M
Mats: se ei lasketa. 3 mm saa se kallistua metrillä, jos muistan säännöt oikein, joten se on rauhallista
6 vastausta · 2,1k lukukertaa
·
T
theflyingfinn: Hei Aion muurata leca-harkkoja seiniksi saunan ja suihkun ympärille. Kaksi seinistä ovat kantavia. Yksi ikkuna ja kaksi ovea. Kuinka minun pitäisi valaa palkit näille? Onko mitään eroa kantavalla sisäseinässä? Ajattelin tehdä palkin, 20 cm korkean, 10 cm leveän ja 150 cm pitkän, jos oviaukko on 90 cm. Raudoitus 2 kpl 8 mm rautaa pohjassa. Onko tämä kestävä? Tarvitseeko tehdä
0 vastausta · 2,1k lukukertaa
T
torrum: yksiselitteinen vastaus! hyvä
6 vastausta · 1,6k lukukertaa
Milkshaken
Milkshaken: Kun kävimme katsomassa taloamme, kaveri oli 18-vuotias yrittäjä, joka oli saanut tytön raskaaksi, hän asui toisella paikkakunnalla ja halusi asua kotikulmilla... joten kaverin piti myydä talonsa. Lähtöhinta oli 625 000:-. Tarjosimme paikan päällä 550 000:-. Mutta... sanoimme, että haluamme tarkastaa sen ennen kuin allekirjoitamme mitään... Sanottu ja tehty, myyjä, välittäjä,
27 vastausta · 4,8k lukukertaa
A
addee: [citat] Voi hitto, olen juuri lastannut 20 säkkiä C-bruk Bauhausista. En tarkistanut ennen kuin lähdin hakemaan viimeisiä Leca-lavoja, joten minun oli pakko kysyä. Hän katsoi kansiosta ja sanoi sitten C-bruk. Aion vaihtaa sininen betoni seinät talossa, ja muurata uudelleen lecan avulla ja sitten rapata päälle. Tarvitsenko vaihtaa B-brukiin?
3 vastausta · 11,0k lukukertaa
Lindgrenski
Lindgrenski: Kierreportaat eivät kuitenkaan ole kiinnostavia, vaan tämä 89 cm leveä L-portaikko. Kallistun kuitenkin siihen, että teen omat portaat.
3 vastausta · 3,1k lukukertaa
Bob_the_builder
Bob_the_builder: Joo, Jon on oikeassa siinä, että se on "vain" kirjaimen vaihtamista. Kuten tavallista tällaisissa yhteyksissä, kestää yleensä sukupolven verran rakennustavaratoimittajilta, ennen kuin uudet merkinnät ovat vakiintuneet. Milloin luovuttiin tuumasta naulojen ja puutavaran mittayksikkönä...? :-) C24=K24=T2 C18=K18=T1 C14=K12=T0 T tarkoittaa, että puutavara on lajiteltu manuaalisesti eikä
6 vastausta · 1,8k lukukertaa
M
Micke Sigsarve: Mahdollisesti voisit pitää levyn ja käyttää liimaperiaatetta. Ota ohuin mahdollinen råspont (tai ehkä mieluummin oikea panelvirke saadaksesi kauniin pinnan). Ota rakennussahasi ja sahaa urat paneelin taustapuolelle lautojen suuntaisesti. Koska siitä ei tule yhtä massiivista puuta, puun taipumus liikkua pitäisi vähentyä ja liikettä pitäisi tulla vähemmän. /Micke
24 vastausta · 9,8k lukukertaa
Milkshaken
Milkshaken: :) ajat, jolloin sekoitettiin laasti kottikärryssä,,, ei yleensä ollut ongelmaa pitää, 1:3.... ilman että sai oikean sekoituksen.. siis lapioida ympäri lapio... Muista kaksi asiaa perusasioissa, kun sekoitat laastia.... 1. Sekoita vähintään 5 minuuttia sen jälkeen, kun olet lisännyt kaiken. 2. Muovautuva koostumus 90% kaikista laasteista.. Muovautuva koostumus= ota pala laastia,
