5 181 lukukertaa ·
8 vastausta
5k lukukertaa
8 vastausta
Materiaali pyöreään seinään?
Minulla on eteinen, jossa on rapatut seinät, joihin olen aika kyllästynyt. Nyt mietin rappauksen purkamista, mutta sitten minulla on myös pyöristetty seinä yhdessä eteisen nurkassa. Olin ajatellut levyttää kaikki seinät kipsilevyllä, mutta onko se ollenkaan mahdollista pyöristetyllä seinällä? Onko mitään muuta materiaalia, joka muistuttaa kipsilevyä maalattaessa? Tai jotain materiaalia, joka soveltuu tapetointiin? Rappauksen paksuus on nyt 10-15 mm, joten olisi parasta löytää jotain samassa paksuudessa.
Otathan mielellään ehdotuksia vastaan!
Otathan mielellään ehdotuksia vastaan!
En ole varma ensimmäisistä kahdesta vaihtoehdosta, koska nämä ovat ratkaisuja, joita en ole itse nähnyt tai testannut:
1. Kerrotaan olevan 6 mm viilletty kipsilevy, joka voidaan taivuttaa.
2. 6 mm kipsin pitäisi pystyä asettumaan maltillisesti teräviin kaareihin, jos sitä ensin suihkuttaa vedellä. Oletan, että ensin on odotettava, että vesi imeytyy, ja sitten on toimittava nopeasti muotoillakseen levyn seinän mukaan ja ruuvattava se paikalleen, kun se on kuivunut.
Jos tämä ei toimi, voi sen sijaan:
1. Kiinnittää kipsilevyä kapeina suikaleina, jos mahdollista, ja pyöristää sopivalla tasoitteella. Mutta silloin kaari muuttuu hieman.
2. Asentaa uritetun MDF-levyn (erittäin joustava ja muotoiltava) sopivassa paksuudessa ja sitten tapetoida se Microlitilla (nylonfiltillä) tai sopivalla paperialustalla saadakseen pois kovan pinnan, jonka levy antaa.
On varmasti enemmänkin tapoja ratkaista ongelmasi, onnea matkaan!
Terveisin
Ronnie
1. Kerrotaan olevan 6 mm viilletty kipsilevy, joka voidaan taivuttaa.
2. 6 mm kipsin pitäisi pystyä asettumaan maltillisesti teräviin kaareihin, jos sitä ensin suihkuttaa vedellä. Oletan, että ensin on odotettava, että vesi imeytyy, ja sitten on toimittava nopeasti muotoillakseen levyn seinän mukaan ja ruuvattava se paikalleen, kun se on kuivunut.
Jos tämä ei toimi, voi sen sijaan:
1. Kiinnittää kipsilevyä kapeina suikaleina, jos mahdollista, ja pyöristää sopivalla tasoitteella. Mutta silloin kaari muuttuu hieman.
2. Asentaa uritetun MDF-levyn (erittäin joustava ja muotoiltava) sopivassa paksuudessa ja sitten tapetoida se Microlitilla (nylonfiltillä) tai sopivalla paperialustalla saadakseen pois kovan pinnan, jonka levy antaa.
On varmasti enemmänkin tapoja ratkaista ongelmasi, onnea matkaan!
Terveisin
Ronnie
Tavallinen 6 mm remonttiseinä voidaan taivuttaa melko paljon, Norgips-levy kestää 300 mm säteen.
Mutta rahkko, miksi sinun pitäisi repiä rappaus..? Jos haluat sen täysin sileäksi, voit työskennellä rappauksen päällä, tasoitteella tai levyllä päällä?
Mutta rahkko, miksi sinun pitäisi repiä rappaus..? Jos haluat sen täysin sileäksi, voit työskennellä rappauksen päällä, tasoitteella tai levyllä päällä?
En tiedä miltä se näyttää, sisään- tai ulospäin pyöristetty.rahkko sanoi:Minulla on käytävä, jossa on rapatut seinät, joihin olen varsin kyllästynyt.
Mietin nyt rappauksen purkamista, mutta silloin yksi käytävän kulma on myös pyöreä seinä.
Olen ajatellut levyttää kaikki seinät kipsillä, mutta onko se mahdollista lainkaan pyöreällä seinällä?
Onko olemassa jotakin muuta materiaalia, joka muistuttaa kipsiä, kun sen maalaa? Tai jotakin materiaalia, jota voi tapetoida?
Rappaus on nyt 10-15 mm, joten jotakin sen paksuista olisi parasta.
Otathan mieluusti ehdotuksia vastaan!
Joka tapauksessa, voi rapata ylös kipsillä (kipsi, eli ei kipsilevyjä, voi ostaa eri laadukkaita). Tämä onnistuu hyvin mainitsemallasi paksuudella. Sen jälkeen hiot sen ja sitten tasoitat sen tavallisella seinätasoitteella saadaksesi hienon tasaisuuden.
