2 087 lukukertaa ·
6 vastausta
2k lukukertaa
6 vastausta
Korkeusero betonilaatassa, onko tämä paha?
Hei!
Olen rakentamassa autotallia. Lattia on valettu ja yksi kerros leca-harkkoja on muurattu. Nyt kun mittaan uudelleen lecaharkkojen korkeustasoa, huomaan, että osassa korkeus on 1,5 cm matalampi kuin muualla.
Lattian koko on 5500*6000 mm. Kuvassa näette kaiken ylhäältäpäin.
Musta ja harmaa ovat leca-harkkoja. Harmaan keskellä on noin 1,5 cm matalampi kuin musta. Huomio, että 2-metrinen vatupassi ei paljasta tätä. Huomasin tämän letkuvatupassin avulla.
Pitäisikö minun yrittää korjata tämä ero?
Jos kyllä, mitä mieltä olette seuraavista ratkaisuista:
1) Rankojen pystysuorat tolpankannattimet voivat olla hieman korkeammat tässä kohtaa, jotta harjalaudan korkeus on tasoissa.
2) Laitan vähän laastia päälle, jotta tasoitan pinnan alussokkelia varten.
Kiitos paljon etukäteen.
Yst. terv.
Fredrik
Olen rakentamassa autotallia. Lattia on valettu ja yksi kerros leca-harkkoja on muurattu. Nyt kun mittaan uudelleen lecaharkkojen korkeustasoa, huomaan, että osassa korkeus on 1,5 cm matalampi kuin muualla.
Lattian koko on 5500*6000 mm. Kuvassa näette kaiken ylhäältäpäin.
Musta ja harmaa ovat leca-harkkoja. Harmaan keskellä on noin 1,5 cm matalampi kuin musta. Huomio, että 2-metrinen vatupassi ei paljasta tätä. Huomasin tämän letkuvatupassin avulla.
Pitäisikö minun yrittää korjata tämä ero?
Jos kyllä, mitä mieltä olette seuraavista ratkaisuista:
1) Rankojen pystysuorat tolpankannattimet voivat olla hieman korkeammat tässä kohtaa, jotta harjalaudan korkeus on tasoissa.
2) Laitan vähän laastia päälle, jotta tasoitan pinnan alussokkelia varten.
Kiitos paljon etukäteen.
Yst. terv.
Fredrik
Mutta haloo.... Ei tarvitse enempää betonia, jos hänellä ei ole viemäriä ja kaatoa autotallissa....
Vain sahaa koolaukset hieman pidemmäksi (edullisin ja paras) ...
mutta jos sinulla on viemäri autotallissa, sinun kannattaa tarkistaa kaato siihen...
Vain sahaa koolaukset hieman pidemmäksi (edullisin ja paras) ...
mutta jos sinulla on viemäri autotallissa, sinun kannattaa tarkistaa kaato siihen...
Hei Kaikki!
Ratkaisin asian valamalla "kielen" laastiin niille lecaharkoille, jotka olivat alempia.
Siitä tuli itse asiassa aika hyvä.
"Valoin" yhtenä päivänä ja seuraavana aamuna pystyin "suoristamaan" mahdolliset epätasaisuudet "hiomalla" "kieltä" varovasti karkealla lankunpätkällä.
Tuli kohtuullisen hyvä, toivottavasti se kestää nyt.
Minulla on kuitenkin ehkä noin 3 millimetrin ero, mutta se saa kelvata.
Kiitos kaikista mielipiteistä.
Fredrik
Ratkaisin asian valamalla "kielen" laastiin niille lecaharkoille, jotka olivat alempia.
Siitä tuli itse asiassa aika hyvä.
"Valoin" yhtenä päivänä ja seuraavana aamuna pystyin "suoristamaan" mahdolliset epätasaisuudet "hiomalla" "kieltä" varovasti karkealla lankunpätkällä.
Tuli kohtuullisen hyvä, toivottavasti se kestää nyt.
Minulla on kuitenkin ehkä noin 3 millimetrin ero, mutta se saa kelvata.
Kiitos kaikista mielipiteistä.
Fredrik
Klikkaa tästä vastataksesi