4 246 lukukertaa ·
8 vastausta
4k lukukertaa
8 vastausta
Kosteus kun tiilet poistetaan?
Hei,
Aion asentaa ikkunat koko matkalta alas alapalkkiin tavallisen ikkunan sijaan. Talossa on tällä hetkellä tiilijulkisivu ikkunan alla.
Minulla on huolenaihe kosteudesta, kun tiilet poistetaan ja korvataan suurella ikkunapellillä (jotta peittäisi laatan). Peltiseppä tulee toteuttamaan tämän.
Olen huolissani siitä, että kosteus voisi nyt vapaasti kulkea ylöspäin pellin alapintaan ja sitten sisäänpäin seinää, alapalkkia ja sen eristystä kohti, joka sijaitsee alapalkin ja betonilaatan välissä. Katso kuva ennen ja jälkeen.
Onko huoleni aiheellinen?
Aion asentaa ikkunat koko matkalta alas alapalkkiin tavallisen ikkunan sijaan. Talossa on tällä hetkellä tiilijulkisivu ikkunan alla.
Minulla on huolenaihe kosteudesta, kun tiilet poistetaan ja korvataan suurella ikkunapellillä (jotta peittäisi laatan). Peltiseppä tulee toteuttamaan tämän.
Olen huolissani siitä, että kosteus voisi nyt vapaasti kulkea ylöspäin pellin alapintaan ja sitten sisäänpäin seinää, alapalkkia ja sen eristystä kohti, joka sijaitsee alapalkin ja betonilaatan välissä. Katso kuva ennen ja jälkeen.
Onko huoleni aiheellinen?
Onko siellä jossain kosteutta? Oletko nähnyt sen? Mielestäsi onko tiili estänyt kosteutta jotenkin?erikssonjorgen sanoi:
Mietin, miten kosteus voi kiivetä ylös ja sisäänpäin. Onko sinulla ehkä alipainetta talon sisällä?
Hei
No, mitään kosteusvauriota ei ole. Mutta nurmikko on aivan levyn vieressä. Mietin lähinnä, jos teillä on spontaani tunne, että rakenteessa on virhe, jos teen kuten olen piirtänyt.
Miten muut tekevät, kun heillä on ikkunoita koko matkalta alas?
No, mitään kosteusvauriota ei ole. Mutta nurmikko on aivan levyn vieressä. Mietin lähinnä, jos teillä on spontaani tunne, että rakenteessa on virhe, jos teen kuten olen piirtänyt.
Miten muut tekevät, kun heillä on ikkunoita koko matkalta alas?
hei. en näe mitään vikaa rakentamisessasi karmilla on tietty vastus kosteutta ja muuta märkyyttä vastaan. mutta varmista vain, että käytät muovi- tai kumisuhteista nauhaa kynnyksen kohdalla, missä se lepää seuraavaa materiaalia vasten...
"Kuriosa" Rakennamme elementtirakennetta, jossa ikkunat ulottuvat lattiasta kattoon rentoutumis-, sauna-, kylpy-, suihkutilassa. .. Kirkas lasi tietenkin..
Se lepää vain kynnyskumilla ja tässä tapauksessa kynnyslistalla...
kyllä tämä rakentaminen on tuotannossa, aiomme "Laittaa se kuntoon" heinäkuun ensimmäiseksi....
"Kuriosa" Rakennamme elementtirakennetta, jossa ikkunat ulottuvat lattiasta kattoon rentoutumis-, sauna-, kylpy-, suihkutilassa. .. Kirkas lasi tietenkin..
kyllä tämä rakentaminen on tuotannossa, aiomme "Laittaa se kuntoon" heinäkuun ensimmäiseksi....
Kuulostaa jännittävältä! Onnea matkaan!
Minun tapauksessani aion jättää palkin paikalleen. Palkin alla on noin 1 cm eristystä. Se on muovitettu. Talo rakennettu 1969.
Mitä mieltä olette?
Minun tapauksessani aion jättää palkin paikalleen. Palkin alla on noin 1 cm eristystä. Se on muovitettu. Talo rakennettu 1969.
Mitä mieltä olette?
Kynnystä ei kai ole ovien ja ikkunoiden alla, jotka ulottuvat lattiaan asti? Ainakaan meillä ei ole, eikä myöskään tutuilla, joilla on ikkunat lattiaan asti. Jos asetat ikkunan kynnykselle, sinun on lisäksi oltava pellit, jotka peittävät ikkunan alareunan (ei varmaan ole tarkoitus avattavaksi) ja kynnyksen ja alas laatalle.
Nyt on tiilet alhaalla. Näen, että perusteet ovat "inplastad". Hyvä ollakseen 70-luvulta.
Kiitos kaikista vinkeistä!
Jörgen
Kiitos kaikista vinkeistä!
Jörgen
Mietin yhtä asiaa ennen kuin alan vaahdottamaan ikkunoita...
Peruspalkissa on muovikalvo, joka on päällä ja alhaalla ensimmäisen tiilikerroksen alla (tiilet on nyt poistettu). Tarttuuko vaahto muoviin? Tuleeko siitä oikeasti hyvä vai pitäisikö minun poistaa muovi?
Voidaan verrata diff.muoviin ikkunoiden kohdalla. Siellähän taitetaan muovi ulos ikkunan aukkoon. Onko se hyvä, kun vaahdottaa?
Jörgen
Peruspalkissa on muovikalvo, joka on päällä ja alhaalla ensimmäisen tiilikerroksen alla (tiilet on nyt poistettu). Tarttuuko vaahto muoviin? Tuleeko siitä oikeasti hyvä vai pitäisikö minun poistaa muovi?
Voidaan verrata diff.muoviin ikkunoiden kohdalla. Siellähän taitetaan muovi ulos ikkunan aukkoon. Onko se hyvä, kun vaahdottaa?
Jörgen
Klikkaa tästä vastataksesi