15 vastausta · 6,0k lukukertaa
Milkshaken
Milkshaken: estving: Ei meiltä.... käytämme sitä enimmäkseen ulkona tosin, mutta ei mitään puhetta syövästä.... Onko sinulla perustetta sille, että PL 400 on syöpää aiheuttava??? jo 80-luvulla oli PL400, oikea superliima vaikka vähän tahmea ja paksu koostumukseltaan, se kiellettiin 90-luvun alussa, mutta tuli takaisin uudella koostumuksella, yhtä hyvä mutta vähemmän syöpää aiheuttavia
16 vastausta · 13,7k lukukertaa
·
G
Gladh: Hei. Vanhempieni carport tarvitsee uuden julkisivun, ja koska syksyllä ja talvella kerääntyy paljon lehtiä carporttia vasten, heidän täytyy nostaa sitä leca-blokeilla, jotta puupaneeli ei ole liian alhaalla. Nyt carportissa on asfaltti, ja mietin, voiko LECA:a laittaa asfaltin päälle ja miten se kiinnitetään siinä tapauksessa, vai täytyykö asfaltti ensin poistaa ja kaivaa/laittaa
0 vastausta · 2,1k lukukertaa
Gimner
Gimner: Mistä voi ostaa kuutioita ja sauvoja massiivisesta plexistä tai akryylimuovista? Onko olemassa jokin verkkosivusto, josta voi ostaa?
0 vastausta · 2,0k lukukertaa
L
LasseR: [citat] Se oli juuri niin kuin tarkoitin, ettei kaikkia reglar kiinnitetä, uskon että se on hyvä ratkaisu. Kiitos kaikista vastauksista, nyt on vain lähdettävä metsästämään hieman halpaa puutavaraa. Sitä kuluu varmasti paljon... Lasse
11 vastausta · 10,6k lukukertaa
M
Mats: Toki sen voi rakentaa :) Minun on korkeus noin 2-2.50 ja se on rakennettu osissa lisäksi. Yksinkertaisin tapa siirtää se on käyttää roomalaisten vanhaa niksiä. Asetan 2X2 kiskoiksi ja sitten liu'utan rakennelmaa niiden päällä kangella tai muutaman kaverin avulla.
1 vastaus · 2,3k lukukertaa
gadu^
gadu^: Kiitos ja kiitos! Ne he jopa olivat Gråbossa, mikä on vielä lähempänä!
2 vastausta · 1,7k lukukertaa
G
Grop: Ajattelin kunnostaa sisäportaat. Kun olen kitsas, en halua ostaa valmista porrasremonttisarjaa, vaan aion valmistaa kunnostusportaat itse. Lisäksi pidän siitä terapeuttisena työnä, kun saa höylätä+liimata ja jyrsiä... Mutta nyt sahan, josta olen tähän mennessä ostanut sahattua tammea, varastossa ei ollut hyvää puutavaraa (se, mitä heillä oli, oli liian oksaista). Onko
0 vastausta · 2,8k lukukertaa
M
-MH-: Tuo linkki jonka mathiasp antoi, vaikuttaa olevan poissa. Löysin toimivan: http://www.thisoldhouse.com/toh/how-to/intro/0,,1016651,00.html
14 vastausta · 15,5k lukukertaa
V
vedeldaren: [citat] Kiitos, juuri mitä etsin.
3 vastausta · 4,0k lukukertaa
V
S
Solstice: minun on vain sanottava, että olen tehnyt gysinges galler, työskentelen pienessä valimossā ja me teimme H*lv*t*sti sellaisia muutama vuosi sitten. ne ovat mielestäni hienoja ja toimivat ihan hyvin.
