Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
brorzan: [citat] Se on sitten, jos löydän oikean kohdan säännölle. Kaiversin toisen seinän asentaakseni lisää rasioita himmentimille ja siellä oli ensin levy pehmeää lastua, joka oli vaalea, ja sitten sisempi oli samanlaista, mutta paksumpaa ja tummempaa... # bror
imported_Byggaren: Kyllä. On mahdollista kiinnittää kevytsoraharkkoon. Naulaa kutsutaan klippspik, mutta sitä ei suositella. Paras tapa on porata ja kiinnittää muovitulpalla merkkiä Fischer. _______________ Byggaren
esox71: Ooooh se on aivan ihanaa. Vihaan vain seisoa siellä peräkärryn kanssa ja tietenkin "minun" mitta on loppu. Mutta olen samaa mieltä, tietää mitkä pituudet olivat saatavilla olisi ollut kullan arvoista. Se päättyy aina siihen, että jää yli X määrä metrejä hukkaan vain siksi, että niillä oli väärät pituudet :).
bruschen: ...voit liimata puuliimalla reglaraa vasten ja sitten ruuvata. Silloin et pitäisi tarvita lisäjäykistystä. Haluvyöt voi olla mukava jättää pois... Jos laskisi tämän, voisin arvata, että koko homman voisi laskea kannattavaksi helposti ruuviliimatuilla lastulevyillä.
para: Ostin ruostumattomia armerointirautoja Silvanista, halkaisija 5 tai 6 luulen että se oli, maksoi muutaman kympin 2 metrisestä.
abel48: Aion rakentaa uuden parvekkeen. Tarvitsenko jonkinlaista peltiä seinään, johon kiinnitän parvekkeen? Ajattelin, ettei sadevesi valuisi alas seinään ja eristeisiin. Seinä on etelään päin. /Anders
synpunkter: En näe sitä, mutta rakentaminen puulla ja sen jälkeen rappaus ei ole ajankohtaista minun osaltani.
villa: aion laittaa ylös sisäänkäynnin, johon ovi tulee vinossa, koska seinänpäät ovat eri pituiset. Mitä teen niiden reglarna kanssa, jotka ovat lähimpänä dörrkarmarna? Käännänkö vain niitä reglarna, siinä tapauksessa reglerna kärjet tulevat ulospäin, mikä ei varmaankaan ole hyvä anläggningsytan kanssa silloin, kun insidan on tarkoitus laatoittaa
bruschen: Ero näiden kahden profiilityypin välillä on niiden aksiaalikuormitus: Kylmävalssatulla KKR:llä on jännityksiä, minkä vuoksi ei voida tehdä pylväitä yhtä pitkiksi KKR:llä kuin VKR vastaavassa koossa. Määrään aina KKR:n käytön rakennuspiirustuksissani, jotta voidaan valita VKR saman kokoisena, jos halutaan. En usko, että KKR:n mainitsemasi koko aiheuttaa ongelmia. Lisäksi
Alko: Kuulostaa erinomaiselta! Että en itse keksinyt sitä... Kiitos. Terveisin/ Alko
Chinaski: Tällaisia olen ajatellut käyttää: Produktdatabas Olen myös asettanut ne pohjalevyiksi.
imported_Byggaren: Normaalisti palkkimuoto rakennetaan kahden pitkittäisen kantavan pukkihirren (lankku mitassa 2½"x8") päälle väliaikaisilla tukeilla. Niiden päälle asetetaan poikittain olevat juoksupuut, cc 30 cm, jotka ulottuvat puoli metriä kummallekin puolelle tulevaa betoni.palkkia, ja muottipohja naulataan kolmen höylätyn laudan, 22 paksun, yhtä leveän kuin palkki + 2x22 mm niiden päälle.
zachris: Minkä kokoisista puhumme sitten mielestäsi ja millainen tyyppi avväxling voi tulla kyseeseen? Olen hieman kiinnostunut suorakulmaisesta aukosta, sanotaan 2,5 x 0,5 m.
carlbanan: Soita Schenkerille tai DHL:lle ja kysy.... He tietävät varmasti paikan, jossa voit myydä muutaman lavan.... Mutta jos ne ovat punaisia tai vihreitä, älä kerro heille, sillä he yleensä haluavat omansa takaisin... :)
Snailman: Näin olisin tehnyt (olen tehnyt tämän kerran autotallille), menisin kirjastoon ja lainaisin kattotuolikirjan, katsoisin sieltä sopivaa kattotuolia taulukoista, sitten tarkistaisin mikä lumikuormavyöhyke minulla on, ei kirjasta, (koska se voi olla vähän vanha) vaan uusimmista (Ne on äskettäin muutettu) esim. täältä: http://www.takstolsfabriken.se/doc/snozon.pdf Kattotuolikirjassa
jon_h: En ole varma mitä tarkoitat, mutta lattiakipsi on siis aivan eri asia, kovempi ja jäykempi levy, jota ei tulisi korvata tavallisella kipsillä.
