2 018 lukukertaa ·
3 vastausta
2k lukukertaa
3 vastausta
Puhdista seinät...Miten se tehdään helpoiten?
Hei!
Aion sisustaa huoneen ja eteisen kellarissa, jossa on betoniseinät, ja vanha rappaus ja maali ovat irronneet.
Nyt kysymykseen...
Miten tehdä se? Pitäisikö minun käyttää kipsilaastia vai c-laastia... tai ehkä on joku muu hyvä vaihtoehto? Onhan niitä monia erilaisia valittavana.
Haluaisin helpon ja kätevän vaihtoehdon... en ole niin taitava tällaisissa asioissa.
Halaus Takida
Aion sisustaa huoneen ja eteisen kellarissa, jossa on betoniseinät, ja vanha rappaus ja maali ovat irronneet.
Nyt kysymykseen...
Miten tehdä se? Pitäisikö minun käyttää kipsilaastia vai c-laastia... tai ehkä on joku muu hyvä vaihtoehto? Onhan niitä monia erilaisia valittavana.
Haluaisin helpon ja kätevän vaihtoehdon... en ole niin taitava tällaisissa asioissa.
Halaus Takida
Kätevyys voidaan harjoitella! Ehdotan kipsirappia. Sitä voi laittaa hieman paksummalta kuin C-rappia. Se on lisäksi hieman vähemmän sotkuista kuin C-rappi. Etuna C-rappissa on, että siitä tulee hieman vähemmän herkkä kuin kipsistä. Katso "Din Byggare" netissä, siellä on melko hyvä ohje!
Hei! Kiitos, että vastaat. Luulen, että minusta tulee aika hyvä tässä, kun huone on valmis...*hymyilee* Olin mukana sisustamassa kipsilaastilla, se vaikuttaa kätevimmältä... mutta eikö seinien pitäisi "hengittää" kellarissa kosteuden vuoksi. Se on viemäröity 4 vuotta sitten, joten se mikä on irronnut, johtuu todennäköisesti siitä, että se on vanha ja on ollut kostea. Olen poistanut irtonaiset osat, joten siellä on betoniseinät (blokit) joissain kohdissa ja kalkkikerroksia, joten tasoero on melko suuri.... Haleja Takida
Minun täytyy hieman pyytää anteeksi tässä... Joo, seinien täytyy hengittää! Kipsilaasti EI ole sopiva ulkoseinille kosteuden kannalta! Irrota kalkkiosat ja varmista, että pinta on tasainen. Missä on LIIAN syviä reikiä, voit muurata laastilla B täyttääksesi ne. Älä unohda hengityssuojainta! Käytä C-kipsiä ja suojaavia silmälaseja kun rappaat. Ei ole hyvä saada sitä silmiin... Se roiskuu ja sotkee, mutta on oikeastaan hauskaa!!imported_takida sanoi:Hei! Kiitos, että vastaat. Minusta tulee varmaan aika hyvä tässä, kun huone on valmis...*hymyilee*
Olin myös harkinnut kipsilaastia, se vaikuttaa helpoimmalta... mutta tarvitsevatko seinät "hengittää" kellarissa kosteuden vuoksi. Se on salaojitettu 4 vuotta sitten, joten se, mikä on irtonaista, johtuu todennäköisesti siitä, että se on vanha ja ollut kostea. Olen poistanut irtonaiset osat, joten joissakin paikoissa on betoniseiniä (lohkoina) ja kalkkikerrostumia, joten korkeusero on melko suuri....
Halaus Takida
Klikkaa tästä vastataksesi