Minun täytyy poistaa kaksi kantavaa seinää, olen kutsunut kotiin rakennesuunnittelijan, joka on tarkistanut asian ja laskenut palkit. Pylväät, joihin palkit tulevat lepäämään, tulee olla VKR 70x70x5. Kun soitin ja yritin tilata terästä, heillä ei ollut sitä varastossa. Lisäksi minun olisi pitänyt ostaa koko pituus, jos olisin halunnut sen. Sen sijaan heillä oli KKR 80x80x5 varastossa, oikean pituisena minulle (5m). Miten sen kantavuus on verrattuna VKR 70x70x5?? Olisin erittäin kiitollinen, jos joku voisi selvittää tämän, myyjä sanoi, että se ei olisi ongelma, mutta myyjät ovat myyjiä eikä mitään muuta... (ei mitään pahaa myyjiä vastaan... :-) )

KIITOS SIINÄ MÄÄRIN.

Onko kukaan tietoinen tästä...? olisin todella kiitollinen jos joku tietäisi... kiitos joka tapauksessa...

KKR on kylmävalssattu ja VKR on kuumavalssattu, tällä ei ole mitään tekemistä kantavuuden kanssa, koska myötörajat todennäköisesti ovat samat (yleensä 355N/mm2), kylmävalssatulla teräksellä on sileämpi pinta eikä siinä ole hilsettä.

Taivutusvastus on noin 35% korkeampi 80x80x5:llä, sinulla tulee olemaan selvästi ylirakennettu rakenne 80x80x5:lla.

Tuhannet kiitokset, kuulostaa superilta. minulla on vielä yksi kysymys. aion toisessa päässä asettaa palkin L-rautaan, joka kiinnitetään puuseinään ranskalaisilla puuruuveilla. piirtäjä on piirustuksessa kirjoittanut 70x40x5, mutta toimittajalla ei ole sitä, he sanovat, että sellaista ei ole olemassa. sen sijaan on 80x40x5 tai 60x40x5. olisin valinnut suoraan 80x40x5, jos siihen olisi tilaa, mutta ei ole riittävästi tilaa. joten kysymys on, kuinka suuri on käytännön ero 70x40x5 ja 60x40x5 välillä. Olen erittäin kiitollinen vastauksesta. tuhannet kiitokset.

• Tykkään
Figofighter
  • Laddar…
65*50*6 ja 75*50*5 ovat myös standardina Tibnorilla.
Luulisin, että 70*40*5 on saatavilla saksalaisena tuontina esimerkiksi Tibnorin kautta, mutta silloin se on hieman kalliimpi ja kestää noin 10 päivää toimitukseen. Jos vähennät kokoa, suosittelen neuvottelemaan suunnittelijan kanssa.

KKR:n väsymisominaisuudet ovat heikommat kuin VKR, jos se altistuu suurille rasituksille. Mutta useimmissa tapauksissa ja ehdottomasti sinun tapauksessasi KKR riittää. Ja se on myös edullisempi kuin VKR.

Aion tukea viisi metriä seinää HEA200-palkilla, joka lepää VKR 80x80x4 päällä. Rakennusinsinöörin mukaan, joka hoiti piirustukset, en saanut vaihtaa KKR:ään, hän piti tiukasti VKR:stä kiinni.

JohanKson sanoi:
Aion tukea viisi metriä seinää HEA200-palkilla, joka lepää VKR 80x80x4 päällä. Rakennesuunnittelijan mukaan, joka teki piirustukset, en saanut vaihtaa KKR:ään, hän oli ehdoton VKR:ssä.
Kysyin suunnittelijaltani, hän sanoi että ei ole mitään ongelmia, ja kun menin ylös 70x70x5:stä 80x80x5:een, ei ollut mitään mietittävää.

Tyypillistä, että sain konstruktöörin, joka oli "päättäväinen". :) KKR oli paljon halvempi silloin kun se oli varastossa... :P
Miten aiot saada palkin kattoon?

JohanKson sanoi:
Tyypillistä että sain "päättäväisen" insinöörin. :) KKR oli paljon halvempi kun se löytyi varastosta... :P
Miten aiot saada palkin kattoon?
6 kaveria ja kaksi tunkkia. sunnuntaina tapahtuu... on todella mielenkiintoista nähdä, miten se onnistuu.

Palaa mielellään tulosten kanssa ja ehkä muutaman kuvan kera? :)
Olen vuokrannut materiallyft parvekepäivääni varten. Ei ole hauskaa nostaa 220 kg 2,5 m ylöspäin.

JohanKson sanoi:
Aion tukea viisi metriä seinää HEA200-palkilla, joka lepää VKR 80x80x4 päällä. Rakennusinsinöörin, joka teki piirustukset, mukaan en saanut vaihtaa KKR:ään, hän oli tiukka VKR:ssä.
Hmmm
Olisi mielenkiintoista saada tietää, miksi hän ei hyväksy KKR:ää vaikka nostaisitkin dimensioita? Aiotko hitsata siihen?
Soitin VKR-toimittajalleni.
Sain seuraavat tiedot.
VKR ja KKR ovat papereissa samanarvoisia, mutta todellisuudessa näin ei ole.
1 metrin pituudessa ei ole eroa. 6 metrissä VKR on noin 20 % vahvempi ja sitä varten on laskettava käyrä.

Linnex sanoi:
Hmmm
Olisi ollut mielenkiintoista saada tietoa, miksi hän ei hyväksy KKR:ää, jos nostat mittoja? Aiotko hitsata siihen?
Soitin toimittajalleni VKR:stä.
Sain seuraavat tiedot.
VKR ja KKR ovat samanarvoisia paperilla, mutta todellisuudessa ne eivät ole samoja.
1 m pituudella ei ole eroa. 6 m pituudella VKR on noin 20 % vahvempi ja silloin on olemassa kaava laskemiseen.
Ongelma saattoi olla, että en halunnut nostaa mittoja. Pilarit ovat 2,4 metriä kummallakin puolella ja niiden on kannettava viisi metriä kuten sanottu. Joten hän ei ehkä halunnut/jaksanut laskea uudelleen, koska olen jo maksanut. :P

Ero näiden kahden profiilityypin välillä on niiden aksiaalikuormitus: Kylmävalssatulla KKR:llä on jännityksiä, minkä vuoksi ei voida tehdä pylväitä yhtä pitkiksi KKR:llä kuin VKR vastaavassa koossa. Määrään aina KKR:n käytön rakennuspiirustuksissani, jotta voidaan valita VKR saman kokoisena, jos halutaan. En usko, että KKR:n mainitsemasi koko aiheuttaa ongelmia. Lisäksi Collin: taivutusvastus ei ole tässä asiayhteydessä mielenkiintoinen.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.