2 vastausta · 3,8k lukukertaa
V
valjn: Torparin perustus talon sisällä. Luulen, että valan ylimääräisen tukimuurin noin 100mm ulkoseinien viereen ja asetan tolppakengät suoraan betoniin. Lisään raudoitusrautaa ja kiinnitän tavallisilla tulpeilla ja ruuveilla ulkoseinää vasten. (tulppa seinään ja ruuvit vain puoliksi ruuviin niin, että betoni tarttuu)
2 vastausta · 3,2k lukukertaa
P
Paddy: [citat] Ei, meillä on nyt bergvärme, joten se vain seisoo ja vie tilaa.
5 vastausta · 6,3k lukukertaa
J
jakim: Ehkä helpoin tapa, mutta kysymys oli mitä voin tehdä jo olemassa olevien kanssa, jotka toimitettiin talon mukana. Rahat ovat loppu, joten jokainen tarpeeton meno on,.. juuri niin, tarpeeton.
2 vastausta · 2,1k lukukertaa
K
Krillle: Tämä on ostettu Gbg:ssä, hinta: 5900 kr / m. Se on tehty ruostumattomasta haponkestävästä levystä. Mutta siellä oli myös yksi sinkittynä hintaan 1650 kr/m, joten voi selvitä halvemmalla =). Katselimme ympärillä pitkään ennen kuin löysimme tämän, ja on vaikeaa löytää kohtuullisia hintoja teräskaiteisiin. Usko pois =)
1 vastaus · 15,6k lukukertaa
·
O
oskis 123: [citat] Minun täytyy hieman pyytää anteeksi tässä... Joo, seinien täytyy hengittää! Kipsilaasti EI ole sopiva ulkoseinille kosteuden kannalta! Irrota kalkkiosat ja varmista, että pinta on tasainen. Missä on LIIAN syviä reikiä, voit muurata laastilla B täyttääksesi ne. Älä unohda hengityssuojainta! Käytä C-kipsiä ja suojaavia silmälaseja kun rappaat. Ei ole hyvä saada sitä
3 vastausta · 2,0k lukukertaa
Milkshaken
Milkshaken: estwing: Nyt oletkin tottunut tähän... mutta niille, jotka ovat vähemmän tottuneita, voi olla hyvä ankkuroida karmin ennen kuin he ruuvaavat sen. kynnysten osalta, on olemassa molempia osia, joissakin ruuvataan sivulta karmiin, toiset asetetaan myöhemmin ja ne kannattaa ruuvata lattiaan kiinni, muuten ne pitävät kovaa ääntä kun astut niiden yli...:)
20 vastausta · 11,1k lukukertaa
·
Milkshaken
Milkshaken: Yksi asia vain,,, Jos se on virtakaapeli, on asennettava sähköputki tai letku, jossa kaapeli kulkee. yleensä 16 mm PVC.
11 vastausta · 10,6k lukukertaa
A
AndersS: Ohita muovi ja kiinnitä kipsi suoraan.
1 vastaus · 1,6k lukukertaa
P
Pysslarn: Ehkä valumuotti ei ole paras ratkaisu. Etenkään jos haluat keskiaikaista tyyliä. Kysyisin keraamikolta, onko olemassa sopivaa savea, jonka kanssa voisit työskennellä ja mahdollisesti polttaa sen hänen luonaan korvausta vastaan. Keramiikkakursseja tarjotaan myös hyviin hintoihin esim. Medborgarskolanilla ym., mikä voi olla mahdollinen tie tavoitteeseen. Onnea matkaan! /Ronnie
2 vastausta · 1,8k lukukertaa
J
jon_h: En ole koskaan nähnyt A-luokan terassilautaa. Se on yleensä AB.
1 vastaus · 1,3k lukukertaa
J
jakim: Ei, en usko että on ongelma, jos betoni saa alkaa kovettua vaikka suolavettä tulisi valun ulkopuolelle. Edit: Mutta uskon silti, että paras olisi odottaa ensi kevään matalavettä ja tehdä valu silloin.
18 vastausta · 5,6k lukukertaa
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.