Hei

Olen ostanut tiilitalon vuodelta 1953, jossa on 2 kerrosta, 100 neliömetriä per kerros. Talossa ei ole kellaria, ja se on rakennettu perustuslohkareiden varaan, joissa on väliin valettu betonilattia. Rakenteet betonilattian päällä vaihtelevat, ja haluan purkaa kaiken ja asentaa uuden lattian vanhan betonilattian päälle.

Ajattelin valaa uuden kerroksen betonia vanhan päälle jonkinlaisella kosteussululla väliin. Aion samalla asentaa lattialämmityksen yhdessä maalämmön kanssa. Mikä on paras tapa tehdä tämä? Onko oikein/väärin laittaa kosteussulku betonikerrosten väliin? Mitä materiaaleja minun tulisi käyttää? Onko tämä hyvä rakenne, joka pitää maankosteuden poissa talosta?

Olen erittäin kiitollinen vastauksesta.

Normaalia on kai poistaa vanha lattia piikillä, eristää ja valaa uusi lattia. Ellei sinulla ole niin paljon huonekorkeutta, että voit yksinkertaisesti rakentaa ylöspäin.
Tsekkaa källarprojekt-osio täältä foorumilta, siellä on paljon tietoa.

Kosteussulku betonin keskellä vaikuttaa mielestäni oudolta.

Hei, aion poistaa vanhan lattian (osa puuta, osa laattoja ja osa mattoa puulla = kosteus) ja kun kirjoitan kosteuseste, tarkoitan varmaankin eristystä :-)

Minkä tyyppinen eristys pitäisi laittaa ja laitetaanko se vanhan betonikerroksen ja uuden välille, vai valetaanko ensin ja sitten laitetaan eristys päälle? Entä lattialämmityksen asentaminen tähän rakenteeseen, onko se hyvä idea vai meneekö se sitten hukkaan?

Kiitos Pinebar, näyttää lupaavalta..

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.