6 503 lukukertaa ·
5 vastausta
7k lukukertaa
5 vastausta
Palovihti
Minun täytyy vaihtaa ovi meidän pannuhuoneeseen, oviaukolla on aika erikoiset mitat (noin 85x175cm). Mietin oman paloturvaoven rakentamista, mutta olen hieman epävarma siitä, miten minun pitäisi tehdä.
Olen ajatellut jotain tällaista (pannuhuoneesta ulospäin):
Mineriittilevy
Runkona teräsprofiili 45x45mm
Kivivillaeristys 45mm
Mineriittilevy
Helmenpaneeli
Karmi metalliprofiileista
Se tulee varmasti ihanan raskaaksi... Mitä mieltä olette, voisiko tämä kelvata?
Olen ajatellut jotain tällaista (pannuhuoneesta ulospäin):
Mineriittilevy
Runkona teräsprofiili 45x45mm
Kivivillaeristys 45mm
Mineriittilevy
Helmenpaneeli
Karmi metalliprofiileista
Se tulee varmasti ihanan raskaaksi... Mitä mieltä olette, voisiko tämä kelvata?
Luulen, että se on 30min ovi, joka minun täytyy olla, kun tuli yksi ja palotarkasti, hän sanoi, että se riittäisi asentaa minerit-levy vanhan lautaoven päälle asbestilevyillä (se on aika rähjäinen...), joka on ollut siellä 40-luvulta lähtien.
Ehkä toimii, jos rakentaa rungon puusta, 45x45 tai 45x95, toki sen rakenteen pitäisi kestää EI30??
Se on ainakin huomattavasti enemmän mahdolliselle tulelle läpäistäväksi kuin vanha ovi.
Ehkä toimii, jos rakentaa rungon puusta, 45x45 tai 45x95, toki sen rakenteen pitäisi kestää EI30??
Se on ainakin huomattavasti enemmän mahdolliselle tulelle läpäistäväksi kuin vanha ovi.
Kuulostaa isolta projektilta rakentaa täysin uusi ovi. Naapurille riitti, että kiinnitti peltiä oven toiselle puolelle, jotta se kelpaisi, ja siitä tuli hienompi myös.
No, ehkä olet oikeassa. Mutta ovi on melkoisen loppuunkulunut ja kellari pitää siistiä, joten uusi ovi tarvitaan. Ehkä parempi ostaa tavallinen sisäovi, sahata sopivaan korkeuteen ja päällystää sisäpuoli minerit-levyllä.
Oliko ihmiset ennen lyhyempiä?? Kun olimme juuri muuttaneet taloon, olin iskemässä pääni joka kerta, kun menin ovenkarmista, mutta nyt näyttää siltä, että pää ja kroppa ovat oppineet väistämään
Oliko ihmiset ennen lyhyempiä?? Kun olimme juuri muuttaneet taloon, olin iskemässä pääni joka kerta, kun menin ovenkarmista, mutta nyt näyttää siltä, että pää ja kroppa ovat oppineet väistämään
Viimeksi muokattu:
Klikkaa tästä vastataksesi