M
Mats: Pidän rakentamisesta puulla, mutta tässä tapauksessa olen melkein sanomassa, että käytä metallikiskoja vain saadaksesi sen varmasti suoraksi. Jos nyt siis on toiveena millimetrin tarkkuus.
3 vastausta · 4,0k lukukertaa
J
jon_h: Normaalisti vähintään neljä viikkoa ennen tasoitustyötä tai 1-3 kuukautta ennen laatoitusta, riippuen käytettävistä tuotteista.
2 vastausta · 1,6k lukukertaa
ByggaNytt
ByggaNytt: Katso aiempia ketjuja täältä: http://www.byggahus.se/forum/isolering/50421-luftspaltsbildande-cellplastskivor.html http://www.byggahus.se/forum/415477-post7.html
6 vastausta · 4,8k lukukertaa
A
andersmc: Nämä aallot yleensä syntyvät, kun materiaalissa tai koneessa tapahtuu itsevärähtelyjä. Se voi olla epäonninen yhdistelmä lastunpaksuutta, kierroslukua ja syöttönopeutta. Voi olla niin, että sinun pitäisi sen sijaan nostaa syöttöä.
3 vastausta · 4,2k lukukertaa
Staffans2000
Staffans2000: [citat] Kyllä. Jos ajattelit sijoittaa anopin tai vastaavan, ylös vintille, olisi portaat auki vain tilapäisesti. Tällaisessa ratkaisussa, ilman yhteyttä kerrosten välillä. Ilmavampi rakenne on suositeltava. Ystävällisin terveisin: Staffan
4 vastausta · 2,7k lukukertaa
S
Skogsbananen: tjacka klara och blästra? En usko, että näkee ääriviivoja, ellei henkilö seiso erittäin lähellä lasiseinää.
5 vastausta · 2,4k lukukertaa
M
Mats: tavallinen ulkokäyttöön tarkoitettu saumausmassa byggmaxista tai vastaavasta ulkopuolelle tiivistämiseksi ja ehkä hieman saumausvaahtoa sisäpuolelle eristämiseksi? Käytä vain erittäin varovaisesti saumausvaahdon määrän kanssa. Se turpoaa kuin h-lvetti.
1 vastaus · 2,6k lukukertaa
J
JesperS: Yksi kerros tapettia oli ainoa mitä sain laittaa savupiippuun nuohoojan mukaan. Maalaamisen lisäksi siis ....
3 vastausta · 1,4k lukukertaa
P
Peter_K: Kiitän ja kumarran :-)
4 vastausta · 2,9k lukukertaa
Jesca_j
Jesca_j: Ne löytyivät kaupasta ainakin!
3 vastausta · 4,0k lukukertaa
M
Mattias84: On yhä piirustusvaiheessa, mutta haluaisin saada niin paljon vinkkejä ja ideoita kuin mahdollista laajennusta varten. Minulla on nykyään 1 1/2 kerroksinen puutalo vuodelta -39, jossa on sisustamaton kellari, ja aion rakentaa talosta kulmalaajennuksen, mutta ei kuitenkaan kellarilla. Tarvitsen niin paljon tietoa siitä, mitä tulee ottaa huomioon, mitkä materiaalit ovat parhaita, kuvia
0 vastausta · 1,9k lukukertaa
Z
zankan: katto on tavallinen mukava alakatto. Kansankielessä sitä kutsutaan "plocktakiksi", ja siitä on olemassa useita merkkejä ja tyyppejä... Eli kantorakenne eli ne metalliosat, jotka muodostavat neliöt... Niitä on kahta tyyppiä T16 ja T24, jotka ovat profiilien mittoja. Näitä valmistavat monet toimittajat. Sitten on kaksi suurempaa laattatoimittajaa. Ecophon ja mikähän se on... roxull? tai
1 vastaus · 9,1k lukukertaa
C
carra: Olemme nostaneet katon 20 cm huoneessa, jossa on toimiva avotakka Handölskasettilla. Savupiippu, myöhemmin rapattu, puuttuu muutamia senttimetrejä paksuudeltaan rappauksesta verrattuna "rappaamattomaan", ja vanhan ja uuden rappauksen välinen reuna ei ole kovin hieno... Haluaisin mieluummin "välttää" rappaamista savupiippuun... Mitä voin tehdä sen sijaan? Toisin sanoen, vinkkejä
0 vastausta · 4,1k lukukertaa
M
Mangelito: Kiitos vastauksista.
7 vastausta · 10,2k lukukertaa
M
B
brevik: Hehe.. Kiitos vinkeistä, mutta ehkä ajattelimme jotain vähän "normaalimpaa" :) Meillä on Dooria tammiovet muun talon osalta. Paljon talossa onkin tammea ja valkoista.
