Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
saturnus: [citat] Kiitos injonil, kuulen että Sinulla on hyvä maku ;) "Siistitty" [bild]
andersmc: En ole itse asiassa koskaan kokeillut dubbelhuvud. Mutta koska tavalliset gipsskruvar toimivat erinomaisesti nekin, se ei voi olla mitään aivan välttämätöntä.
lagre: Jaha, no lähestyy tylsä meno muodossa syllbyte puutalo verhoiltu fasadtegel. Olen saanut kaksi tarjousta, joissa hintaero on huomattava. Myös menetelmät eroavat toisistaan: Vaihtoehto 1: Korvataan olemassa oleva kynnys ensin 50mm solumuovilla s100 sitten syllpapp ja uusi kynnys. Ulkopuoli verhoillaan jonkinlaisella kumimatolla ja sitten asfaboardilla. Vaihtoehto 2: Korvataan olemassa oleva
imported_Robban: Hei Ystävälläni on puinen sisääntuloportaikko, joka on noin 1 m korkea. Nyt he haluavat muuttaa sen kiviseksi. Kivityöntekijä, joka on tehnyt heidän käytäviään, muurejaan ja pieniä portaita, ehdotti ensin laittaa styroksia jotta päästään korkeammalle, sitten valaa, laittaa vähän asennushiekkaa ja sitten kivet. Pysyykö tämä ratkaisu? Tuleeko se liikkumaan ajan mittaan?
Anonymiserad 23608: Raskasta, työlästä, kallista ja ei viistettyjä reunoja saumatasoitusta varten, joten ei, olisin yrittänyt vaihtaa ne sahalla tavalliseen kipsiin.
fredand44: Tuhannet kiitokset! Nyt tajuan! Ystävällisin terveisin Fredrik
Uffe_xx: Oletko tarkistanut http://www.batbryggan.se/start.html he ovat hyvin varustettuja kiinnikkeillä ja muilla osilla kelluvia laitureita varten.
anaitis: [citat] Muistiani varaten (olen maalla eikä minulla ole lähistöllä viitettä): 8.8 tarkoittaa lujuus 64 MPa ja 4.6 lujuus 24 MPa eli 8.8 on parempi. Sitten onko sillä käytännöllesi merkitystä??
Bnicke: Tässä on yksinkertainen luonnos reiästä, joka pitää tukkia, ja pilarista, joka pitää poistaa. Miten tämä hoituu?
Mikael_L: [citat] Tältä näyttää puuoppaan taulukko. Taulukon 1 mitat, joissa on ohuemmat mitat, edellyttävät rakenteen ruuviliimatulla lattia-lastulevyllä.
fredand44: Hei! Löysin sivun http://www.svenskttra.org/byggbeskrivningar/, joka näyttää voivan luoda piirustuksia. Katsottaessa ylhäältäpäin piirtämistä, mielestäni näyttää siltä, että sivut ovat limittäin päädyt. Katsottaessa seinäpiirustusta näyttävät ne olevan mittoja, jotka menevät toistensa yli. Tämä hämmensi minua, kunnes katselin:
DrömBygge: Nyt minä kiinnostuin! Näin 3 vuotta vanhan kirjoituksen tavaroiden tilaamisesta Sloveniasta, koska siellä on niin paljon halvempaa. Onko kukaan äskettäin tilannut tavaroita Sloveniasta ja miten se sitten toimii maksujen ym. kanssa... Luotettavaa...? Joitain linkkejä?
ByggaNytt: Jos kortlingen sijaitsee ikkunan yläpuolella, se voidaan todennäköisesti poistaa - mitään kuormaa ei voi/pitäisi laittaa ikkunan päälle... http://www.familjenlindstrom.se/images/byggahus/stomme/vagg.jpg Ei tarvita muutenkaan rei'itysyritystä poraamiseen tiilessä/Leca/kevytbetonissa, mutta sen sijaan puhtaassa betonissa! http://www.byggahus.se/forum/382549-post101.html
fredand44: Hei! Olen tekemässä autotallia ja olen piirustustasolla. Autotallilla on leveys 5,5 m ja pituus 6 m. Korkeus harjalle on 4,9 m Autotalliin tulee pieni yläkerta. Toisen 6 metrin seinän viereen ajattelin laittaa ikkunat, 6*6. Ikkunat tulevat yläkerroksen lattiajalkojen alle. Oletan, että minun täytyy siten keventää painoa oikealla tavalla. Valitettavasti en ole löytänyt esimerkkiä
Humulus: Näyttää tosiaan olevan suhteellisen ok arvot. Tiedätkö, onko ne mitattu suoraan seinän vierestä vai ovatko ne arvoja esimerkiksi huoneen keskeltä?
