P
PatrikJ: Hei Laajennuksen, jonka aiomme tehdä, pitäisi olla puusta, mutta koska yksi seinä tulee maanpinnan alapuolelle (souterräng), ajattelin muurata tämän lecaharkoilla. Onko ok muurata vain 1 seinä neljästä lecaharkoilla vai pitääkö minun muurata kaikki? Liitän kuvan /patrik
0 vastausta · 3,8k lukukertaa
·
S
stefant: OK, kiitos vastauksistanne. Sitten ostan budgetgipsen. /Stefan
3 vastausta · 2,2k lukukertaa
Z
imported_Byggaren: Se riippuu siitä, miten parvekelevy on suunniteltu. Jos se on suunniteltu kiinnittymään vain yhdeltä puolelta kerroksen lattiaan, vaaditaan, että sekä se että parvekelevy valetaan samanaikaisesti, jotta parvekelevyn yläosan raudoitus voidaan vetää kerroksen lattialaattaan. Tällä tavalla saadaan kiinnitys kantamomentin seurauksena, joka muunnetaan vedosta puristukseksi
1 vastaus · 3,2k lukukertaa
Totte_S
Totte_S: [citat] Kun otetaan huomioon mitä kirjoitit, tarkoitin antaa vinkkejä kokonaisperspektiivistä. Mutta monet arkkitehdit, mieluiten hieman vanhemmat, ovat myös rakennusinsinöörejä. Muussa tapauksessa arkkitehti voi aina antaa vinkkejä sopivasta insinööristä, jos se on tarpeen. On myös mahdollista, että löydätte viisaan ja järkevän kirvesmiehen, jolta voitte saada paljon vinkkejä
3 vastausta · 1,9k lukukertaa
W
Watchmen: On parempi käyttää ristikkorakennetta noilla etäisyyksillä. Silloin voit muuttaa 44m ilman tukipilareita. Kuitenkin pitää laskea hieman etukäteen :)
6 vastausta · 7,4k lukukertaa
W
Watchmen: Tiedän, että kun työskentelee pulttipyssyn kanssa, tarvitsee lisenssin. En tiedä, koskeeko se yksityisesti. Sitten kun käytät sitä, muista, ettet paina liian kovaa. Muuten liukupuikko menee rikki. Ainakin hilti.
1 vastaus · 8,4k lukukertaa
P-plats
P-plats: Googlasin vähän ja löysin tietoja vuosilta 04 ja 05...
3 vastausta · 4,1k lukukertaa
Z
zachris: Sain tietää suunnittelijaltani, että s-180 tarkoittaa, että raudat tulee asettaa c/c 180 mm, ja että kaikki kirjainmerkinnät löytyvät "Typblad 2A" -dokumentista. http://www.fundia.com/reinforcing/sverige/produkt/125/armeringsblanketter.pdf Siellä voi nähdä, että -N on "rektangeli". Kiva, opinpa muutaman uuden asian tänäänkin :)
4 vastausta · 3,1k lukukertaa
P
pjac: Onko kenelläkään kokemusta ivarit UniCo:sta? ivarsson - byggskivor, fasadlösningar, takprodukter - ivarit-UniCo Tämä materiaali Mineritin tai Masterboardin sijaan kylpyhuoneessa.
0 vastausta · 2,2k lukukertaa
A
andersmc: Se kestää kosteutta jonkin aikaa, jos sillä on mahdollisuus kuivua. Mutta kun sanot "yttervägg", tarkoitatko, että asfaboarden pitäisi olla aivan uloin kerros? Se ei siinä tapauksessa käy. Mutta se voi olla paneelin sisäpuolella, ilmarakenteella.
1 vastaus · 5,7k lukukertaa
snickarboden
snickarboden: Masonitremmit ovat erinomaisia etäisyyden pitämiseen ja levyjen nostamiseen lattiasta. Kent
5 vastausta · 40,0k lukukertaa
Larsa
Larsa: Det onhan sandwich-rakenne honeycom (mehiläisvahan) etäisyydellä. Melko yleinen rakenne, kun kyse on muusta kuin sisäseinistä. En ole koskaan nähnyt/kuullut vastaavasta. Kuitenkin sandwich-rakenteet styroksilla etäisyytenä ovat tavanomaisempia rakennusmaailmassa. Etu sandwich-rakenteessa on, että siitä tulee uskomattoman vahva suhteessa painoonsa.
2 vastausta · 4,9k lukukertaa
K
karmajoyst: Olen kuullut hieman rakentajilta ja toimittajilta. Tässä on heidän tiivistävä sanomansa. Kun rakennetaan kevytbetonilla, lohkot liimataan yhteen yhtenäiseksi rakenteeksi. Jos rakennetaan vain yksi kerros maanpinnan yläpuolelle, tarvitsee raudoittaa vain siellä, missä on U-lohkot (ovet, portit, ikkunat). Nyt laatat on valettu ja kevytbetoni autotalliin saapuu viikolla 29. Joten pian on
6 vastausta · 4,5k lukukertaa
J
JesperS: Olen samaa mieltä, keittiön liesituuletin on samassa kanavassa, jossa on venttiili yläkerrassa, ja huoneeseen haisee ruoan haju, kun käytämme tuuletinta .....
2 vastausta · 4,0k lukukertaa
tallmilan
tallmilan: Tai meille vempaimista hulluille voi ostaa fugaleikkurin dremeliin.
5 vastausta · 4,8k lukukertaa
B
bumling: ...kiitos yksityiskohtaisesta vastauksesta!
