Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
Saxpy: Kun ostin talon, joka on yhtä vanha kuin se, jota katsot, myyjä oli tarkistanut ja testannut kaikki kaakeliuunit, puuhellat ja savupiipun kanavat. Ei aavistustakaan, mitä se maksoi, mutta kun olin laittanut uudelleen kolme kaakeliuunia ja tiivistänyt kolme kanavaa, tuli nuohooja ja testasi kaiken 1850 kruunun hinnalla. 3500 kruunua kuulostaa kalliilta mielestäni.
robban_78: Se ei ole 10mm OSB, jonka he laittoivat, vaan 10mm lastulevyä. Pitäisikö vain hyväksyä erotus? Mielestäni pitäisi pystyä saamaan enemmän takaisin ottaen huomioon, että he rikkovat sovitun sopimuksen.
kvistarn2: mietin, voiko sahata pois sisäkattoa ehkä puolelta yläkerrasta ja saada vähän enemmän kattokorkeutta ja ilmaa, kyseessä on 30-luvulta peräisin oleva hirsitalo, ajattelin tehdä tuuletusvälin ehkä 20mm ympäri kattotuoleja ja sitten eristää esim. 145mm katon tukipuiden väliin... etut ja haitat tästä? hullua?
Artec: Juhlat! Kiitos vastauksista kaikille, kuulostaa hyvältä! Toivottavasti kiinteistökauppa menee läpi huomenna ja sen jälkeen minulla riittää tekemistä sekä muuraamisen että kaikenlaisten remonttien parissa tulevina vuosina.. =) Se tulee olemaan todella hemmetin hauskaa!
magnusss: Tässä tulevat kuvat... Kaksi viimeistä kuvaa ovat yläkerran makuuhuoneesta.
bimbosorken: En halua sellaista, koska ne vievät niin paljon tilaa jne... Minulla on jo sellainen, mutta se on ukon luona. Joten pitäisi saada käsiinsä palkki, joka on 8m pitkä.
79:an: Aion rakentaa uuden seinän vanhaan navettarakennukseen, siinä on aiemmin ollut vanha tiiliseinä, joka on antanut periksi, joten nyt asetan uuden, mutta se tehdään puusta. Reglet täytyy kiinnittää massiivisiin peruskiviin, jotka ovat kooltaan noin 1,5-2 x 0,75 x 0,75m ja melko epätasaisia yläpinnalla. Joten kysymys on, miten kannattaa edetä parhaiten. Pitäisikö "vain" porata mallin
ofelia75: Hei! Minulla on vanha talo, jossa on kellari, rakennettu kiviperustuksella. Nyt aiomme laajentaa ja käytämme kevytsoraharkkoja uuteen perustukseen (itse asiassa erittäin paksu maanvarainen laatta). Haluaisin mielelläni, että muurit näyttäisivät samanlaisilta ja etsin nyt ideoita siitä, miten voin "laatoittaa" betoniseinän luonnonkivillä. Luulin, että olisi melko helppoa löytää
Bror: Myös http://www.besta.se/. Olen rakentanut rinneratkaisun http://www.dorocell.se/eway/default.aspx?pid=273&trg=Content_6043&MainPage_5980=6043:0:&Content_6043=6048:17112::0:6111:1:::0:0 ja yläkerroksen Bestablockilla ja olen tyytyväinen valintaani. Tein käytännössä koko työn itse, sain apua puusepältä noin kolmen viikon ajan + apua sähkön ja vvs:n kanssa. Perustusten maanrakennustyöt
bruschen: Luulen ymmärtäväni, miten se on tehty. Sinulla ei pitäisi olla ongelmia muodonmuutoksen kanssa näillä mitoilla, mutta ei koskaan pidä sanoa ei koskaan. Oletan, että 150*50 koolaukset ovat 195:ien alla? siinä tapauksessa voit (jos pääset käsiksi 150-koolaukseesi) tunkilla nostaa keskeltä jokaista 150-koolausta ja sitten tuplata sen samanlaisella koko sen pituudelta. Jos kiinnität
christinawa: Tuhannet kiitokset, Zno, sekä kuvasta että vastauksesta! Sinunhan näytti tulevan todella tyylikäs! Se on varmaan pakko jatkaa sitten. Hyvä, ettei sitä ajattele liikaa!
estwing: hei. mutta kantavissa seinissä ei käytetä metallikiskoja! terveisin snickar estwing
smidifix: Hei kaikille!! Kylmä!! on ensimmäinen ajatukseni, kun kuulen klinkkeri !!! Sitten se rakentaa melkein 1 cm ilman liimaa, 30*60 laatat ovat yleensä paksuja ja kuten sanot, ne ovat yleensä joko hieman koveria tai kuperia, joten ilman tasoitetta on riski, että ne halkeavat:-(
mino: Meillä on parveke/terassi noin 4x8 m2 ensimmäisessä kerroksessa, joka puutarhan rinteiden sekä osittain maan päällä olevan kellarin vuoksi sijaitsee noin 3-4 metriä korkeudella. Haluaisimme jonkinlaisen portaan, joka johtaa alas puutarhaan sillä puolella, mutta koska talo on 20-luvulta, haluamme puuportaat. Tietääkö joku, onko olemassa valmiiksi valmistettuja ulkoportaita, jotka voisi
Rådmansö: Heippa! Olen uusi foorumilla. Minulla on kysymys savupiipusta: Onko riski, että savupiippu vaurioituu, kun vaihtaa osia "syllenistä"?