7 vastausta · 2,7k lukukertaa
·
A
AndersS: Monet säännöt ja suositukset ovat yleisluontoisia ja perustuvat erilaisiin riskiskenaarioihin sekä nykyisin tunnettuihin faktoihin. Tämä tarkoittaa, että useimmiten rakenteen voi ratkaista sekä yksinkertaisemmin että halvemmalla, jos on tietoinen riskit/vaikutukset ja edellytykset sille, mitä on itse rakentamassa. Jos katsot taaksepäin 50-60 vuotta ja eri suosituksia, jotka ovat olleet
10 vastausta · 9,2k lukukertaa
Z
zachris: Ah, joten käytetäänkö kiinnitysnauhaa "ripustamaan" putki tietyn matkan katosta, ja sitten kiinnitetäänkö nauha svepiin, joka pitää itse putken paikallaan? Sitten jää vain ymmärtää, mihin muut seitsemän laitetta on tarkoitettu :)
2 vastausta · 10,6k lukukertaa
M
magaxe: Melkein. Minulla on lasku L-elementeistä, kun valoin perustuksen reilu viikko sitten. Talossa on 48 m ulkoseinää ja tuplagaragessa 31 m. Sokkelielementti 300 korkeudessa käytettiin autotallin ajoluiskille. Hammastettu liitoslevy kiinnittää L-elementit yhteen. Kehäpalkki sijoitetaan yhdessä reunaelementtien kanssa autotallissa (asennuskiinnikkeillä). Näin saadaan sokkeli 10 cm
1 vastaus · 6,2k lukukertaa
·
snickarboden
snickarboden: Tasakatot ovat pahimpia tapauksia, joiden kanssa voi työskennellä, ja niitä on erittäin vaikea saada tiiviiksi. Tässä sinun tulee ensiksi puhua jonkun kanssa, joka todella tuntee betonin, kuinka korjata halkeama. Pelkästään laastin kaataminen ei auta, vaan näen silmissäni, että halkeaman ympärille muotoillaan reuna, asetetaan muutama tuki alle ja sitten valetaan. Ongelma on, että
3 vastausta · 3,2k lukukertaa
N
Nicke75: Kiitos kaikille! Tuntuu turvalliselta purkaa se nyt, kaikki osoittaa siihen, että se ei ole kantava. Tietenkin puran sen rauhallisesti, jotta en saa kattoa päähäni, jos se onkin kantava ;)
3 vastausta · 6,5k lukukertaa
F
imported_Byggaren: [citat] Ei, jos naulaat sen kuten kirjoitin, rimoilla kattotuolia pitkin ja kaksi rimaa keskellä cc 40 cm, naulattuna aluskattoon/sadeveden paneeliin. ________________ Rakentaja
5 vastausta · 7,7k lukukertaa
M
MrHell: Hei kaikille, Olen hiljattain muuttanut atriumtaloon, jossa on suuri puutarha (Malmö), ja olemme olleet erittäin tyytyväisiä tähän asti. Suunnilleen kaikki ikkunat talossamme ovat huonoja, ja olemme tilanneet uudet. Ikkunavaihtojen yhteydessä ajattelin vaihtaa puutarhan puoleisen julkisivun verhouksen. Tällä hetkellä julkisivu on tehty eterniittilevystä. Se on rikki joissakin kohdissa
0 vastausta · 3,1k lukukertaa
F
fialottabus: Pahvilaatikossa meidän tammisille portaille, jotka ostimme 31' talomyyjältä/talofirmalta, luki KA design.
1 vastaus · 1,7k lukukertaa
Aji
Aji: Kiitos ystävällisistä sanoista (lämmittävät :)) ja hyvistä neuvoista. Olen ollut hieman huolestunut, että pieninkin muutos kantavissa seinissä saattaa muuttua oikein jättiprojektiksi, mutta ilmeisesti näin ei ole, ja on hyvä kuulla se.
7 vastausta · 4,1k lukukertaa
·
M
Mats: Muuten käytät tavallista kipsilevyruuvia metalliprofiilille.
2 vastausta · 7,2k lukukertaa
B
Bricky: Se menee hyvin, mutta aloita ensin sementtivellillä, on olemassa myös erityisiä säkkejä (varmasti samaa) sellaista, mutta en tiedä mitä ne ovat ja maksavat varmasti hieman enemmän.
1 vastaus · 4,3k lukukertaa
ClasseClas
ClasseClas: Maaseudulla käytimme 28x70 ja ruuvasimme OSB + kipsilevy U-muotoiseen keittiöön, jossa on välttämätöntä, että kaikkialla on suorat kulmat, jos käyttää std keittiötarvikkeita. 28x70 ruuvattiin alkuperäiseen lankkuseinään pitkillä puuruuveilla, joissa on Torx-kanta. Säädöt tehtiin palikoilla ja joskus kovalevykappaleilla juuri ruuvien kohdalla. Paksummat koolaukset toimivat
5 vastausta · 37,7k lukukertaa
S
stiffen72: Kiitos palautteesta, hyvä idea käyttää vindpappia edullisena ratkaisuna. Kuten yleensä, olen vaikuttunut tämän foorumin nopeasta ja asiantuntevasta vastauksesta! Ystävällisin terveisin, //Staffan
3 vastausta · 7,5k lukukertaa
Snailman
Snailman: No niin, olen tutkinut vähän enemmän ja olen nähnyt, että välipohjaan voi ilmeisesti käyttää upotettua sääntöä (kyljellään= upotettu 45mm), jonka päällä välipohja voi levätä, jotta ei tarvitse katkaista pystysääntöä, joka voi mennä alusrimalta vinttiturpakulmaan. Se vaikuttaa olevan samanlainen sääntö, joka usein upotetaan vinttiturpakulman alle, jotta voidaan
2 vastausta · 3,7k lukukertaa
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.