Olen purkanut kaakeleita keittiössä ja saanut mukaan useita cm syviä rappauspaakkuja jokaisen laatan takaa laajemmalla alueella. Joten tämä täytyy rakentaa uudelleen saadaksesi siistin uuden kaakeliasennuksen muun keittiön kanssa. Se, mitä en ole ymmärtänyt vähän etsittyäni rakennustavarataloista sekä netistä, on minkälaista rappausta tai laastia minun pitäisi käyttää? Ainoa, joka nimenomaisesti sanoo olevansa hyvä kaakeleiden alla, on husfix, mutta se on kallis ratkaisu mielestäni, koska vaaditaan jatkotoimia useilla cm joissakin paikoissa. Mitä muuta laastia voin käyttää?

Seinä on -46 rakennettu tiiliseinä, joka on jonkinlaisella rappauksella, joka tuntuu nyt erittäin hiekkapitoiselta kun kosken siihen.

Valkeahko ja erittäin hiekkainen kuulostaa kalkkilaastilta? Pitäisi olla laasti, joka sallii paljon "liikettä", ehkä C-laasti tai jopa vielä "löysempi" (d, e-laasti/sidosaine?). Tämä olettaen, että voi käyttää sementtipohjaista kalkkilaastia paikkaamiseen.

Yksi asia on varma, sinun ei pitäisi käyttää kiinnitysainetta reikien täyttämiseen, siitä tulee kuten sanot, erittäin kallista. :)

Itse korjaisin jotain C-sidoksen kaltaista (1 osa muuraussementtiä, 7 osaa muuraushiekkaa), tämän jälkeen kun olen varmistanut, että voi sekoittaa sementtipohjaista kalkkilaastia kyseiseen seinään.

Ota pala laastia mukaan rakennusliikkeeseen ja kysy, mikä tyyppi laastia se on ja mitä sinun pitäisi käyttää?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.