Edit: linkki tuotteeseen, jota voi käyttää
Beijer Byggmaterial
olen itse käyttänyt sitä erilaisiin asioihin (arkkien rakentaminen ym). Voi keksiä monia "erikoisuuksia", jos haluaa valaa erilaisia muotoja koristeluun jne.
Mieluiten haluaisin välttää rappauksen purkamista, johtuen elementeistä ja kaikesta. Mutta kuten tilanne on nyt, rappaus halkeilee jatkuvasti, kun poistaa sokkelin tai ovenkarmin.jon_h sanoi:
Pitääkö käyttää jonkinlaista sitovaa ainetta ennen kuin paikkaat reiän tai halkeaman?
rahkko: Kuinka usein poistat listat ja ovenkarmit??? 1 kerran 10 vuoden välein, kun tapetoit mahdollisesti...
Mutta joka tapauksessa. tee kuten Badger on ehdottanut, tämä kipsilaasti on ihanaa työstää, kyllä, saatat tarvita pohjustetta laastin kiinnittämiseen, mutta ehdotan myös, että noin viikko ennen kuin aloitat uusien laastien tai kipsilaastien levittämisen, kastele hieman vanhaa laastia, joka on jäljellä, muuten se imee suuria määriä laastissa olevan veden, jota aiot levittää....
Mutta joka tapauksessa. tee kuten Badger on ehdottanut, tämä kipsilaasti on ihanaa työstää, kyllä, saatat tarvita pohjustetta laastin kiinnittämiseen, mutta ehdotan myös, että noin viikko ennen kuin aloitat uusien laastien tai kipsilaastien levittämisen, kastele hieman vanhaa laastia, joka on jäljellä, muuten se imee suuria määriä laastissa olevan veden, jota aiot levittää....
Olen nyt päässyt yli siitä ajatuksesta. Vaikka olen todella kyllästynyt rappaukseen, kun se halkeaa niin helposti heti kun yrität ripustaa jonkun taulun tai jotain.
Nyt mietin kuitenkin, voiko saada hankittua pyöristettyjä sokkeleita.
Ne ovat siis ulospäin kaartuvia seiniä, voiko tilata sokkeleita eri säteillä vai täytyykö pyytää jotain puusepänliikettä tekemään ne?
Voiko mahdollisesti kastella sokkelin ja taivuttaa hieman, kastella, taivuttaa jne?
Nyt mietin kuitenkin, voiko saada hankittua pyöristettyjä sokkeleita.
Ne ovat siis ulospäin kaartuvia seiniä, voiko tilata sokkeleita eri säteillä vai täytyykö pyytää jotain puusepänliikettä tekemään ne?
Voiko mahdollisesti kastella sokkelin ja taivuttaa hieman, kastella, taivuttaa jne?
Itse käytän eksokkeli ja minulla oli sama ongelma kahden radien kanssa eteisessä, joista toinen oli 220 mm halkaisijaltaan...
Aiemmin sokkeli oli maalattu ja sen takapuoli sahattu auki ja kittattu. Halusin tietysti jatkaa eksokkeli eteiseen kuten koko muullekin kerrokselle. Sitten löysin Kährsin joustolistan, joka toimii tosi hyvin. Se on tosi kallis, mutta melko helppo työstää.
Sokkelilistan puukuidut on puristettu noin 30% pituudeltaan. Sokkelia liotetaan vuorokausi ennen käyttöä, sitten taivutetaan seinää vasten ja kiinnitetään. Kuivuttuaan se pysyy oikeassa muodossa, tuntuu melkein kuin taikuutta...
Tässä on linkki, josta voi vilkaista: Kährs golvsockel
Rakentamisen ammattilaiset nauroivat kun näkivät sokkelin ja luulivat, että minua oli huijattu.
Aiemmin sokkeli oli maalattu ja sen takapuoli sahattu auki ja kittattu. Halusin tietysti jatkaa eksokkeli eteiseen kuten koko muullekin kerrokselle. Sitten löysin Kährsin joustolistan, joka toimii tosi hyvin. Se on tosi kallis, mutta melko helppo työstää.
Sokkelilistan puukuidut on puristettu noin 30% pituudeltaan. Sokkelia liotetaan vuorokausi ennen käyttöä, sitten taivutetaan seinää vasten ja kiinnitetään. Kuivuttuaan se pysyy oikeassa muodossa, tuntuu melkein kuin taikuutta...
Tässä on linkki, josta voi vilkaista: Kährs golvsockel
Rakentamisen ammattilaiset nauroivat kun näkivät sokkelin ja luulivat, että minua oli huijattu.
Klikkaa tästä vastataksesi