Aion laittaa lattian varastoon ja ajattelin perinteistä klinkkeriä.. mutta sitten törmäsin klinkkerilaminaattiin, joka yksinkertaistaa työtä. Pelkään kuitenkin, että se voi olla heikkolaatuinen. Siinä sanotaan olevan "kestävyysluokka 32", mitä tämä tarkoittaa? Miten tätä materiaalia saumataan?

Tarkoitatko kytkentälaminaattia, joka on suunniteltu näyttämään klinkkeriltä? Nehän napsautetaan yhteen kuten mikä tahansa kytkentälattia. On vaikea uskoa, että se kestäisi kulutustestin oikeaa klinkkeriä vastaan, mutta se voi olla riittävä riippuen siitä, millaisesta varastosta on kyse. Ehkä ei kannata ajaa ruohonleikkuria päälle...

Olen itse asentanut "feikki" klinkkerilattian eteiseen. Se on laminaattiklick-lattia. En ole vielä kohdannut kulumisongelmia. Se on ollut myös alttiina kosteudelle, koska lastenvaunut tuovat usein mukana jonkin verran loskaa sisälle. Minulla on ollut lattiani käytössä puoli vuotta. Ostettu Byggmaxista hintaan 140 spänn per neliömetri.

Kuitenkin voi kysyä, eikö olisi yhtä hyvä asentaa oikea klinkkerilattia sen sijaan. Budjettiklinkkeri ei maksa paljon enempää ja on tyylikkäämpi.

Kylmempi toki kävellä, mutta koska kuljemme vain eteisen läpi matkalla ulos/sisään, sillä ei ole niin suurta merkitystä. Kadun hieman, vaikka se näyttää täysin ok:lta ja oli nopea kuin salama asentaa.

Olen asentanut klinkkerilaminaattia keittiöön Byggmaxilta. Se on kestävä, heikko kohta on saumat. Tähän sinun täytyy laittaa klikguard väliin, joka estää vedyn pääsyn.

Henkilökohtaisesti en asentaisi enää Byggmax klinkkerilaminaattia. Jotta sain saumat kiinni lyhyillä sivuilla, jouduin takomaan lekalla. Ei mitään "klik" siellä.

Martin_Blomberg sanoi:
Olen asentanut Byggmaxin klinkkerilaminaatin keittiöön. Se on kestävä, heikko kohta on saumat. Tässä sinun täytyy laittaa Klickguard väliin, joka estää veden pääsyn.
Mikä on "Klickguard"? Tarvitseeko sitä käyttää myös täysin kuivassa tilassa?

Klickguard on läpinäkyvä lima, joka ostetaan tuubissa. Osta se Byggmaxilta Beijerin tai Bauhausin sijaan. Puoleen hintaan, sama tavara. Silikonin kaltainen massa, jota puristetaan ulos tuubista ja kliksausliitoksiin ennen niiden yhteenliittämistä. Ei tarvitse olla täysin kuivassa tilassa.

carax sanoi:
Aion laittaa lattian varastoon ja olin ajatellut perinteisiä klinkkereitä.. mutta sitten tuli vastaan klinkkerilaminaatti, joka yksinkertaistaa työn. Kuitenkin pelkään, että se kestää huonosti. Siinä lukee, että se on "kulumiskestävyysluokka 32", mitä se tarkoittaa? Miten tätä materiaalia saumataan?
Kulumiskestävyysluokka 32 sopii julkisiin tiloihin. Mutta se luokitus kannattaa ottaa suolapalan kera:
Råd & Rön verkossa - Laminaattilattiat

Onhan olemassa klinkkerin kopio, jossa on jonkinlaista metallia? Niiden sanotaan olevan tosi hyviä.

Metalli on itse asiassa juuri siinä klikkisaumassa, kuin kisko jokaisessa, johon vain napsautetaan kiinni.

carlbanan sanoi:
Onko olemassa joku klinkkerikopio, jossa on jonkinlaista metallia? Se on ilmeisesti tosi hyvä, niin he sanovat.

Metalli on itse kliksaussaumassa, kuten kisko jokaisessa, johon vain klikataan.
Alloc Commercial Stone : ALLOC AS©

Onko joku, joka tietää mitä Allocs stengolv maksaa?

Oletan, että aluminiumkiskot vahingoittavat katkaisusahan terää paljon enemmän kuin pelkkä laminaatti itsessään. Pitäisikö sahata käsin vai onko mahdollisesti saatavilla katkaisusahan teriä, jotka on tarkoitettu metallille? Miten he ovat ajatelleet, että se tulisi sahata?

royale sanoi:
Joku joka tietää mitä Allocs kivilattia maksaa?
Se on kallein laminaattilattia, joka on olemassa.. Tyyppi 350-400/neliömetri!

Aiotko sijoittaa klinkkerilaminaattiin varastossa? Se, että se näyttää klinkkeriltä, on lähinnä ulkonäköasia. Lisäksi sen asettaminen on enemmän työtä kuin tavallisen laminaatin, koska sinulla on kuviosovitusta.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.