Heissan.
Voiko sitä pitää erittäin vaikeana muurata savupiippu harjalta muutaman metrin ylös? Minulla ei ole suoraa muurarin kokemusta, mutta voin kai olla klassinen käsistä kätevä.. :D

Se on vanha tiilisavupiippu, joka on käytännössä romahtanut harjan yläpuolelta, mutta niiden hintojen kanssa, mitä olen nähnyt, en ole niin kovin innostunut palkkaamaan muuraria tekemään työtä, plus että on aina hauskaa pystyä tekemään kaikki itse.. epäilenpä kuitenkin, että on pakko palkata joku tiivistämään loput savupiipusta, kun katsoo, miltä se näyttää harjan yläpuolella, mutta se olkoon myöhempi ongelma se..

//Mårten

Hei!
Minulla ei ollut lainkaan muurauskokemusta, kun laajensin kellaria noin 60m2. Se sijaitsee maan alla ja yhdeltä puolelta näkyvä (tyyppi suterängi). Se on yhä pystyssä 20 vuoden jälkeen, vaikka olenkin pysäköinyt 4,6 tonnin matkailuauton sen päälle. (Luonnollisesti holvattu) Pidän itse itseäni normaalikätisenä kuten kirjoitat, ja sinun sijassasi muuraisin itse.
Jos piippua ei ole käytetty muutamaan vuoteen, ei varmaan haittaa tehdä koepainekoetta. Sen voi tehdä kuitenkin varmistaakseen, että se on tiivis. Ei varmaan olisi kovin mukavaa, jos savua tulisi sisälle, ja vielä pahempaa, jos jossain seinässä tai palkistorakenteessa syttyisi tulipalo.

On paljon viestejä siitä, kuinka tiivistää savupiippu itse. Minulla oli eräs tuttava, joka teki sen minulle ja se ei todellakaan ole rakettitiedettä, tarvitsee vain oikeat välineet.

Etsi ja löydät. :-)

Katso minun postaukseni liittyen skorsten, siellä on tosi hyviä vinkkejä kuinka valmistaa en skorstenkrona kun man murat upp klart. Minäkään en ollut koskaan muurannut skorsten, mutta otin sen todella rauhallisesti ja varovasti ja tein kolme kierrosta päivässä. Tegelstenarna kastelin vedessä ennen kuin muurailin murbruk C:llä. Jos olet jonkin verran kätevä, se tulee sujumaan hienosti.

Juhlat! Kiitos vastauksista kaikille, kuulostaa hyvältä! Toivottavasti kiinteistökauppa menee läpi huomenna ja sen jälkeen minulla riittää tekemistä sekä muuraamisen että kaikenlaisten remonttien parissa tulevina vuosina.. =) Se tulee olemaan todella hemmetin hauskaa!

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.