Olen aikeissa remontoida meidän yläkerran ja minkä kokoiset lankut minun pitäisi valita?
Ja laitetaanko ensin lastulevy ja sitten kipsilevy sen päälle vai?

Käytämme 45x70 kaikissa sisäseinissä, ensin lastulevy ja sitten kipsilevy.

P
Jos saisin valita itse, todennäköisesti valitsisin myös 45x70. Pellin asettelu korkealla laipalla lattiaan ja kattoon ja puuruoteet niiden välissä. Sen sijaan olisin suosinut vaneria tai mahdollisesti OSB:tä kipsin takana, koska mielestäni se vetää paremmin, kun siihen ruuvataan, kuin lastulevyyn.

ACME sanoi:
Jos saisin valita itse, se olisi todennäköisesti myös 45x70 minun tapauksessani. Pelti korkealla laipalla lattiassa ja katossa ja puurunko niiden välillä.
Kuitenkin olisin suosinut vaneria tai mahdollisesti OSB:tä kipsin taakse, koska mielestäni siihen ruuvaaminen vetää paremmin kuin lastulevyyn.
samaa mieltä, ota 45x70 ja ota peltilista ylhäällä ja alhaalla mutta käytä 10 mm lastulevyä. halvempaa.
kipsi kuitenkin ruuvataan runkoon.
runkoväli 45c/c, jos käytät 1200 lastulevyä, sinun ei tarvitse liittää runkoon vaan voit vain jatkaa ja tehdä viivat runkoihin.
sitten käytät 900 kipsin ja ruuvaat runkoon lastulevyn läpi.
vaneri tai osb on selvästi paras, jos haluaa laittaa jotain raskaampaa seinälle, mutta silloin yleensä tolpotetaan sitä varten.

ystävällisin terveisin
snickar estwing

Mikä on etu, kun käyttää metalliprofiileja katossa ja lattialla?

Suorat, kevyet, ei tarvitse kiinnittää vinoon-seinäkiskoja jne.

hei.
mutta kantavissa seinissä ei käytetä metallikiskoja!

terveisin
snickar estwing

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.