2 vastausta · 10,3k lukukertaa
B
BAS: Minua alkoi kiinnostaa, haluan saada sen itse. Mitä sanot tästä? Interwood - 031-515151
3 vastausta · 5,7k lukukertaa
B
BAS: Poraa ensin niin lista ei halkea
2 vastausta · 2,8k lukukertaa
B
BAS: Hei Mr_XXX "miksi Leca?" Jos olet kantanut 1,6 kuutiometriä mursketta kellariin tai kylpyhuoneeseen, ymmärrät varmasti, miksi Leca on parempi vaihtoehto. Olen itse kantanut ulos 15-16 kuutiota kiveä/soraa kellarista, ja se oli huomattavasti miellyttävämpää, kun se korvattiin Lecalla ja solumuovilla.
6 vastausta · 19,2k lukukertaa
·
S
Schwingen: Voi olla hieman eri nimiä, seuraavassa linkissä sitä kutsutaan esimerkiksi Stenvallspanel.
2 vastausta · 6,6k lukukertaa
Mikael_L
Mikael_L: Ja luultavasti sinun tulee olla hieman varovainen silikonin kanssa, jotta se ei päädy väärille paikoille. Esimerkiksi, on yleensä mahdotonta maalata mitään hyvällä lopputuloksella, jos jokin silikoni on ollut kosketuksissa.
2 vastausta · 4,4k lukukertaa
J
JLT: Oletan, että sinulla on mattapintaiset laatat? Kiiltävillä laatoilla yleensä toimii kiillottaminen liinoilla, mutta jos pinta on matta, laasti tarttuu erittäin helposti ja on melkein mahdotonta poistaa sauman ja kiinnityksen jäänteitä. Löysin tuotteen Bauhausista, Mellerudilta (MELLERUD Spezial Produkte zum Reinigen, Pflegen, Schützen), joka on nimeltään jotain "Sementin jäämien
6 vastausta · 23,3k lukukertaa
P-plats
P-plats: Hieno hammaskiekko ei ole huono valinta, mutta muista erityisesti, että MDF tylsyttää kiekkoja paljon ja että sinulla pitäisi olla mahdollisimman monta hammasta materiaalissa kun sahaat. Tarkoitan, että sinun ei pitäisi asettaa sahaa liian syvälle, jos ymmärrät mitä tarkoitan...
5 vastausta · 14,7k lukukertaa
P
Peter_K: Revittiin laudat pois, koska ne olivat kuitenkin täynnä nauloja. Råspont tuntuu tasaiselta ja hienolta, joten paneelin naulaaminen siihen onnistuu varmasti hyvin. Sähkö saa jäädä ennalleen, kun se on hyvässä kunnossa, tosin 60-luvun loppupuolelta, mutta johdot näyttävät raikkailta. Katto korkeus on varmaan korkeampi kuin miltä se näyttää, 240 cm.
2 vastausta · 4,1k lukukertaa
·
Totte_S
Totte_S: Jos tiivistän vastauksesi, niin tulkitsen ne niin, että palkin lisääntynyt koko kompensoi lisääntyneen kuormituksen/momentin, edellyttäen, että nykyinen palkki kuormitetaan suhteessa sen mittoihin. Mitä minun tulee huomioida ensisijaisesti, on jatkuva taipuma. Luulen, että tunnen oloni hieman varmemmaksi tästä asiasta nyt, erityisesti koska alun perin en ollut täysin varma siitä,
6 vastausta · 4,3k lukukertaa
·
P
p3C: Kottlingar ovat rakennusrunkoon kiinnitettyjä lautoja seinälevyn takana, nämä kottlingar ovat tarkoitettu vahvistamaan seinää (jotta on jotain, mihin ruuvata) siinä kohdassa, missä halutaan asentaa raskaampia esineitä, esim. radiatorer, kaapit tai valaisimet.
9 vastausta · 16,4k lukukertaa
J
jon_h: On jo olemassa keskustelu täsmälleen samasta aiheesta kylpyhuonefoorumilla. Jatka keskustelua siellä. :) http://www.byggahus.se/forum/badrum/68844-gipsvaeggar-bakom-taetskikt-i-badrum-foerbjuds.html Suljen tämän.
1 vastaus · 7,4k lukukertaa
·
M
musli30: Oi, joo, se on ulkoseinä, eristys on vanhaaa mutta se eristetään uudelleen ulkopuolelta ensi kesänä. Tottakai meillä on sähköpistokkeet mutta asumme 20-luvun talossa, jonka pitäisi näyttää vanhalta, joten sähköjohdot ovat pinnassa vanhassa asussa, joten se on ihan rauhallista. Ja seinä on varsin suora, ei mitään mitä näkisi paljain silmin ainakaan! :-D Joten sitten vaan
3 vastausta · 3,5k lukukertaa
H_L
H_L: Hei. Olen kuullut listasta, jota ilmeisesti kutsutaan "Kulon-listaksi" ja joka voidaan kiinnittää esimerkiksi ovenkarmiin tiivistämään ovea. Se on siis puu(?)lista, johon on integroitu kumista/muovista valmistettu tiivistyslista. Olen etsinyt sellaista erilaisista rakennusmarkkinoista jne. verkossa löytämättä oikeaa. Onko tälle jokin toinen nimitys? Kiitos! /Henrik
0 vastausta · 2,5k lukukertaa
M
matbanan: Kokeile etsiä rakennustekniikkaa keltaisilta sivuilta. Sieltä löydät varmasti paljon yrityksiä, jotka tekevät rakennusrakenteita.
7 vastausta · 3,1k lukukertaa
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.