camnis: Sitten haluan kiittää kaikkia avusta, aion kokeilla kiinnittää ovenkarmit uudelleen eteenpäin. II Johan Gustafsson
macaroni: Hei! Minulla on välipohja, joka on yhteensä hieman yli 9 metriä. Suunnittelijani on piirtänyt kaksi HEA200-palkkia, jotka jakautuvat noin 3 metrin matkalle upotetulla 45x220 K24 puutavaralla. HEA lepää liimapuupilareiden 90x90 LK30 päällä. Ongelmani on, että en tiedä, mitä HEA200 painaa per metri. Ne ovat tontilla, eikä niitä noin vain nostella ympäriinsä. Asun kallioisessa
Artec: Ehdotus 1 olen ainakin tehnyt, kun remontoimme nykyistä taloamme, se oli hieman työlästä poistaa huono osa peruspuusta, koska se oli aika pitkä pala, noin 10 metriä, mutta se onnistui ja mielestäni tuli hyvä.. :) Minun tapauksessani huono osa peruspuusta ei ollut yhtä suuri kuin sinun, se oli noin 7-8 cm ylös ja 6-7 cm syvälle, joten minun tapauksessani peruspuu kantoi edelleen, vaikka
ByggaNytt: Pelti plåtiselta: http://www.byggahus.se/forum/byggmaterial-byggteknik/83400-riktning-pa-gipsskivor-i-tak-relativt-glespanel.html
Jona: Hei Minulla on liimapuupalkki, joka kannattaa kattoa, ja haluan korvata sen IPE-palkilla tilasyistä. Liimapalkin mitat ovat leveys 70 * korkeus 220 Minkä kokoisen IPE-palkin minun pitäisi valita, kun haluan vaihtaa?
Bror: Molemmat toimivat varmasti hyvin. Mutta helpointa on naulata alaohjauspuut, koolaukset ja yläohjauspuut yhteen kaiken ollessa lattiapalkkien päällä, jolloin naulaat koolaukset alaohjauspuun alapuolelta eikä sinun siis tarvitse käyttää naulakiinnikkeitä. Asenna myös tuulensuojalevy, rimat ja mahd. ulkovuoraus ennen seinien nostamista. Yksinkertaisempaa ja nopeampaa kuin naulata kaikki
torrum: Miten kiinnitetään välipohja ulkoseiniin? Välipohjan jänneväli on 6,8 m, ja siinä on kantava seinä keskellä. Normaalisti sahataan lovet pystysuoriin ulkoseinärunkoihin ja upotetaan vaakasuora runko seinään, jolle välipohja lepää. Onko yksinkertaisempia, muita tapoja kiinnittää tämä vaakasuuntainen kantava runko ulkoseiniin? Kiitollinen vastauksista!!
al9nz: Hei!!! Keskusteltuani erään insinööriystäväni kanssa olemme päätyneet HEB 160:een. Mielestämme pitkäaikainen muodonmuutos vain 1 mm oli hieman äärimmäinen, kun 12.5 mm on sallittu. Haluamme kiittää kaikkia, erityisesti imported_Byggaren, kaikesta avusta ja laskelmista!!! Olette mahtavia! Toivotan kaikille mukavaa kesää (ei liikaa rakentamista!! ;-) ) /Alistair
bygga_bo: [citat] En tiedä mitään erityistä siitä, mitä artikkelissa sanotaan, mutta toivon sydämellisesti, että he eivät seuraa japanilaisia, vaan varmistavat, että komposiittia voidaan pukea laattoihin ja klinkkereihin, kuten olemme tottuneet. Olen viettänyt melko paljon aikaa hotelleissa Japanissa, ja siellä ei ole epätavallista käyttää paljaita muovimoduleja kylpyhuoneiden rakentamiseen
Karkulla: Hei! Meidän täytyy kunnostaa maakellari. Taustatilanne on tämä: Maakellarin päällä on renkitupa, ja itse asiassa renkitupa on se, joka täytyy kunnostaa, eli lisäeristää ja talviasuttavaksi tehdä. Suunnitelmana on tuoda lämpöä/vettä kuljettimessa, eristää maakellaria vastaan ja valaa betonilaatta, jossa on lattialämmitys. Tästä syystä purimme lahot lattialaudat ja aloitimme
anra: Ok. Seinän/Oven aukot, jotka haluan sulkea, rajoittuvat kylpyhuoneeseeni (suihkuun), mutta sillä ei ehkä ole merkitystä? Toinen kysymys, miten sulkea ilmastointiaukko, jos siihen pääsee käsiksi vain yhdestä aukosta? Asun kevytbetonitalossa!