andersmc: Saan kuitenkin huomauttaa, että en ole maksanut mitään vielä. Jos ruuvit olisivat saapuneet, se olisi ollut laskulla. Joten en ole menettänyt muuta kuin vähän aikaa (ja vähän luottamusta myyntiyrityksiin). Mutta on mielenkiintoista, että puhelinnumero johtaa Legionova:an (yritys, jolla ilmeisesti on markkinointi-ideana myydä asioita, jotka yleensä ovat ilmaisia - esimerkiksi
P-plats: Koska kyseessä on ullakon kosteus, se on hyvin yleistä eikä suurimmassa osassa tapauksista aihetta huoleen. Kaikki, jotka oleskelevat talossa, vapauttavat kosteutta, samoin kuin suihkussa käynti ja ruoanlaitto jne., jotka myös vapauttavat kosteutta. Tämä kosteus nousee lämpimänä ylös ullakolle esimerkiksi luukun kautta. Kerran siellä ylhäällä, kosteus vapautuu, koska kylmä ilma ei
snuttjulle: No ja lähinnä muurailin ja laitoin ristit paikoilleen sitä mukaa kun sain etäisyydet kohdilleen. Sitten laitoin ruostumattomia tankoja raudoitukseksi kolmen kerroksen välein varmistaakseni varmuuden. Tämä raudoitus porattiin myös kiinni olemassa olevan seinän sivuille.
Linnex: Kun puhuin vakuutusyhtiöni kanssa relaxbyggen yhteydessä, he asettivat vaatimuksia märkähuoneen lattialle, kun oli riski veden pääsystä lattialle, mutta niin kauan kuin ei ollut kosteuspäästöjä ilmassa, heillä ei ollut vaatimuksia kosteussuojatuille seinille. Mitä rakennusnormit sanovat, en tiedä.
jon_h: Tulkitsin, että pilari tulisi vähän huoneeseen, mutta nyt kun luen tarkemmin, näen, että niin ei varmaankaan ole. En tiedä, mitä sitä kutsutaan, mutta se ei ole tukipilari, aivan kuten ktm sanoo.
JPM: Muovipuu on auttanut monia pelaajia. Gör det själv byggtips renovera bygga om byggprodukter renoveringstips bänkskivor byta fönster kök köksluckor badrum dränering fukt http://www.byggtjanst.se/Byggkatalogen/ItemDetail.aspx?ItemId=181588 Tietoa liimoista ja tarroista ja sisustuksesta kuten liima muovipuu tammi cco.
naresjo: Ajattelin rakentaa aurinkoterassin autotallin ja varaston väliin. Välille pitää myös tehdä aita. Aidalla on oltava aukko pylväillä, käsikaiteet aita siis jaetaan pidempään osaan (pylväillä) ja lyhyempään osaan. Nyt kysymykseni on, miten kiinnitän tämän kehykseen ILMAN että aidasta tulee hutera? Riittääkö kunnolliset pultit?
sommarbygge: Aloitan ensi viikolla rakentaa mökkiä, joka on 48 neliömetriä. Olen ajatellut asentaa alajuoksun makuuasentoon, sitten seinärungot ja sen jälkeen kattotuolit, ja lattia viimeisenä. Olen ostanut Rakennus-DVD:n ja näin elokuvassa, että rakennettiin eri tavalla. Alajuoksu asennetaan reunalleen, sitten lattianiskat, sen jälkeen seinärungot ja lopuksi kattotuolit. Tämä menetelmä vaati
holyanna: Kiitos vastauksesta, en ollut ajatellut sitä vaihtoehtoa. Voi varmasti olla aika tyylikäs riippuen siitä, mitä löytää.
no1power: Hei, minulla on pieni parveke toisen kerroksen ulkopuolella, joka toimii myös eteisen katon päällä. Olen kuitenkin viime aikoina huomannut, että betonin halkeamat aiheuttavat veden valumista, mikä johtaa siihen, että maali ja rappaus alkavat irrota eteisen katosta. Olen saanut vinkiksi peittää sen yläpuolelta pellillä, mutta ajattelin kysellä, onko jollakin muita ehdotuksia... Kiitos
jon_h: Iso autovasara ja pulttileikkuri raudoitusraudoille toimivat hyvin. Muuten sitä voi myös sahata paloiksi, juuri kuten sanot.
Jupiter: Etsin lampun ja lyhdyn kanssa valmiiksi maalattuja harmaita jalkalistoja Tukholman alueelta. Tietääkö kukaan, mistä niitä saa?