ltz: Valkeahko ja erittäin hiekkainen kuulostaa kalkkilaastilta? Pitäisi olla laasti, joka sallii paljon "liikettä", ehkä C-laasti tai jopa vielä "löysempi" (d, e-laasti/sidosaine?). Tämä olettaen, että voi käyttää sementtipohjaista kalkkilaastia paikkaamiseen. Yksi asia on varma, sinun ei pitäisi käyttää kiinnitysainetta reikien täyttämiseen, siitä tulee kuten sanot, erittäin
jon_h: Okei. No, tämä ei varsinaisesti kuulu tähän ketjuun selvittää, mitä sinulla on hirsitaloja, käärmeitä, lentämistä tai mitä tahansa vastaan. Kaikilla on omat asiansa, joista he eivät pidä.. :)
Mats: Ehdotukseni on, että muuraat noin 1,5 cm päähän puujulkisivusta ja sitten laitat julkisivuun ikkunan tai vastaavan reunuksen. Vaihtoehtoisesti voit laittaa reunuksen muuraukseen ja silloin voit jättää raon hieman suuremmaksi.
fridhem: Vaikuttaa kuitenkin siltä, että netistä tehdyn tutkimuksen jälkeen tuulensuoja säilyy hyvin kilpailussa, ei ole mitään syytä käyttää rahaa johonkin, joka antaa saman tuloksen.
snickarboden: On olemassa lastulevyjä, joilla on tiheämpi pintakerros, mutta näkyville reunoille pitäisi kuitenkin tehdä jotain. /Kent
mattiasp: Kopplade för 500 spänn/st på Byggmax Isolerglas 695 spänn/st på skbv.se på kampanj Isolerglas valmiiksi maalatut för 995/st på skbv.se på kampanj
Per-Erik: Mahdollisesti sinun pitäisi saada vastaus Rakennustekniikka-foorumilla. Kyse on oikeastaan siitä, millainen runko sinun pitäisi valita, jotta se kestää painon. Annan ketjun olla täällä muutaman päivän, sitten siirrän sen Rakennustekniikan osioon. Jos se on ok. :)
imported_Byggaren: [quote="cakehelp, post: 632863"] --- Yksi kysymys vielä. Onko ongelmia kivien kanssa, jotka on maalattu suoraan päälle. Niissä ei ole rappausta, vaan vain maalia. Tarttuuko rappaus siihen? En tiedä miten muuten saisin maalin pois... Koska en tiedä millä maalilla kivet on maalattu, kysymykseen ei voi vastata. Mutta jos voit ottaa irti maalilastun pinnasta ja esitellä sen maaliliikkeellesi,
Anonymiserad 23608: Kiinnitä kulmasuoja niin saat suoran ja siistin reunan tasoitettavaksi. Se on paljon helpompaa ja kestävämpää kuin tasoittaminen vapaalla kädellä.
rayhed73: Hei ! Olen aloittanut terassin, joka on kasvanut koko ajan. Siitä piti alun perin tulla vain terassi liukulasilla, mutta nyt siitä on tulossa talvipuutarha. Suunnitelmana on, että lattialämmitys yhdistetään lämpöpumppuuni jne. Kysymykseni kuuluu: mikä pitäisi olla seinien tukipuiden mitoitus? Riittääkö 45x120 vai täytyykö laittaa 145:n seiniksi. Kaikki vastaukset otetaan huomioon.
apotekarnes: Voin vain yhtyä larsfarmin kanssa. Inhoan kipsilevyjä seinissä ja käytän mieluummin spån, tapetin halkeamista huolimatta. Mielestäni paras (ja valitettavasti myös kallein) seinäverhous on raakalauta+masonit. Se kestää sata vuotta, ei kolise ja siihen voi ripustaa kuinka painavia tavaroita tahansa ilman, että ne putoavat.
erikssonjorgen: Mietin yhtä asiaa ennen kuin alan vaahdottamaan ikkunoita... Peruspalkissa on muovikalvo, joka on päällä ja alhaalla ensimmäisen tiilikerroksen alla (tiilet on nyt poistettu). Tarttuuko vaahto muoviin? Tuleeko siitä oikeasti hyvä vai pitäisikö minun poistaa muovi? Voidaan verrata diff.muoviin ikkunoiden kohdalla. Siellähän taitetaan muovi ulos ikkunan aukkoon. Onko se hyvä, kun