitä, mitä aiot kiinnittää ja mihin minun mielestäni

Nyrkkisääntönä on, että naulan tulee tunkeutua alustaan 2,5 kertaa sen paksuus, mitä aiot naulata kiinni.

Olen siirtynyt ruuveihin ja käytän erilaisia pituuksia 6*100-120 mm koolaukseen, mutta ruuveja on saatavilla jopa 180 mm. Toimii myös paikoissa, joissa normaalisti naulataan vinoon, mutta minä olen kotinikkari.
Laske ruuvin pituus kaksinkertaiseksi siihen verrattuna, mitä aiot kiinnittää, ja hanki hyvä ruuvinväännin.

sittenhän sen pitäisi melkein riittää 100 mm, koska suurimmaksi osaksi se on viisto nauloitus kun kiinnitetään koolauksia eikö?

Joo, 100 mm riittää ehdottomasti sinun tapauksessasi.

jon_h sanoi:
Jepp, det räcker definitivt med 100 mm i ditt fall.
miten hyvä näin, että cheapy myi sellaisia halvalla nyt. 800 naulaa 159:llä se on kai halpaa en tiedä mitä se muuten maksaa

Ottaisin 75-2,8 sinun tapauksessasi, koska rakennat seinän ylös. Se ei liiku mihinkään, vaikka naulaisi ohuemmalla mitoituksella. Muuten peukalosääntö on käyttää kaksi kertaa niin pitkää naulaa kuin mtrl, jonka läpi sen pitäisi mennä. Käytä mielellään sinkittyä naulaa, se vetää kaksinkertaisesti enemmän kuin tavallinen naula.

johnnyz sanoi:
Ottaisin 75-2,8 tapauksessasi, koska asennat seinän ylös. Se ei liiku mihinkään, vaikka naulaisit ohuemmalla mitalla. Muuten nyrkkisääntö on käyttää kaksi kertaa niin pitkää naulaa kuin materiaali, jonka läpi se menee. Käytä mielellään galvanoitua naulaa, se vetää kaksi kertaa enemmän kuin sileä naula.
se oli harmi, ettet sanonut tätä ennen kuin kävin ostamassa nauloja :) kai pitää mennä ostamaan niitäkin. tuntuu että niitä tulee menemään kuitenkin

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.