15 313 lukukertaa ·
6 vastausta
15k lukukertaa
6 vastausta
"Saranat" porttiin
Minulla on vanha talo vuodelta 1936 ja kellarissa on pari vanhaa kaunista taottua porttia, jotka haluan laittaa takaisin paikoilleen. Maalasin portin tolpat viime kesänä ja silloin leikkasin porttien ruosteiset ja taipuneet kiinnikkeet/saranat pois! Nyt etsin samanlaista kiinnitysjärjestelmää portteihin, mutta en löydä sitä tavallisista rakennustavarataloista. Vaihtoehtoisesti ostan pultteja, jotka lämmitän kaasupolttimella ja yritän taivuttaa, mutta kysymys on, tuleeko siitä hyvännäköistä ja onko se kestävyysmielessä mahdollista! Kysymykseni on siis:
Tietääkö kukaan, mistä voi saada tällaisia "saranat"? (katso liitetty kuva)
Tietääkö kukaan, mistä voi saada tällaisia "saranat"? (katso liitetty kuva)
Nyt olen katsonut saranoita, joita Bauhausissa on… olen myös käynyt Fridellsissä, mutta näyttää siltä, ettei ole tarpeeksi pitkiä saranoita. Minun tolppani on noin 10 cm, ja Bauhausista ostettavissa olevilla on vain 10 cm kierre. Lisäksi ne on tehty ruuvattavaksi puukappaleeseen, mikä tarkoittaa, etten voi kiinnittää mutteria ensimmäisiin senttimetreihin! Joten minun täytyy luultavasti yrittää taivuttaa kierrettyjä pultteja tai ruuvata kiinni puukappale tolpan sisään, johon voin sitten kiinnittää Bauhausin saranat.
Tarvitset seppää, joka voisi lämmittää ja taivuttaa aihion ja sitten kierteyttää toisen pään.
Jos sen vain saa tarpeeksi kuumaksi, taivuttaminen ei ole ongelma, mutta epäilen, riittääkö kaasupoltin tähän.
Jos sen vain saa tarpeeksi kuumaksi, taivuttaminen ei ole ongelma, mutta epäilen, riittääkö kaasupoltin tähän.
Otin kierretangon, sitten hitsasin kulmaan palan harjaterästä. Laskin prikan harjateräksen yli alas kierretangolle ja hitsasin kiinni. On toiminut hyvin 10 vuotta. Porttipylväät ovat vanhoja puhelinpylväitä, jotka olen tervannut, muutes tervaan kaiken, pylväät, saranat ja portit! Loistava kierretangolla, olen saanut säädettyä muutaman kerran, helppoa kuin heinänteko.
Klikkaa tästä vastataksesi